Υποβάθμιση των Μαθηματικών

22/5/18 | 0 σχόλια | 0 απαντήσεις | 126 εμφανίσεις

Σχολείο ως… γραφειοκρατική διεκπεραίωση! Η υποβάθμιση της διδασκαλίας των Μαθηματικών στο γυμνάσιο και στο λύκειο, επειδή ανατίθεται σε διαφορετικές ειδικότητες καθηγητών, αποτυπώνει ακόμη μία στρέβλωση του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος.

Συγκεκριμένα, η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία (ΕΜΕ) αναφέρει ότι «για τα Μαθηματικά, η συνήθης ανάθεση σε εκπαιδευτικούς με συναφή αρχική επιστημονική προέλευση, όπως των Φυσικών Επιστημών ή της Πληροφορικής, να ακολουθήσουν υποχρεωτικά ένα αναλυτικό πρόγραμμα του οποίου αγνοούν τους στόχους, τη συνοχή και το επιστημολογικό και διδακτικό πλαίσιο, οδηγεί σε “διδακτική παπαγαλία” και δημιουργεί επιπλέον προβλήματα κατανόησης, σύνδεσης και συνέχειας στη μαθησιακή διεργασία. Οι επιπτώσεις είναι ακόμη πιο σοβαρές, όταν η ανάθεση γίνεται σε πιο απομακρυσμένες ειδικότητες και όταν συμβαίνει σε πιο ευαίσθητα και δύσκολα σχολικά περιβάλλοντα».

Μάλιστα, στα επαγγελματικά λύκεια (ΕΠΑΛ) η κατάσταση είναι χειρότερη. Οπως χαρακτηριστικά ανέφερε η ΕΜΕ, 59 αρχιτέκτονες μηχανικοί – εκπαιδευτικοί δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, σε επιστολή τους προς το υπουργείο, τονίζουν ότι «τους δόθηκαν ως ανάθεση μαθήματα των Μαθηματικών (Αλγεβρα και Γεωμετρία στην Α΄ και Β΄ Τάξη του ΕΠΑΛ) και της Φυσικής (στο γυμνάσιο), ενώ πρόκειται για επιστήμες αυτόνομες που απαιτούν συνολική γνώση του αντικειμένου, με τις οποίες τα προγράμματα σπουδών των αρχιτεκτόνων έχουν πολύ μικρή επαφή».

Η ΕΜΕ αναφέρει ότι «η γραφειοκρατική πρακτική της κάλυψης των διδακτικών κενών στο σχολικό ωράριο έχει οδηγήσει σε παραπέρα αποδυνάμωση της μάθησης και σε υποβάθμιση της μορφωτικής αξίας των μαθημάτων που δεν διδάσκονται από εκπαιδευτικούς με τη δέουσα γνωστική και διδακτική κατάρτιση» και προσθέτει ότι «κεντρικός άξονας της αναβάθμισης της μαθηματικής εκπαίδευσης, σε όλο το φάσμα της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, είναι η διδασκαλία των Μαθηματικών να γίνεται από καθηγητές Μαθηματικών ΠΕ03 ή σε έκτακτες περιπτώσεις και από εκπαιδευτικούς που είναι κάτοχοι πτυχίου μαθηματικού ως δεύτερο πτυχίο, οι οποίοι πέραν της γνωστικής επάρκειας διαθέτουν και την αντίστοιχη διδακτική επάρκεια και μέσω των σπουδών τους, αλλά και μέσω ειδικών σπουδών, σεμιναρίων και επιμορφώσεων στη Διδακτική των Μαθηματικών».

kathimerini.gr

Category: Ειδησεις

Leave a Reply

Το σχόλιο της ημέρας

    20/6/18 | (0 σχόλια)
    Το αν η κυβέρνηση συνέδεσε τις επικίνδυνες παραχωρήσεις προς τα Σκόπια με τη ρύθμιση του ελληνικού χρέους, θα το μάθουμε κάποια στιγμή και πολύ σύντομα. Σήμερα η έγκυρη ιστοσελίδα euro2day έχει ένα δικό της ρεπορτάζ σύμφωνα με το οποίο ...

Ροή ειδήσεων

    22/6/18 | (0 σχόλια)
    ΒΑΣΙΛΗΣ ΝΕΔΟΣ Θερμή χειραψία των υπουργών Εξωτερικών Ελλάδας και Αλβανίας Ν. Κοτζιά και Ντιτμίρ Μπουσάτι κατά τη χθεσινή συνάντησή τους στην τρίτη διάσκεψη για τη σταθερότητα και την ασφάλεια, στη Ρόδο. Προς συμφωνία διευθέτησης των διμερών διαφορών τους, εντός ...

    22/6/18 | (0 σχόλια)
    ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΤΑ ΔΙΘΥΡΑΜΒΙΚΑ ΣΧΟΛΙΑ Τσακαλώτος και Μοσκοβισί συζητούν / Φωτογραφία: European Union 22|06|2018 10:04 ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΠΠΟΥΣ Μέσα στις επόμενες εβδομάδες ενεργοποιείται η διαδικασία της ενισχυμένης μεταμνημονιακής επιτήρησης Εμφανώς ανακουφισμένοι εμφανίστηκαν ο Ε. Τσακαλώτος και ο Γ. Χουλιαράκης, μετά από το ολονύχτιο θρίλερ ...

    22/6/18 | (0 σχόλια)
    Αναφορές στα αποτελέσματα του Eurogroup και την έξοδο της Ελλάδας από τα μνημόνια «φιλοξενούνται» στο σύνολο των μέσων του γερμανικού Τύπου. Οι πρώτες αντιδράσεις έχουν ως εξής: Dpa (γερμανικό πρακτορείο ειδήσεων): Τέλος στην επιχείρηση διάσωσης της Ελλάδας - το τελευταίο ...

    22/6/18 | (0 σχόλια)
    Συνεδρίαση-θρίλερ μετά τις γερμανικές ενστάσεις οδήγησε τελικά σε συμφωνία για την Ελλάδα. Για ιστορική στιγμή μιλούν Σεντένο, Μοσκοβισί και Ρέγκλινγκ. Το 2033 οι πρώτες πληρωμές για τα δάνεια του EFSF. Δημοσιεύθηκε: 22 Ιουνίου 2018 - 01:13 euro2day.gr Σε 10ετή επιμήκυνση και ...




Καιρός


Το σκίτσο της ημέρας