Εκεί όπου η Μακεδονία έπαψε να είναι Μακεδονία: Η Novartis εξαφάνισε το Σκοπιανό…

11/2/18 | 4 σχόλια | 1 απαντήσεις | 213 εμφανίσεις

(Φωτ.: mignatiou.com / Σκίτσο του Κυριάκου Γκούμα)

O κύριος Κοτζιάς μας λέει –και το παρουσιάζει σαν «παράδοξο» ενώ είναι μια  πραγματικότητα με την οποία ζούμε τώρα περίπου είκοσι χρόνια– πως εάν δεν καταλήξουμε σε μια συμφωνία, που υποθέτω θα περιέχει τον όρο Μακεδονία (αυτό είναι το λεγόμενο «αμοιβαία δεκτό»), στα λατιν-σλάβικα ή όχι, και να είναι «αμετάφραστο», τότε θα «παραμείνουμε με το σκέτο Μακεδονία» και «δεν θα έχουμε κερδίσει τίποτα».

Και λοιπόν; Θα χαλάσει ο κόσμος στην Ελλάδα;

Ή έτσι ή γιουβέτσι το όνομα «Μακεδονία» θα είναι παρόν για να μας θυμίζει τα κακουργήματα των κυβερνητών στην Ελλάδα, διαχρονικά οσφυοκάμπτες  προς τους δήθεν πονηρούς και δήθεν ισχυρούς. Γιατί; εάν «συμφωνήσουμε» με τον όρο «Μακεδονία», όπως θέλει να μας προϊδεάσει, θα κερδίσουμε κάτι; Και τί; ας μας το πει για να «ησυχάσουμε»; Επομένως μια λύση που θα είναι «προς το εθνικό μας συμφέρον», με τον όρο Μακεδονία, όπως λέει ή υπονοεί ο Κοτζιάς, πώς θα πρέπει να την θεωρήσει κανείς; Σωστή και δίκαιη; Ή μήπως οριστική και τραγική παραχώρηση ενός πολύ μεγάλου μέρους της ιστορίας μας και της ταυτότητάς μας σε ανεκδιήγητους επαίτες εθνικής νομιμότητας;

Και αν είναι να μείνει ο όρος «Μακεδονία» ή παράγωγό του, τότε γιατί όλη αυτή η συζήτηση και ο δήθεν θυμός του υπουργού για τον Νίμιτς και τα πολλά λόγια που ξοδεύονται για να μην ειπωθεί ουσιαστικά τίποτα; Απλώς το τραγούδι Parole, parole, parole… Έτσι κι αλλιώς οι Σκοπιανοί με τον Ντιμιτρόφ (κατ’ εξοχήν όνομα μακεδονικό, σαν να λέμε λ.χ. «Φίλιππος», «Αριστοτέλης»!) διεμήνυσαν ότι δεν μπορεί να υπάρξει «λύση» εάν η Ελλάδα (δεν υποκύψει) δεν δεχθεί το ότι οι Σκοπιανοί έχουν «μακεδονική» εθνικότητα, γλώσσα και ταυτότητα, δηλαδή είναι «ΟΙ» Μακεδόνες ενώ οι «άλλοι», οι Έλληνες της ελληνικής Μακεδονίας, είναι απλά… οδοντόκρεμες, οι παραχαράκτες της μεγάλης ιστορίας των Σκοπιανών Μακεδόνων! Και μας κάνουν και τη χάρη να μας διεκδικούν από τους  καταχρηστικούς Έλληνες.

Δηλαδή, 2500 χρόνια ιστορίας της Ελλάδας ακυρώνονται, είναι σαν να μην υπήρξαν ποτέ, διότι οι «αληθινοί» Σκοπιανοί Μακεδόνες θα είναι το Κράτος της Μακεδονίας, έστω και Gorna, Βόρεια, ή Nova, Νέα,  και θα νοιώθουν το απόλυτο δικαίωμα κάποια μέρα – αύριο, σε ένα χρόνο, σε δέκα χρόνια – να ζητήσουν την «επιστροφή» σε αυτούς ό, τι «μακεδονικό» βρίσκεται στην ελληνική επικράτεια έχοντας την απαίτηση ότι είναι αποκλειστικά δικό τους και πρέπει να το πάρουν πίσω απ’ τους παρείσακτους Έλληνες ψευδο-Μακεδόνες!

Ακριβώς αυτό σημαίνουν και τα λόγια του ίδιου του Ντιμιτρόφ: «Καταλαβαίνουμε κάποιους πολίτες στην Ελλάδα που αυτο-προσδιορίζονται ως Μακεδόνες, και είναι σαν να λέει: «Είστε εγκληματίες που κλέβετε από εμάς τον προσδιορισμό ως Μακεδόνες, διότι εμείς είμαστε οι original Makedonskij και δική μας είναι η «μακεδονική γλώσσα ως μέρος των σλαβικών γλωσσών»!! Θα τρίξουν τα κόκαλα του Αριστοτέλη ακούοντας πως ή «μακεδονική γλώσσα» δεν είναι ελληνική, αλλά μια γλώσσα σλαβικής καταγωγής.

Έτσι, από τη μια μεριά οι Σκοπιανοί μη έχοντας τίποτα το αρχαίο γεμίζουν τον τόπο τους με καραγκιοζλίδικα «αρχαιοπρεπή» αγάλματα μακεδόνων στρατιωτών και αρχαία δήθεν κτίσματα και απ’ την άλλη μας λένε πως η «μακεδονική γλώσσα» τους ανήκει στην οικογένεια των σλάβικων γλωσσών οι οποίες βεβαίως δεν υπήρχαν ούτε κατά διάνοια στην μακεδονική αρχαιότητα. Καλά λένε: «ευτυχώς που η γελοιότητα δεν σκοτώνει, γιατί εάν σκότωνε ο κόσμος θα ήταν γεμάτος πτώματα»!

Το τραγικό όμως είναι ότι δεν είναι μόνο γελοιότητα: θα ήταν το ελάχιστο. Είναι μια πραγματικότητα εξοντωτική για την Ελλάδα εφόσον η ίδια υποχωρήσει και δεχθεί το όνομα Μακεδονία στην ονομασία των Σλάβων Σκοπιανών, διότι είναι ακριβώς το όνομα που εμπεριέχει και όλες τις έννοιες της ταυτότητας, της εθνικότητας, της γλώσσας και συνεπώς όλου του φάσματος του αλυτρωτισμού και των διεκδικήσεων!

Τελικά ή οι Σκοπιανοί οπορτουνιστές θα ονομαστούν χωρίς το όνομα Μακεδονία ή θα περιμένουν πολύ ακόμη για να γίνουν νατοϊκοί και κοινοτικοί, αν οι Έλληνες πολιτικοί υπεύθυνοι δεν γίνουν ανεύθυνοι στις υποχωρήσεις τους «για το καλό των διμερών σχέσεων» και πάλι για να μη στεναχωρηθεί ο καημένος ο  Αμερικανός μπαμπάς που μας αγαπά περισσότερο και από τον εαυτό του και ξοδεύει τόσα λόγια (μόνο λόγια!)για να μας υπερασπιστεί! Και το ότι οι Σκοπιανοί υπήρξαν ευθύς εξαρχής οπορτουνιστές και είχαν στο μάτι τους ολόκληρη την Μακεδονία φαίνεται από τον χάρτη που ήδη στις 26-27 Αυγούστου 1946 δημοσίευσαν στην εφημερίδα «Μπόρμπα»(«Πόλεμος», στα σλάβικα) του Βελιγραδίου, με τις επισημάνσεις της Vardar Macedonia και της Aegean Macedonia με την Θεσσαλονίκη και ενσωματωμένες επίσης δυο περιοχές της Βουλγαρίας και της Αλβανίας: η «Μεγάλη Μακεδονία»!

Αυτοί «καίγονται» για μια λύση, η Ελλάδα δεν έχει να χάσει τίποτα αν τα Σκόπια δεν μπουν σε ΝΑΤΟ και ΕΕ, όπως απολύτως τίποτα δεν έχασε ως τώρα.

Γιατί δεν θέλουμε να το καταλάβουμε και ψευδόμαστε ασύστολα όταν πουλάμε φούμαρα λέγοντας πως τα Σκόπια στο ΝΑΤΟ και στην ΕΕ είναι προς το συμφέρον της Ελλάδας; Από πού κι ως πού; Με ποια φανταστικά κριτήρια; Κυκλοφορούν φήμες ότι «προκρίθηκαν» δυο ονόματα-προτάσεις του Νίμιτς, ονόματα που, λένε, δέχεται η Ελλάδα.

Είναι το Republika NovaMakedonija και το Republika GornaMakedonija, το δεύτερο με περισσότερες δυνατότητες αποδοχής. Αν αυτές αληθεύουν, δεν μπορούμε να μην υπογραμμίσουμε το αληθινό και τρελό παραμύθιασμα σχετικά με τις «προτεινόμενες» ονομασίες, δηλαδή πως, επειδή είναι γραμμένες στα λάτιν-σλαβικά (όπως οι χαρακτήρες της κροατικής και σλοβένικης γλώσσας) και όχι στα κυριλλικά (όπως είναι οι χαρακτήρες της σέρβικης και βουλγάρικης γλώσσας) και επειδή είναι γραμμένες με μια λέξη μόνο και αυτή θα είναι και θα μείνει (!) «αμετάφραστη»(!), δεν πειράζει που περιέχει και τον όρο Μακεδονία, έστω και «μεταφρασμένο» στα λάτιν-σλαβικά, βεβαίως!

Τώρα, και για να κάνουμε μια στιγμή τον δικηγόρο του διαβόλου, ποιος μπορεί να αποκλείσει σε οιονδήποτε το δικαίωμα να μεταφράσει σε οποιαδήποτε γλώσσα θέλει αυτές τις ονομασίες; Κανείς! Επομένως τί σόι παιδιαρίσματα είναι αυτά από ελληνικής πλευράς; Γίνεται να μη σκεφτεί κανείς ότι επιχειρεί να υποβαθμίσει την νοημοσύνη των πολιτών; Ήδη σε όλες τις από τον Νίμιτς ονομασίες υπάρχει σαφής διαχωρισμός των δυο συστατικών όπου το Makedonija γράφεται με το Μ κεφαλαίο για να ξεχωρίζει και να μην «χάνεται» μέσα στο πρώτο προσδιοριστικό! Έξυπνο το κόλπο!

Οπότε τίποτα το ευκολότερο κάποια στιγμή να γίνει ο διαχωρισμός σε Nova ή Gorna Makedonija, και τρέχα έπειτα να διαμαρτυρηθείς ή να το απαγορεύσεις! Έτσι, όχι και αδόκιμα ο Ζάεφ δεν παύει να αναφέρεται σε «Μακεδόνες», εννοώντας τους συμπατριώτες του για τους οποίους ακριβώς αυτοί οι «Μακεδόνες» έχουν το μονοπώλιο του ονόματος, της γλώσσας και της ταυτότητας διότι οι Έλληνες Μακεδόνες δεν υπάρχουν σαν έθνος και, εάν υπάρχουν, είναι απλά  εκείνο το μέρος των αλύτρωτων Σκοπιανών Μακεδόνων που πρέπει να ενσωματωθούν στους αρχαίους σκοπιανούς Μακεδόνες επιστρέφοντας στη «μητέρα Μακεδονία» των Σκοπίων ελευθερωμένοι από τους «αποικιοκράτες» Έλληνες.

Φαίνεται να είναι ένα θέατρο του παραλόγου, αλλά αν το καλοσκεφτούμε αντανακλά δυστυχώς μια υπάρχουσα ή δυνατή πραγματικότητα.

Όλη η «ιστορία» τώρα είναι το πώς  θα μας πείσουν (διότι προ πολλού και αποτελεσματικά έπεισαν τον «διαμεσολαβητή» Νίμιτς) ότι αυτή η χώρα των Σκοπιανών είναι ουσιαστικά η Μακεδονία, η Makedonija, με την «πρωτότυπη μακεδονική ταυτότητα» ενώ όλοι οι κάτοικοι της δήθεν ελληνικής Μακεδονίας είναι απλώς και μόνο Έλληνες! Το σύνολο αυτής της «φιλοσοφίας» περί «μακεδονικής σλαβότητας» τείνει να αποκρύψει μια βασική πραγματικότητα πίσω από ένα παραπέτασμα παράλογων στερεότυπων και υποθέσεων όπου η παραδοξολογία πάει χέρι-χέρι με την ξεδιαντροπιά και αλαζονεία.

Ας δούμε όμως τί προκύπτει πίσω απ’ αυτό το παραπέτασμα. Μία περιοχή η οποία παύει να διαθέτει τα ανθρωπολογικά, πολιτιστικά, ιστορικά και γλωσσολογικά χαρακτηριστικά και γνωρίσματα μιας φυλετικής οντότητας που την κατοίκησε, παύει συγχρόνως να είναι και γεωγραφικός χώρος αυτών των χαρακτηριστικών: γίνεται πρώην, γίνεται άλλο, διότι ο παλιός γεωγραφικός χώρος με τα παλιά χαρακτηριστικά ταυτότητας έχει εκτοπιστεί από τον άλλο που πήρε τη θέση του, από τον νυν χώρο με τελείως νέα ανθρωπολογικά, πολιτιστικά, ιστορικά και γλωσσολογικά χαρακτηριστικά και γνωρίσματα ταυτότητας.

Στην περιοχή νότια των Σκοπίων και έως τα ελληνικά σύνορα είναι τώρα 13 αιώνες που δεν έμεινε καμία ταμπέλα με γεωγραφικό όνομα «Μακεδονία».

Αυτό είναι ακριβώς εκείνο που έχει συμβεί στη βόρεια περιοχή της αρχαίας ελληνικής Μακεδονίας. Και το ότι στις αρχές του 1900 κάποιοι οπορτουνιστές προσπάθησαν να ορίσουν και να συστήσουν εντέχνως και δολίως έναν ανύπαρκτο «μακεδονισμό» δήθεν «σλαβικό», είναι σκέτη ανοησία και θα ήταν επίσης σκέτη απρονοησία αν η Ελλάδα συναινούσε σε τοιαύτες φαντασιώσεις υπόπτων (όχι και τόσο!) σκοπιμοτήτων.

Δεν είναι ο γεωγραφικός χώρος που προσδιορίζει τα ανθρωπολογικά, πολιτιστικά, ιστορικά και γλωσσολογικά χαρακτηριστικά μιας φυλής ή ενός έθνους, αλλά είναι αυτά τα χαρακτηριστικά φυλής ή έθνους που προσδιορίζουν τον γεωγραφικό χώρο και τον ονοματοθετούν, του δίνουν το όνομα και την ουσία της ταυτότητάς του. Και όταν αυτό χάνεται για πάντα και εκτεταμένα, χάνεται και ο αντίστοιχος γεωγραφικός χώρος και προσδιορισμός που λειτουργούσε ωσάν υπόβαθρο, σαν φυσικό στήριγμα.

Η γεωγραφική Μακεδονία υπήρχε διότι υπήρχαν οι Έλληνες Μακεδόνες που την κατοικούσαν και της έδιναν το μακεδονικό πρόσημο. Αν δεν υπήρχαν οι Μακεδόνες, δεν θα υπήρχε και Μακεδονία. Εκεί όπου είναι 13 αιώνες που δεν υπάρχουν Μακεδόνες, αλλά Σλάβοι, το γεωγραφικό «υπόστρωμα» έγινε ολοσχερώς σλαβικό, η γεωγραφία/Μακεδονία εξαφανίστηκε και στη θέση της γεννήθηκε με τα στοιχεία των νέων κατοίκων της, η γεωγραφία/Σλάβια, είτε το θέλουμε είτε όχι!

Το ότι σήμερα, για να δοθεί βάση σε μια ύπαρξη Μακεδονίας/φαντομάς, «εμφανίζεται» η είδηση πως εκεί ζουν κάποιες χιλιάδες Έλληνες που τους «βάπτισαν» και «Μακεδόνες», δεν αποδεικνύει απολύτως τίποτα και ειδικά δεν αποδεικνύει καμία ύπαρξη ελληνικού μακεδονικού στοιχείου με γεωγραφικό σήμα στη χώρα των Σκοπίων. Εκτός αυτού, πιστεύω πως επιπλέον θα πρέπει να μη χανόμαστε μέσα σε «συγκρίσεις» οι οποίες βάσιμα, νομίζω, πάσχουν από εγκυρότητα.

Το να αποκαλούμε μερικούς-μερικούς «Σλαβομακεδόνες», σημαίνει πως τους αναγνωρίζουμε ως Μακεδόνες στην ιθαγένεια (υπηκοότητα) και Σλάβους στην εθνικότητα, ένα «δίδυμο» εννοιών «παράλογο», το λιγότερο που θα μπορούσαμε να πούμε. Αλήθεια, πώς θα μπορούσαμε να ονομάσουμε τους Σκοπιανούς «(Σλάβο)Μακεδόνες» όταν η χώρα στην οποία ζουν έπαψε προ πολλού, γύρω στα 1300 χρόνια, να διατηρεί το ελληνικό «μακεδονικό γεωγραφικό στίγμα» έχοντας καθ’ ολοκληρία μεταμορφωθεί και αποκτήσει, πέρα οποιασδήποτε αμφιβολίας, το (ένα) πλήρες και βαθύ σλαβικό στοιχείο και στίγμα το οποίο διαπότισε και «έθρεψε» με σλαβικό χαρακτήρα και ιδιοσυγκρασία το ίδιο το υπόστρωμα του γεωγραφικού χώρου; Και ούτε βέβαια μπορούμε να δικαιολογήσουμε την ύπαρξη αυτών των «Σλάβων Μακεδόνων πιστεύοντας ότι το «ελληνικό μακεδονικό πρόσημο» μετουσιώθηκε  σε σλάβικο δημιουργώντας ένα mix σλαβικών και ελληνικών στοιχείων.

Μη καλπάζουμε άδικα με τη φαντασία! Ούτε και «στέκεται», όπως είναι ολοφάνερο, κάποια σύγκριση με το, για άλλους λόγους, επίκαιρο «Ελληνοκύπριος» και «Τουρκοκύπριος», όταν σε αυτές τις δυο περιπτώσεις πρόκειται απλά για Κύπριο στην ιθαγένεια και Έλληνα ή Τούρκο στην εθνικότητα. Και για τους Σκοπιανούς, είναι σαν να λέμε πως υπάρχει ακόμη (απ’ την αρχαιότητα ως τώρα) μια «μακεδονική ιθαγένεια» στα πλαίσια της οποίας βρίσκονται οι άνθρωποι αυτοί με σλαβική εθνικότητα. Αδύνατον κάτι τέτοιο, per la contradizion che no ‘l consente, για να το πω με τον Δάντη (Θεία Κωμωδία, Κόλαση, 27, 120).

Διότι οι «Σλάβοι» δεν είναι μια «εθνικότητα»: είναι ένα φυλετικό γνώρισμα, όπως άλλωστε και οι «Μακεδόνες».

Και όπως ξέρουμε, και δεν θέλουμε να το αναγνωρίσουμε, η φυλή των Μακεδόνων, ελληνική καθ’ όλα, στα εδάφη των σημερινών Σκοπίων έπαψε ουσιαστικά να υπάρχει όταν «συμπιέστηκε» και εκδιώχθηκε από την υπερτερούσα φυλή των Σλάβων. Έτσι, το «Σλαβομακεδόνες» (αμφότερα ονόματα δυο φυλών, στην ουσία δυο ιθαγενειών) δεν μπορεί καθόλου να συγκριθεί με το «Ελληνοκύπριοι» ή «Τουρκοκύπριοι» (ιθαγένεια και εθνικότητα, δυο καταστάσεις τελείως διαφορετικές, όσο κι αν θέλουμε να τις μπερδεύουμε κατά το δοκούν. όπως τώρα συχνά και άκρως λανθασμένα ιθαγένεια και εθνικότητα παρουσιάζονται ως ταυτόσημα. Repetita juvant: επομένως οι Σλάβοι που κατοικούν από τον 7ο αιώνα μ.Χ. στην συνολική περιοχή των Σκοπίων δεν έχουν φυσιολογικά καμία «μακεδονική ιθαγένεια», καμία σχέση με τους Μακεδόνες που κατοικούσαν εκεί πρώτα, πριν απ’ αυτούς.

Όλοι το γνωρίζουμε, το υποπτευόμαστε, αλλά ντρεπόμαστε να το διακηρύξουμε, να το διαδώσουμε, να το απαιτήσουμε και να το επιβάλουμε. Θα ήταν καθαρός παραλογισμός να θεωρήσουμε και να δεχθούμε ότι εν έτη 2018 (αλλά και εν έτη 1918) και εν πλήρη, αιωνόβια και λειτουργική χωροταξική και γεωγραφική σλαβοποίηση – η Νότια Σλάβια (Σκόπια) – υπάρχουν ακόμη και ασκούν και ορίζουν γραμμές και σύνορα τα αρχαία όρια της αρχαίας Μακεδονίας!

Κάνοντας λοιπόν μια αναγκαία αναδρομή στο όχι και πολύ μακρινό παρελθόν, δεν μπορούμε ουδαμώς να θεωρήσουμε λογικό, σωστό και αποδεκτό ακόμη και σήμερα ο Τίτο να προσδιορίζει την ύπαρξη ή όχι μιας γεωγραφικής Μακεδονίας με σλάβικο πρόσημο. Τότε αυτό συνέφερε στον Τίτο και δεν συνέφερε στην Ελλάδα, που όμως έμεινε μουγκή για να κάνει, όπως πάντα, το χατίρι των ΗΠΑ που  κατεχόταν από τον τρομερό φόβο της Σοβιετικής Ένωσης. Τότε, μόνο και μόνο για το συμφέρον του ο Τίτο «έβγαλε από τη ναφθαλίνη» το φάντασμα μιας Μακεδονίας στη Νότια Σλάβια, μήπως και μπορούσε να αποκομίσει δυο μεγάλα κέρδη: τα δολάρια των Αμερικανών και την πολυπόθητη «έξοδο» στο Αιγαίο!

Το πρώτο το πέτυχε, το δεύτερο όχι, έμεινε ευσεβής πόθος αλλά και «σπόρος» της σημερινής σκοπιανής παρουσίας.

Πιο πάνω μίλησα για τον χάρτη της γιουγκοσλάβικης Ομόσπονδης Δημοκρατίας της Μακεδονίας του 1946 όπου οι επιδιώξεις της ήταν πασιφανείς. Ο χάρτης αυτός υπήρξε ο προπομπός των μετέπειτα άλλων χαρτών, βιβλίων, άρθρων, ομιλιών, κλπ. Και είναι βέβαια η πρώτη απόδειξη όσων υπάρχουν και τώρα στο σκοπιανό Σύνταγμα και πλήθος νόμων εφαρμογής.

Μετά την ολική σλαβοποίηση όλου του χώρου που τον 7ο αιώνα μ.Χ. καλύφθηκε από τις σλάβικές φυλές, εκείνος ο χώρος δεν μπορεί πια να λέγεται «Μακεδονία», έστω και «σλάβικη»: η έκταση και επέκταση μέσα σε όλες τις παραμέτρους των ανθρώπινων, κοινωνικών, πολιτικών, κρατικών, δημόσιων, ιδιωτικών παραγόντων της «σλάβικης φύσης» δεν άφησε κανένα περιθώριο ύπαρξης σε οτιδήποτε «μακεδονικό» σε όλη την γεωγραφική επιφάνεια της χώρας. Το ίδιο το τοπίο απέκτησε περιληπτικά την σλάβικη πολιτιστική «σφραγίδα»(την οποία οι Σκοπιανοί τα τελευταία 10-15 χρόνια προσπαθούν να εξαφανίσουν ή να ακυρώσουν με την, καταλαβαίνουμε γιατί, παροξυντική φρενίτιδα κατασκευής «ελληνικών αρχαιοπρεπών έργων».

Μένει να δούμε αν τώρα οι Σκοπιανοί Σλάβοι της Σλάβιας μπορούν να έρχονται να μας παραμυθιάζουν για μια «γεωγραφική Σλαβομακεδονία» όταν η έννοια «Μακεδονία» με ό, τι αυτό συνεπάγεται έχει εκλείψει από εκείνον τον γεωγραφικό χώρο κιόλας τον 8ο αιώνα μ.Χ. Πολύ σωστά οι «προπάππουδες» των Σκοπιανών, όπως εμφανίζουν ντοκουμέντα της εποχής, δήλωναν «Βούλγαροι». Αυτή είναι η ακριβής ταυτότητά τους, τουλάχιστον για τα 2/3 αυτών(οι άλλοι είναι Αλβανοί). Και δεν μπορούμε σήμερα, επειδή το 1944 ο Τίτο νεκρανάστησε την «γεωγραφική Μακεδονία των Σκοπίων» για να «φάει» μια μεγάλη μερίδα Ελλάδας, να συνεχίζουμε τόσο επιφανειακά να μιλάμε για έναν «γεωγραφικό σλαβομακεδονικό χώρο» που αιώνες τώρα δεν υπάρχει παρά στις φαντασιώσεις των Σκοπιανών.

Δεν ξέρω αν έχει προαποφασιστεί η «τύχη» του Σκοπιανού προβλήματος και αυτόν τον καιρό παρακολουθούμε ένα θέατρο του παραλόγου για αποσυνειδηποίηση και αποπροσανατολισμό των πολιτών.

Τα δυο τεράστια συλλαλητήρια στη Θεσσαλονίκη και Αθήνα έδειξαν έναν δρόμο που θα πρέπει να ακολουθηθεί. Υπάρχει ο μέγας κίνδυνος η Ελλάδα να δεχθεί παρανοϊκά την «γρήγορη» λύση για το όνομα ώστε η GornaMakedonija, ή όπως αλλιώς, να μπει θριαμβικά στο ΝΑΤΟ και το «θέμα» του αλυτρωτισμού και του Συντάγματος με όλα τα παρατράγουδα να παραπεμφθεί σε ένα μέλλον ασαφές, με ασαφώς τραγικές συνέπειες για την Ελλάδα. Ελπίζω οι Έλληνες πολιτικοί να μην επιτρέψουν μια τέτοια «εξέλιξη». Ποιος ξέρει; Ίσως οι Αμερικανοί να «βεβαίωσαν» τους «πάντα κατανοούντες» Έλληνες πολιτικούς ότι εγγυώνται αυτοί την ακεραιότητα της Ελλάδας η οποία δεν πρέπει να φοβάται τίποτα αν οι «Μακεδόνες» – συγγνώμη: οι Makedònskij, «αυστηρώς (!)» αμετάφραστο! – θα κρατήσουν αναλλοίωτο το Σύνταγμά τους με τις απειλές του.

Εξάλλου ο ίδιος ο πρωθυπουργός θέλησε να βάλει και μια «πινελιά» suspens λέγοντας, με λίγα λόγια, πως μεριμνά για να υπάρξει οπωσδήποτε λύση και να αποφύγει η Ελλάδα μια «ήττα»! Κρίμα που δεν υπάρχει πια το μαντείο των Δελφών. Από την άλλη ο Τζανακόπουλος υπήρξε πιο «βαρύς», αλλά και πολύ ύποπτος, με τη φράση πως «όλοι οι λαοί έχουν μια ταυτότητα και δεν μπορεί κανένας λαός να στερήσει από τον άλλο την ταυτότητά του».

Πρέπει να δούμε τώρα ποια είναι η, κατά Τζανακόπουλο, «ταυτότητα» των Σκοπιανών και μήπως είναι, πάντα κατά Τζανακόπουλο, η Ελλάδα που θέλει να τους την στερήσει. Όλα να τα περιμένεις. Νομίζω πως στο σημείο που φτάσαμε υπάρχουν δυο «στρατόπεδα»: εκείνο των Τσίπρα/Κοτζιά και το «στρατόπεδο» της Ελλάδας των λαϊκών συλλαλητηρίων διαμαρτυρίας και αντίστασης. Αν ήταν στην Αγγλία, θα το έπαιζαν σε στοιχήματα. Στην Ελλάδα το «στοίχημα» είναι τρομερά άσχημο και τραγικά αποσταθεροποιητικό.

Και οπωσδήποτε δεν είναι καλό να μην ακούμε τη φωνή του λαού «που μας έδωσε την εξουσία»!

Όσο για τον Ζάεφ, πολλά λέγονται, όπως πολλά λέγονται και για την σκοπιανή αντιπολίτευση, ακόμη και για την «σκοπιανή Εκκλησία», που μπήκε κι αυτή «στο χορό»: πολύ κρέας πάνω στη σχάρα! Πάντως, αν εξαιρέσουμε το πυροτέχνημα της μετονομασίας του αεροδρομίου και του αυτοκινητοδρόμου (που μόνο καθυστερημένους στο μυαλό μπορεί να συγκινήσει), ο Ζάεφ δεν φαίνεται καθόλου έτοιμος να αλλάξει το Σύνταγμα. Το αντίθετο. Δήθεν γιατί η «αντιπολίτευση» του το απαγορεύει. Επιπλέον τον υποβοηθούν τώρα, ως μη όφειλαν, και αρκετοί Έλληνες που «ανακάλυψαν» πως δεν χρειάζεται πια να αλλάξει το σκοπιανό Σύνταγμα γιατί αρκεί με το παραπάνω η πολλαπλώς διάτρητη «Ενδιάμεση Συμφωνία».

Το «πούλημα» σε δόσεις για να μη βαρυστομαχιάσει ο λαός της Μακεδονίας και όχι μόνο. Αλλά κάτι άλλο, τελευταία, συμβαίνει με τον Ζάεφ: φαίνεται πως υπαινίχθηκε την αντικατάσταση του διαμεσολαβητή Νίμιτς!, κάτι στο οποίο έπρεπε να προβεί η Ελλάδα τουλάχιστο από πέρσι. Η περιέργεια είναι Τί όμως δεν πάει καλά μεταξύ τους; Ή είναι «καπνός» για να μη λένε πως ο Νίμιτς τα έχει κάνει πλακάκια με τους Σκοπιανούς;!

Η βασική πάντως περιέργεια είναι μία: να δούμε ποιο είναι το «εθνικό μας συμφέρον» για το οποίο τόσο πολύ κόπτονται οι πολιτικοί που στην Ελλάδα κινούν τα νήματα. Για την ώρα με επιδέξια κίνηση η Novartis «καταλλήλως» εξαφάνισε από οθόνες και εφημερίδες τις «διαδικασίες» του Σκοπιανού θέματος. Σιωπή ιχθύος… και όποιος αντέξει.

Αναδημοσίευση mignatiou.com / Κρεσέντσιο Σαντζίλιο Ελληνιστής, συγγραφέας.

Category: Προτεινόμενα άρθρα

( 4 σχόλια )

Trackback URL | Comments RSS Feed

  1. 1
    ΣΑΝ says:

    Με τοσα ραμματα για την γουνα των προθυμων , τι να αντιλεξουν αυτοι και οι ομοφρονες τους στον Ελληνιστη συγγραφεα και αρθογραφο κ. Σαντζιλιο . Το μονο που επιβαλλεται ειναι να κληθει για ομιλητης σε προσεχες μεγαλο συλλαλητητιο ,- που σιγουρα θα γινει αμα καλυτερεψει ο καιρος και συνεχιζονται οι ” διαπραγματευσεις”- και να πολιτογραφηθει ωε επιτιμος πολιτης ολων των πρωτευουσων των Νομών της μιας Μακεδονιας-αλλη δεν υπαρχει. Να ειναι καλα.

  2. 2
    διερχόμενος says:

    Α:

    Αβαντάροντας
    μέ τρόπο ανιστόρητο, ανήθικο, μισελληνικό όσο καί θεσμικό,
    τό αισχρό ψεύδος:

    Οί σκοπιανοί επιχειρούν νά πορευτούν μέσα στά Έθνη
    μέ κλεμένη ταυτότητα, ώς κοινοί απατεώνες
    (οί δολοφόνοι τής μοσαντ τού κράτους-τρομοκράτη ισραηλ
    τών εβραίων σταυρωτήδων τής αρχαίας μήτρας τού ναζισμού israel über alles
    χρησιμοποιούν βρετανικά διαβατήρια* γιά πιό άνετη κυκλοφορία…)·
    έχουν άραγε συνεργούς ή μήπως μόνοι τους
    προσπαθούν νά στείλουν γιά τζίτζιφα
    τή Θεσσαλονίκη κι όλη τή Μακεδονία;

    Ρητορικό τό ερώτημα
    κι όχι μόνο λόγω χρηματοδότησης Soros:

    «Το 1993, το κρατικό έκτρωμα των Σκοπίων, εξέδωσε το βιβλίο του Αλεξάντερ Μπατκόβσκι
    «Η ιστορία των Εβραίων της Μακεδονίας»,
    στο οποίο αναφέρεται, η σύμπνοια που διέκρινε τους εβραίους και τους σκοπιανούς.
    Ανάμεσα στα άλλα θέματα που θίγει ο συγγραφέας,
    κάνει λόγο για τη συμβολή των εβραίων στην επανάσταση του «’Ιλλιντεν», η οποία
    είχε ως αποτέλεσμα την θανάτωση χιλιάδων Ελλήνων,
    με στόχο την ανεξαρτητοποίηση της Μακεδονίας, κάνοντας μνεία στον
    ηγετικό ρόλο, των εβραίων αδελφών Καμχή, σε αυτή την εξέγερση.» – γκουγκλάρετε, σσ.

    ~~

    Σαλονικάϊ, δηλαδή Σαλονικιός

    καί σέ ανθρώπινη απόδοση
    από τά χανουκατζήδικα τού μισέλληνα εβραίου συγγραφέα:

    Σαλονικάϊ,
    δηλαδή ό μισέλλην εβραίος χανουκατζής έξ εισβολέων τού 1492…
    επιχειρών ν’ αποκεφαλίσει, ν’ ακρωτηριάσει κι επιπλέον νά παραμορφώσει
    (σέ συμβολικό επίπεδο, κατά Φρόϊντ,
    μή μπάει τό μυαλό σας στόν πατέρα τής σύγχρονης Ιστοριογραφίας, Ed. Gibbon…)[1]
    τόν Θεσσαλονικιό** νά:
    Θεσ-/σαλονικ/-ιό†άϊ.

    Εβραίος διευθυντής γιά χρόνια τού Κέντρου Ιστορικών Μελετών Εβραϊσμού Θεσσαλονίκης,
    χωρίς νά μάς πεί κουβέντα γιά τούς εβραίους εισβολείς τού 1492, πού μάς σκότωσαν καί μάς εκμεταλλεύτηκαν γιά αιώνες μέ τίς πλάτες τού άλλου εισβολέα, τού τουρκομογγόλου, πού κατέσφαξαν κι εξανδραπόδησαν καί πούλησαν σκλάβους τούς Ναουσαίους συμπατριώτες τού Κώστα Μπλιάτκα, έστρεψαν τά όπλα κατά τού Απελευθερωτικού Στρατού τών Ελλήνων στή Θεσσαλονίκη τό 1912 καί στή συνέχεια, αφού δέν τούς διώξαμε όπως αργότερα τούς τσάμηδες, αυτοί οργάνωσαν κι εκτέλεσαν τή σφαγή μας κι όλων τών Χριστιανών στή Μικρασία μας…,

    ό Alberto Nar,

    δημιουργός τού ύπερθεν εβραίου αποκεφαλιστή καί μπαμπάς τού
    Anatolia*** professor Leon A. Nar!…

    Τού μίλησε λοιπόν τού γιού του γιά τούς εβραίους εισβολείς τού 1492
    πού μάς σκότωσαν καί μάς εκμεταλλεύτηκαν γιά αιώνες… ή δέν τού μίλησε;
    Κι αυτός τί έχει κάνει σχετικά;
    Διδάσκει νέους ανθρώπους σήμερα στή Θεσσαλονίκη
    εξοπλισμένος μέ τή μισόθεη/μισάνθρωπη/μισελληνική κι αντιεπιστημονική
    εβραίϊκη κρυψίνοια τής μισελληνικής χανουκατζήδικής του προίκας;

    Όποιος ξέρει κάτι περισσότερο, νά μάς τό πεί.

    ~~

    Έν τώ μεταξύ
    βαλτοί μέν
    σ’ αυτά τά απατεωνίστικα καμώματα οί σκοπιανοί τού Soros

    Ο διαβόητος εβραίος Μαυρογόνατος κατέδιδε τους Έλληνες επαναστάτες στις ενετικές αρ­χές, διότι οι εβραίοι θέλανε οι Έλληνες να είναι υπόδουλοι. Δεν τους ενδιέφερε ο κατακτητής. Οι Έλληνες μόνο να είναι σκλάβοι.»]

    όμως
    όλο αυτό
    δέν είναι παρά
    η άκρη τού ραβδιού, πού
    ό περιπλανόμενος εβραίος “περιούσιος” τείνει στό γκοΐμ(δούλο, σκύλο, πέτε) γιά νά δαγκάσει,
    ώστε νά μή δαγκάσει τόν ίδιο πού ώς πραγματικό σκοπό του έχει
    νά στείλει τή Μακεδονία γιά τζίτζιφα καί
    νά ισοπεδώσει ό,τι υπάρχει στόν άξονα Παλαιστίνη-Κύπρος-Ελλάδα-Βαλκάνια-Ουγγαρία… προκειμένου
    νά λειτουργεί ώς άξονας ταχείας κυκλοφορίας πάνω-κάτω καί πέρα-δόθε τών τρελλών
    εβραίϊκων σχεδιασμών/συμφερόντων/μεθοδεύσεων γιά υποδούλωση τών πάντων…

    κι ενώ τό έν Θεσσαλονίκη κλιμάκιο τής μοσαντ
    καί η εγχώρια καί διεθνής συμμορία τού μισέλληνα εβραίου αποκεφαλιστή τών Σημαιών μας
    μέσα στή Θεσσαλονίκη τήν 15η Ιουνίου 2017,
    δαυιδ σαλτιελ,
    επιχειρεί νά στείλει τή Μακεδονία γιά τζίτζιφα,

    ό περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας,
    ποδοπατώντας τή μνήμη καί τά αίματα τών Ελλήνων
    πού κατέσφαξαν κι εξανδραπόδισαν καί πούλησαν στά σκλαβοπάζαρα
    οί, πολύδιψοι ελληνικού καί χριστιανικού αίματος, εβραίοι

    [μπορεί καί νά τού ‘πανε ότι έτσι ανοίγει τήν πόρτα τής πρωθυπουργίας
    στό κράτος τής nova kapos etsi, μέ πρωτεύουσα
    τήν αποκεφαλισμένη σελανικ τών εβραιοτουρκων καί πρόεδρο τόν Μπουτάρη,
    άν όχι σ’ ό,τι απομείνει από τήν Ελλάδα…
    σάμπως ξέρει κανείς τι τού ‘πανε τού Τσίπρα τό 2014 όταν τόν είχανε γιά εντατικό φροντιστήριο
    στό πανεπιστήμιο τού Soros στό Τέξας, μπορεί καί νά τούς λένε ότι
    «σέ περίπτωση πού σάς πάρουν χαμπάρι,
    θά βάλουμε τή Δαμανάκη νά στείλει λήαρ τζέτς νά σάς μαζέψουνε στό Μονακό…»]

    «…τιμά την ιστορία της Ισραηλιτικής Κοινότητας Θεσσαλονίκης και
    υπενθυμίζει πως
    στην πόλη αυτή κάποτε ζούσαν αδερφωμένοι Ορθόδοξοι, Εβραίοι και Οθωμανοί.»,

    αβαντάρει, δηλαδή
    μέ τρόπο ανιστόρητο, ανήθικο, μισελληνικό όσο καί θεσμικό,
    αυτό τό αισχρό ψεύδος!…[2]
    http://www.thessnews.gr/article/71191/sto-israil-to-den-se-xechasa-pote-tou-kthbe

    ~~

    Ακολουθεί Β:
    σέ ανεξάρτητο «κουτί» πού λέει ό Στέφανος,
    μέ τίς παραπομπές

  3. 3
    διερχόμενος says:

    Β:

    *
    Ι.
    Dubai Hamas assassination: 12 suspects carried British passports
    http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/middleeast/dubai/7309190/Dubai-Hamas-assassination-12-suspects-carried-British-passports.html

    ΙΙ.
    Το ανθελληνικό παραλήρημα του Κάμερον

    Η ΕΛΛΑΔΑ θα πρέπει να αποκαλείται «Πρώην Οθωμανική Κτήση της Ελλάδας», ενώ ο πληθυσμός της ΠΓΔΜ είναι «στη συντριπτική πλειονότητά του μακεδονικός, με ξεχωριστή γλώσσα, πολιτισμό και ιστορία», σύμφωνα τουλάχιστον με τον Ντέιβιντ Κάμερον, τον αρχηγό των Συντηρητικών που διεκδικεί την πρωθυπουργία της Βρετανίας.

    Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή.

    Το 2003, ο Ντέιβιντ Κάμερον πήγε στα Σκόπια κυρίως για να παρακολουθήσει το ματς Αγγλίας ΠΓΔΜ, όπως παραδέχεται- και… έγινε ειδήμων στις σχέσεις των βαλκανικών χωρών, αλλά και στο πρόβλημα της χώρας μας με τη γείτονά της που διεκδικεί το όνομα «Μακεδονία». Τόσο καλά έμαθε την Ιστορία ο Κάμερον ώστε θεώρησε καλό, μόλις επέστρεψε στη χώρα του, να συγγράψει εμβριθές άρθρο που δημοσιεύτηκε στις 10 Σεπτεμβρίου του 2003 στην εφημερίδα «Guardian» υπό τον τίτλο «Τhe Μacedonian Job» (Η Αποστολή της Μακεδονίας). Στο άρθρο του αυτό, ο ηγέτης των Συντηρητικών αναφέρεται υποτιμητικά στη χώρα μας και ζητεί την ένταξη της ΠΓΔΜ στο ΝΑΤΟ και την εγγύηση των συνόρων της. «Απ΄ όσα μπορώ να δω», γράφει, «η χώρα- και είμαι αποφασισμένος να την αποκαλώ Μακεδονία- έχει απολύτως το δικαίωμα να υπάρχει. Ο πληθυσμός είναι στη συντριπτική πλειονότητά του μακεδονικός, με ξεχωριστή γλώσσα, πολιτισμό και ιστορία. Είναι φτωχότερος απ΄ ό,τι μερικές από τις άλλες παλιές γιουγκοσλαβικές δημοκρατίες, όμως σημαντικά πλουσιότερος από την Αλβανία. Οι άνθρωποι είναι πολιτισμένοι, φιλικοί και πολύ μορφωμένοι.

    Ακόμη και ο ξεναγός μου είχε μάστερ στη διοίκηση επιχειρήσεων».

    «Είναι πάντα δύσκολο να ξέρεις πώς να απαντήσεις στην ερώτηση: “Τι θα κάνετε για να μας βοηθήσετε;”», συνεχίζει στο άρθρο του ο Κάμερον. «Ομως στην περίπτωση αυτή είχα την απάντηση. Από τώρα και στο εξής θα αποκαλώ τον αξιοσέβαστο εταίρο μας στην Ε.Ε. “the Former Οttoman Ρossession of Greece” (FΟΡΟG)» (Πρώην Οθωμανική Κτήση της Ελλάδας- ΠΟΚΕ). Και οι Ελληνες, για τον κ. Κάμερον, θα είναι προφανώς οι FΟΡΟGs…

    http://www.tanea.gr/news/world/article/4572912/?iid=2 – βλ. στό κάτω μέρος τού άρθρου

    ΙΙΙ.
    ΟΙ ΕΒΡΑΙΟΙ ΕΛΕΓΧΟΥΝ ΠΛΗΡΩΣ ΤΗΝ ΒΡΕΤΑΝΙΑ!
    Τελευταία ενημέρωση: Τρίτη, 26 Οκτωβρίου 2010, 00:03

    **
    https://bonsaistoriesflashfiction.wordpress.com/2013/09/23/almpertos-nar-salonikai-diladi-salonikios/ – διαβάστε το καί γράψτε μας τί καταλάβατε

    ***
    Anatolia(Χαρδούβελης, Μπουτάρης…) έτσι…?
    «Ιδρύθηκε το 1886 από Αμερικανούς ιεραπόστολους στη Μερζιφούντα της Μικράς Ασίας.
    Το 1924 μεταφέρθηκε και εγκαταστάθηκε στη Θεσσαλονίκη.» – από ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑ

    Από τίς ασχολίες τού «Anatolia έτσι»:
    «The Dukakis Center(άλα της· ξέρατε τίποτις; σσ) hosted the distinguished French journalist Jean Quatremer for a Dukakis Lecture on Friday, November 20, at the Municipality of Thessaloniki. The event was co-sponsored by the French Institute of Thessaloniki and the Journalists Union of Macedonia-Thrace, with further support from the Consulate-General of France in Thessaloniki and TV100. The entire event was conducted as an exchange with Mr. Filios Stangos, Director-General of TV100, who moderated it in the form of an extended interview.»
    «…Mr. Quatremer presented his point of view for Greece and the financial crisis, mentioning that Greeks do not have the State they deserve. He expressed his wish that the Tsipras(γιατί πήγε στό πανεπιστήμιο τού Τέξας -τού Soros- τό 2014; σσ) administration will move into implementing the necessary reforms. He stressed that “Mr. Tsipras must succeed for the good of Greece and the good of Eurozone and Europe”.
    He pointed out that through the years the European Union trusted blindly the various Greek administrations but has now moved to the other extreme – change that might explain the crisis during the first six months of the Tsipras administration. He moved on by saying that Greece should not have been accepted into the Eurozone but now Greece and the European Union are like a married couple and “they will grow old together”.
    Finally, regarding the refugees, the French journalist pointed that Greece should have requested help from the rest of Europe early on, something that has been realized only now.»,

    «εγώ τόν σκότωσα…», πού έλεγε ό Τζιμάκος,

    πρoκεμένου νά διακοσμηθεί εορταστικά η Θεσσαλονίκη
    γιά τό hanouka τών μισελλήνων εβραίων σταυρωτήδων καί
    νά ασκηθεί τό ντόπιο προσωπικό στό ξενόφερτο ντεκορέϊσον ώστε νά κρατιέται σέ καλή φόρμα, συμπεραίνω εγώ, κάντε κι εσείς ό,τι μπορείτε, νά:
    http://blog.act.edu/p/dukakis-center-welcomes-distinguished-french-journalist-jean-quatremer

    Ανατόλια αλλιώς…!

    [1]
    ανατριχιαστική αποκάλυψη γιά τούς σχεδιασμούς τών εβραίων σταυρωτήδων τής Ζωής,
    αυτή η αναπαραγωγή στό συμβολικό επίπεδο τών όσων ανατριχιαστικών εβραίϊκων κακουργημάτων στό πραγματικό/ιστορικό επίπεδο περιγράφει πρίν από δυόμισι αιώνες
    ό πατέρας τής σύγχρονης ιστοριογραφίας, γιά τήν ιστορικών διαστάσεων εγκληματική ιδιοσυστασία τών εβραίων:
    «Δεύτερη πηγή, του περιφήμου Αγγλου ιστορικού Εντουαρντ Γκίμπον (γνωστού ελληνικά ως Γίββων) που έζησε από το 1737 έως 1794, ήτοι κατά την περίοδο του σκλαβωμένου ελληνισμού.
    Το κείμενο αυτό ανευρίσκεται στο μνημειώδες έργο του “Ιστορία της Παρακμής και Πτώσεως της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας” και αναφέρεται, ακόμη, στο βιβλίο “Δίκη” (“Trial”) του Μπιλ Γκρίμσταντ, υπευθύνου των εκδόσεων “Αρυαν Πρες Ινκορπρέιτεντ, έκδοση 1973, Ουάσιγκτον ΗΠΑ.
    Ιδού η περικοπή.
    “Η ανθρωπότης μένει έκπληκτη από το ρεσιτάλ (σε τρεις πράξεις) των φοβερών κακουργημάτων των Εβραίων, εναντίον των ανυποψιάστων, γηγενών Ελλήνων, οι οποίοι τους θεωρούσαν φίλους.
    Οι Εβραίοι πρόδωσαν αυτή τη φιλία και έσφαξαν 220.000 Έλληνες στην Κυρηναϊκή και κατακρεούργησαν 240.000 Έλληνες στην Κύπρο, καθώς και μέγα τμήμα του ελληνικού πληθυσμού στην Αίγυπτο.
    Πολλοί των θυμάτων Ελλήνων, επριονίσθησαν στα δύο από τους Εβραίους σύμφωνα με την παράδοσή τους, ότι ο Δαυίδ επεκύρωσε αυτόν τον τρόπο εκτέλεσεως με το παράδειγμά του.
    Κατά τις σφαγές αυτές των Ελλήνων, οι Εβραίοι κατεβρόχθιζαν τις σάρκες των νεκρών, έπιναν το αίμα τους και κατέστρεφαν τα εντόσθια!…”», νά:
    https://www.pentapostagma.gr/2013/01/38-116.html

    [2]
    Ο ιστορικός Misha Glenny υπογραμμίζει ότι η Θεσσαλονίκη ήταν «η μόνη πόλη στην αυτοκρατορία, όπου οι Εβραίοι άσκησαν βία κατά του χριστιανικού πληθυσμού ως μέσον παγιώσεως της πολιτικής και οικονομικής τους ισχύος».
    Glenny M., The Balkans: nationalism, war and the great powers 1804-1999. New York 2000, Viking Penguin, σελ. 236.

  4. 4
    διερχόμενος says:

    Γ(άμα λάχει, πού λ.ό.λ):

    Άλα της JGT η δημαρχία Ιωαννίνων!…

    Ό Δήμαρχος Νάουσας* πώς καί δέν πήγε;
    Τής Χίου;

    Ό Κώστας Μπλιάτκας;

    ~~

    Συγκίνησε το «Δε σε ξέχασα ποτέ» στο κατάμεστο θέατρο «Habima» στο Τελ Αβίβ

    Πρώτη καταχώρηση: Παρασκευή, 16 Φεβρουαρίου 2018, 13:17

    http://www.zougla.gr/assets/images/2373478.jpg – σσ

    Με μεγάλη επιτυχία παρουσιάστηκε η παράσταση του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος «Δε σε ξέχασα ποτέ» του Λέοντα Α. Ναρ, σε σκηνοθεσία Μιχάλη Σιώνα, στο κατάμεστο Θέατρο Habima (Εθνικό Θέατρο του Ισραήλ) στο Τελ Αβίβ, την Τρίτη 13 Φεβρουαρίου 2018.

    Σε κλίμα μεγάλης συγκίνησης και νοσταλγίας παρακολούθησαν οι θεατές την παράσταση, που ταξίδεψε στο Ισραήλ, μετά από έναν ιδιαίτερα επιτυχημένο κύκλο παραστάσεων στην Ελλάδα. Η παρουσίαση στο Τελ Αβίβ πραγματοποιήθηκε με την υποστήριξη και τη χρηματοδότηση της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και τη συνεργασία της Ελληνικής Πρεσβείας στο Ισραήλ, με στόχο την ενίσχυση των δεσμών των δύο χωρών και τη δημιουργία ενός αμφίδρομου ρεύματος πολιτιστικών εκδηλώσεων.

    Στο Ισραήλ ταξίδεψαν ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του ΚΘΒΕ Γιάννης Αναστασάκης, ο συγγραφέας του έργου Λέων Α. Ναρ, ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας, η Αντιπεριφερειάρχης Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης και Πρόεδρος του Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης Βούλα Πατουλίδου, ο Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού και Πολιτισμού Αλέξανδρος Θάνος και ο Δήμαρχος Ιωαννίνων Θωμάς Μπέγκας.

    (φωτογραφία σσ)

    «Το παρών» στην παρουσίαση της παράστασης έδωσαν ο Πρέσβης της Ελλάδας στο Ισραήλ Κωνσταντίνος Μπίκας, ο Δήμαρχος Τελ Αβίβ Ron Huldai, καθώς και εκπρόσωποι σημαντικών φορέων της Ελλάδας, της Κύπρου και του Ισραήλ, όπως: ο κ. Δαυίδ Σαλτιέλ Πρόεδρος του Κεντρικού Ισραηλιτικού Συμβουλίου Ελλάδος, ο κ. Βασίλης Παΐσιος Πρόεδρος του Ελληνο -Ισραηλινού Επιμελητηρίου, ο κ. Χάρης Καλπίδης Προϊστάμενος ΕΟΤ Ισραήλ,
    ο κ. Daniel Daliot Ιδρυτής Εταιρείας Φίλων Ν. Καζαντζάκη Ισραήλ, ο κ. Μοσέ Αελιών & η Μύριαμ Γρόπας Μάσρι (Επίτιμος Πρόεδρος Συλλόγου Επιζησάντων Ολοκαυτώματος & Πρόεδρος Συλλόγου Επιζησάντων Ολοκαυτώματος), η κ. Λουίζα Βαράκλας Διευθύντρια Γραφείου Κυπριακού Οργανισμού Τουρισμού στο Ισραήλ, ο Yehuda Poliker (διακεκριμένος ισραηλινός μουσικός και ερμηνευτής με καταγωγή από τη Θεσσαλονίκη), κ.α.

    (φωτογραφία σσ)

    Την παράσταση, που παρουσιάστηκε με αγγλικούς υπέρτιτλους, προλόγισε στα εβραϊκά η μεταφράστρια της Πρεσβείας κυρία Έτη Εσκαλονή. Στη συνέχεια, το λόγο έλαβε ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, κ. Απόστολος Τζιτζικώστας*, υπενθυμίζοντας πως «δεν θα ξεχαστεί ποτέ» η ιστορία που μας δένει και επεσήμανε και το ότι ετοιμάζεται Μουσείο Ολοκαυτώματος στο κέντρο της Θεσσαλονίκης. Τέλος, ο συγγραφέας του έργου κ. Λέων Α. Ναρ, μίλησε βαθιά συγκινημένος, ευχαριστώντας όσους συνετέλεσαν για την μεταφορά της παράστασης.

    Η μουσικοθεατρική παράσταση του ΚΘΒΕ, «Δε σε ξέχασα ποτέ», αφηγείται τη ζωή μιας διάσημης τραγουδίστριας που τραγουδάει επί σκηνής 10 σεφαραδίτικα και ρεμπέτικα τραγούδια, μερικά από τα οποία γνωρίζουμε, κυρίως, από την ελληνική εκδοχή τους («Μικρός αρραβωνιάστηκα», «Πού να βρω γυναίκα να σου μοιάζει», «Μισιρλού» κά.). Ένα έργο, που θυμίζοντας πως οι περισσότεροι από εμάς ήμασταν κάποτε μετανάστες, τιμάει την ιστορία της Ισραηλιτικής Κοινότητας Θεσσαλονίκης και υπενθυμίζει πως στην πόλη αυτή κάποτε ζούσαν αδερφωμένοι(** σσ) Ορθόδοξοι, Εβραίοι και Οθωμανοί.

    Ιδιαίτερα συγκινητική ήταν η στιγμή της παράστασης που όλο το κοινό τραγούδησε μαζί με την πρωταγωνίστρια, Σοφία Καλεμκερίδου το παραδοσιακό σεφαραδίτικο τραγούδι “Adio querida” («Αντίο Αγαπημένη»), γραμμένο το 1453.

    «Δε σε ξέχασα ποτέ» του Λέοντα Α. Ναρ

    Συντελεστές: Σκηνοθεσία: Μιχάλης Σιώνας, Σκηνικά-Κοστούμια: Γιάννης Κατρανίτσας, Φωτισμοί: Χάρης Πάλλας, Video mapping: Κλεάνθης Καραπιπέρης, Βοηθός σκηνοθέτη: Λίλα Βλαχοπούλου, Φωτογράφιση παράστασης: Τάσος Θώμογλου, Υπεύθυνος παραγωγής: Δημοσθένης Πάνος
    Παίζουν οι ηθοποιοί: Σοφία Καλεμκερίδου, Γρηγόρης Παπαδόπουλος.
     
    Παίζουν επί σκηνής οι μουσικοί: Στέλλα Καμπουρίδου (καβάλ), Γιώργος Μιναχείλης (κανονάκι), Ηλίας Σαρηγιαννίδης (πολίτικο λαούτο).

    Στο πλαίσιο της ευρύτερης συνεργασίας του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος με το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, σημαντική ήταν η συμβολή στην παράσταση ομάδας του Τμήματος Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας υπό την επίβλεψη της διδάσκουσας Λουκίας Κωστοπούλου.

    Τελευταία ενημέρωση: Παρασκευή, 16 Φεβρουαρίου 2018, 13:17

    http://www.zougla.gr/politismos/8eatro-politismos/article/siginise-to-de-se-ksexasa-pote-sto-katamesto-8eatro-habima-sto-tel-aviv – βλέπε τίς δύο φωτογραφίες σσ

    *
    Δοσίλογε Τζιτζικώστα η ιστορία βοά
    γιά τά εγκλήματα τών εβραίων κατά τών Ελλήνων καί τής Μακεδονίας μας:

    «Πάμπολλοι δε Εβραίοι ένοπλοι και πολύδιψοι χριστιανικού αίματος παρηκολούθουν τον τουρκικόν στρατόν ως εκούσιοι δήμιοι. Ούτοι έλκοντες έξω της πόλεως τους Χριστιανούς τους ερροπάλιζαν κατακέφαλα, και πίπτοντας κατά γης τους έσφαζαν ως βόας».
    («Ιστορία της Ελληνικής Επαναστάσεως», τόμος Β’, κεφάλαιο ΚΘ, σελίδα 174)
    Σπυρίδων Τρικούπης

    «Οι δε θρασύδειλοι εχθροί του Χριστιανισμού Ιου­δαίοι της Θεσσαλονίκης τρέχοντες, αυθορμήτως εγένοντο δήμιοι, σφάζοντες ως ζώα τους ανθρώπους. Φρίκη κατελάμβανε πάσαν ψυχήν ζώσαν δια τας τρομερωτάτας ανοσιουργίας αυτών, και εν τούτοις ουδεμία των βαρβάρων εκείνων ψυχών ελάμβανε το ελάχιστον αίσθημα οίκτου».
    («Απομνημονεύματα αγωνιστών 1821», τόμος 6ος, σελίδα 91)
    Λάμπρος Κουτσονίκας

    «Κατά την καταστροφή της Νάουσας, τον Απρίλιο του 1822, από τον Αβδούλ Αμπούδ, εξακόσιοι Ε­βραίοι, που ακολουθούσαν το ασκέρι του αιμοβόρου Τούρκου πασά, αποτελέσανε πραγματικό σώμα δημίων και βασανιστών. Απερίγραπτα είναι τα όσα έ­καναν στον άμαχο πληθυσμό της μαρτυρικής αυτής πόλεως».
    («Λεξικό Ελληνικής Επαναστάσεως 1821», τόμος Β, σελίδα 65, λήμμα «Εβραίοι»)
    Χρήστος Στασινόπουλος

    «Όπως και στην Κασσάνδρα, η πρώτη σφαγή έγινε από τους Τούρκους μέσα στην ορμή της νίκης, αλλά μετά από αυτούς ήρθαν οι Εβραίοι οι οποίοι τους ξεπέρασαν σε φρικαλεότητες, έσφαζαν σαν μοσχάρια τους αιχμαλώτους οι οποίοι ήταν άοπλοι και ανυπεράσπιστοι. Χτυπούσαν τα θύματα με ρόπαλο και στη συνέχεια τους έκοβαν το λαιμό. Ούτε οι γυναίκες γλύτωσαν, τις μεταχειρίστηκαν όπως τους άντρες. Κάποιες βρήκαν τον θάνατο στις φλόγες, οι Εβραίοι έβαζαν φωτιά στα ρούχα τους για να έχουν ένα θέαμα σαν το μαρτύριο του πυρός κατά την Ιερά Εξέταση (μ’ αυτόν τον τρόπο είχαν πεθάνει πολλοί Eβραίοι κι έτσι έπαιρναν την εκδίκησή τους). Επινοούσαν απίστευτα μαρτύρια. Έβαζαν τη μητέρα κάτω από το δένδρο στο οποίο έκαιγαν το δεμένο της παιδί, έπειτα άναβαν φωτιά στα ρούχα της λέγοντάς της: “Άντε, αγία μάρτυρα, πήγαινε να βρεις το παιδί σου κοντά στον Ιησού σας”.».
    («Les Turcs et la Turquie contemporaine», σελίδες 285-286, έκδοση 1859, μετάφραση Δέσποινας Νάτσιου)
    Basil & Jean Nikolaidy

    **
    Ο ιστορικός Misha Glenny υπογραμμίζει ότι η Θεσσαλονίκη ήταν
    «η μόνη πόλη στην αυτοκρατορία, όπου οι Εβραίοι άσκησαν βία κατά του χριστιανικού πληθυσμού ως μέσον παγιώσεως της πολιτικής και οικονομικής τους ισχύος».
    Glenny M., The Balkans: nationalism, war and the great powers 1804-1999. New York 2000, Viking Penguin, σελ. 236.

Back to Top

Leave a Reply

Το σχόλιο της ημέρας

    17/2/18 | (2 σχόλια)
    Όπως θα διαβάσετε στις ειδήσεις, το τουρκικό υπουργείο εξωτερικών επιτίθεται κατά του Κοτζιά για τη δήλωσή του ότι την επόμενη φορά δεν θα αντιμετωπίσουμε ειρηνικά περιπτώσεις στα Ίμια σαν και αυτή που συνέβη στις αρχές της εβδομάδας. Προσωπικά ...

Ροή ειδήσεων




Καιρός


Το σκίτσο της ημέρας