Θάνος Βερέμης στο iefimerida: Αν ο Τσίπρας κάνει πίσω στο Σκοπιανό, κινδυνεύει να γίνει μπούμερανγκ για τη χώρα

Print Friendly, PDF & Email
- Advertisement -

Ο καθηγητής πολιτικής ιστορίας και αντιπρόεδρος του ΕΛΙΑΜΕΠ, αν και πιστεύει ότι «ανοίξαμε μια ανόητη ιστορία», κρίνει ότι τώρα είναι η ώρα να λυθεί μια και καλή το ζήτημα.

Και μιλά για ευτυχείς και δυστυχείς συγκυρίες, με αφορμή την έκδοση του τελευταίου του βιβλίου «Ελευθέριος Βενιζέλος: Ο οραματιστής του εφιτκού» (εκδόσεις Μεταίχμιο)

– Κύριε Βερέμη, το καινούργιο σας βιβλίο αφορά στον Ελευθέριο Βενιζέλο. Τις μεγάλες προσωπικότητες, τις γεννά η εποχή τους; …

«Ο Ελευθέριος Βενιζέλος έχει κριθεί από την ιστορία: Αν είμαστε ό,τι είμαστε σήμερα, σε μεγάλο βαθμό το χρωστάμε σ΄εκείνον. Η εποχή παίζει έναν ρόλο αλλά είναι και μια ευτυχής σύμπτωση, ένας άνθρωπος με τέτοιες ικανότητες να γεννηθεί και να βρεθεί την κατάλληλη στιγμή στη χώρα. Οπως υπάρχουν και ατυχείς συγκυρίες».

– Τώρα ζούμε μια ατυχή συγκυρία;

«Ναι, γιατί δεν έχουμε ηγεσίες ανάλογες με τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει. Μπορεί βέβαια να αλλάξει αυτό. Αυτά τα πράγματα αλλάζουν από τη μια στιγμή στην άλλη».

– Πράγματι, πιστεύετε, ότι είναι τώρα η ώρα να λυθεί στο Σκοπιανό;

«Βέβαια και είναι τώρα. Γιατί είναι η στιγμή που η Αμερική ασκεί πίεση στη γειτονική μας χώρα να δεχτεί μια σύνθετη ονομασία. Αυτό ήταν το δικό μας το ζητούμεμο. Και η Ντόρα Μπακογιάννη το είχε πει πριν από δέκα χρόνια αλλά και όλοι, νομίζω, ότι κινούμαστε σ΄αυτή την κατεύθυνση. Και τώρα ξαφνικά θυμηθήκαμε τα προ 25ετίας κι ότι δεν θέλουμε να υπάρχει το όνομα Μακεδονία. Ελεος πια… Δεν θα βάλουμε μυαλό…».

– Πώς κρίνετε τη στάση του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα;

«Ο πρωθυπουργός, πρώτον, δεν αντιβαίνει τις πεποιθήσεις του κόμματός του ως προς το θέμα της σύνθετης ονομασίας, άρα είναι συνεπής με αυτό. Και δεύτερον κάνει και μία ζημιά στη Νέα Δημοκρατία στην εσωτερική της ενότητα. Αρα με ένα σμπάρο, δύο τριγόνια. Εξυπνη κίνηση εκ μέρους του. Εγώ είμαι υπέρ αυτής της ενέργειας και λέω μπράβο του που το έκανε. Ωστόσο φοβάμαι μήπως ο Τσίπρας παρασυρθεί από τα πλήθη που θα κραυγάζουν στο Σύνταγμα και πει “τι θέλουμε και μπλέκουμε τώρα” και κάνει πίσω. Για να μην χάσει ψηφοφόρους. Πράγματι αυτό με φοβίζει. Η άλλη εκδοχή είναι να πανηγυρίσει ότι έλυσε το πρόβλημα».

– Μπορεί δηλαδή να την κάνει την κωλοτούμπα…

«Ναι, όλα είναι πιθανά και το φοβάμαι. Ελπίζω να το ξεπεράσει, βλέποντας το θετικό της ιστορίας. Δεν θα την ξαναβρούμε αυτή την ευκαιρία. Αλλιώς η συνέχεια προοιωνίζεται άσχημη. Γιατί θα πούνε οι Αμερικανοί, αφού οι Ελληνες δεν το θέλουν αλλά το θέλουν οι άλλοι, ας πάμε με τους άλλους, τους καλούς. Και θα πάρουν την ενδιάμεση συμφωνία ως πρόκριμα και θα τους βάλουν ούτως ή άλλως στο ΝΑΤΟ. Ανοίξαμε μια ανόητη ιστορία που και την κυβέρνηση θα βλάψει και την αντιπολίτευση. Ο κόσμος αντέδρασε συσσωρεύοντας την κόντρα. Αν και ήταν μια καλή ενέργεια από πλευράς του Αλέξη Τσίπρα, αν δεν ολοκληρωθεί κινδυνεύει να γίνει μπούμερναγκ για τη χώρα. Είμαστε επί ξηρού ακμής. Ελπίζω να σοβαρευτούμε…».

– Και οι αντιδράσεις του κυρίου Καμμένου;

«Τον κύριο Καμμένο τον ξέρουμε, χρόνια. Δεν αποτελεί έκπληξη. Αλλά δεν σκοπεύει να φύγει από την κυβέρνηση γι΄αυτόν τον λόγο. Πότε θα ξαναγίνει υπουργός Εθνικής Αμύνης; Συνεπώς, δεν έχει να χάσει τίποτα. Εριξε και μια ρουκέτα περί εθνοπατριωτισμού. Δυστυχώς, ο κίνδυνος είναι, λόγω των οικονομικών, κυρίως, προβλημάτων, να μετατεθεί το μένος ενός μεγάλου μέρους της κοινωνίας, σ΄αυτή τη λύση. Είναι κακό να μπλέξουμε τη δυσαρέσκεια για την οικονομική μας κατάντια με το ζήτημα της λύσης της σύνθετης ονομασίας».

– Τα συλλαλητήρια τι δείχνουν;

«Τα συλλαλητήρια είναι δικαίωμα του λαού. Σαφώς είναι αντισυστημική αυτή η εκδήλωση. Ο κόσμος πηγαίνει για να εκφράσει και την αντιθεσή του στην κυβέρνηση. Κι είναι αστείο: Εγώ που δεν είμαι υπέρ της κυβέρνησης, σ΄αυτό το ζήτημα λέω να προχωρήσει και να τελειώνουμε. Μετά από χρόνια ανοησίας φτάσαμε επιτέλους σε μια συναίνεση».-

– Ο κίνδυνος από την πιθανή σαλαμοποίηση του ζητήματος, έτσι όπως εκφράζεται από την αξιωματική αντιπολίτευση και την αντιπολίτευση γενικώς, δεν σας προβληματίζει;

«Πρέπει να δούμε τι πακέτο θα μας φέρουν. Το θέμα του αλυτρωτισμού που σωστά επισημαίνει η αντιπολίτευση είναι πολύ σοβαρό. Είναι καλό να μην υπάρχουν αλυτρωτικές νύξεις. Θυμάμαι, πριν από χρόνια, είχαμε βρεθεί με τον Γκλιγκόροφ σε ένα συνέδριο και του είπα γιατί κάνει αυτές τις κίβδηλες αναφορές στην αρχαιότητα. Συμφώνησε λέγοντάς μου ότι είναι Σλάβοι και δεν έχουν καμία σχέση με τους αρχαίους Ελληνες. “Αλλά όλοι αυτοί οι νέοι θέλουν παραμύθια, θέλουν τον Μεγαλέξανδρο”, μου είπε».

– Μακεδονικό έθνος υπάρχει;

«Ιστορικά όχι. Τώρα όμως δημιουργήθηκε. Η Αμερική είναι το απόλυτο παράδειγμα έθνους».

– Την στάση της εκκλησίας στο ζήτημα, πως τη σχολιάζετε;

«Η εκκλησία έχει χάσει τον μπούσουλα. Αλλά αυτό συμβαίνει από τότε που εκκλησία και κράτος πάνε μαζί. Κι αυτό είναι το δράμα για την εκκλησία».

– Ηταν, είναι, λάθος η στάση του Ιερώνυμου; Η ταύτισή του με την κυβέρνηση;

«Από τη φύση του είναι ένας μετριοπαθής άνθρωπος ο Ιερώνυμος. Ωστόσο με τη στάση του αυτή μπέρδεψε τον κόσμο. Αυτές οι εμπλοκές μπερδεύουν τον κόσμο. Επρεπε να κρατηθεί μακριά και να μην μπει στην πολιτική. Η εκκλησία ασχολείται με τη σωτηρία της ψυχής μας. Μας παρηγορεί επειδή θα πεθάνουμε. Καλό θα ήταν να μην είχε πάρει θέση υπέρ ή κατά του συλλαλητηρίου».

– Εθνικισμός και φιλοπατρία: Μπερδεύτηκαν οι δύο έννοιες;

«Ο εθνικισμός έπαιξε έναν θετικό ρόλο όταν η χώρα μας επαναστάτησε εναντίον της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας. Τότε ήταν μια νεωτερική ιδεολογία για να πει στους Ελληνες ότι έχετε δικαίωμα να αυτοπροσδιορίζεστε. Και καλώς έγινε. Από εκεί και πέρα αν σε κάθε βήμα βγάζεις τον εθνικισμό σαν ελιξήριο της αιώνιας νεότητάς σου, δεν γίνεται δουλειά».

 

http://www.iefimerida.gr

spot_img

5 ΣΧΟΛΙΑ

  1. – Μακεδονικό έθνος υπάρχει;

    «Ιστορικά όχι. Τώρα όμως δημιουργήθηκε. Η Αμερική είναι το απόλυτο παράδειγμα έθνους».

    Για τον Βερέμη και την “γαλλική σχολή”, που πιστεύει ότι τα έθνη κατασκευάζονται στο άψε-σβήσε, είναι φυσικό οι Σλάβοι των Σκοπίων να είναι τώρα έθνος, όπως και οι Αμερικανοί. Γνωστές οι θέσεις του από το “1821 – ένα έθνος γεννάται”, αν θυμάμαι τον τίτλο σωστά, όπου ήθελε το ελληνικό έθνος να είναι προϊόν τής Επαναστάσεως τού ’21.

  2. Ανοησίες στο τετράγωνο. Τί να περιμένει κανείς από έναν άνθρωπο, που και την Επανάσταση του. 1821 τη θεωρεί “εθνικιστική”! Έλεος …

    • εάν «επανάσταση», τότε
      «τούρκοι εναντίον τούρκων», τό 1821

      όπως μαρτυρούν η, «Ρώσσοι εναντίον Ρώσσων», ρώσσικη επανάσταση καί η,
      «φραγκόγαλλοι εναντίον φραγκόγαλλων», “γαλλικιά” τοιαύτη καί βέβαια η,
      «αγγλοσάξονες τής αποικίας εναντίον αγγλοσαξόνων τού μητροπολιτικού κέντρου»,
      αμερικανική, αγαπητέ

      Στέφανε Χ.,

      κι όχι εθνικοαπελευθερωτικός αγώνας καί εξωπέταγμα εισβολέα, όπως είναι πραγματικά
      (τό 1940-44 δέν «εκάμαμεν επανάστασιν», κάτι άλλο κάναμε, μάντεψε…),

      [εισβολείς τού 1492 οί έν Θεσσαλονίκη(κι όχι μόνο…) εβραίοι πού μάς σκότωσαν καί μάς εκμεταλλεύτηκαν γιά αιώνες* μέ τίς πλάτες τού άλλου εισβολέα καί στρατηγικού τους συμμάχου αιώνων, τού τουρκομογγόλου, μέχρι πού πήραν τά όπλα κατά τού Απελευθερωτικού Στρατού τών Ελλήνων τό 1912 στή Θεσσαλονίκη**, γιά νά μάς κατασφάξουν στή συνέχεια τούς Έλληνες
      κι όλους τούς Χριστιανούς στή Μικρασία μας κι εμείς ακόμη νά τούς εξωπετάξουμε όπως
      τούς Τσάμηδες καί τούς τούρκους, βέβαια]

      κακόβουλες εβραιομασόνικες(μισόθεες/μισάνθρωπες/μισελληνικές, θά πεί)
      “ανοησίες” στόν κύβο, δηλαδή
      πού πάνε σετάκι μέ τό ψευδές καί προπαγανδιστικό, πού
      μάς επεβλήθη ντέ καί καλά
      «ώς εβραίϊκο τσαντίρι μέσα στή σαλοτραπεζαρία του Παλαιστίνιου», πές

      «France θα πεί Γαλλία», αμ’ δέ!

      *
      Ο ιστορικός Misha Glenny υπογραμμίζει ότι η Θεσσαλονίκη ήταν «η μόνη πόλη στην αυτοκρατορία, όπου οι Εβραίοι άσκησαν βία κατά του χριστιανικού πληθυσμού ως μέσον παγιώσεως της πολιτικής και οικονομικής τους ισχύος», βλέπε
      Glenny M., The Balkans: nationalism, war and the great powers 1804-1999. New York 2000 Viking Penguin, σελ. 236.

      **
      Σπυρίδων Τρικούπης: «Πάμπολλοι δε Εβραίοι ένοπλοι και πολύδιψοι χριστιανικού αίματος παρηκολούθουν τον τουρκικόν στρατόν ως εκούσιοι δήμιοι. Ούτοι έλκοντες έξω της πόλεως τους Χριστιανούς τους ερροπάλιζαν κατακέφαλα, και πίπτοντας κατά γης τους έσφαζαν ως βόας».
      («Ιστορία της Ελληνικής Επαναστάσεως», τόμος Β’, κεφάλαιο ΚΘ, σελίδα 174)

      Λάμπρος Κουτσονίκας: «Οι δε θρασύδειλοι εχθροί του Χριστιανισμού Ιου­δαίοι της Θεσσαλονίκης τρέχοντες, αυθορμήτως εγένοντο δήμιοι, σφάζοντες ως ζώα τους ανθρώπους. Φρίκη κατελάμβανε πάσαν ψυχήν ζώσαν δια τας τρομερωτάτας ανοσιουργίας αυτών, και εν τούτοις ουδεμία των βαρβάρων εκείνων ψυχών ελάμβανε το ελάχιστον αίσθημα οίκτου».
      («Απομνημονεύματα αγωνιστών 1821», τόμος 6ος, σελίδα 91)

      Χρήστος Στασινόπουλος: «Κατά την καταστροφή της Νάουσας, τον Απρίλιο του 1822, από τον Αβδούλ Αμπούδ, εξακόσιοι Ε­βραίοι, που ακολουθούσαν το ασκέρι του αιμοβόρου Τούρκου πασά, αποτελέσανε πραγματικό σώμα δημίων και βασανιστών. Απερίγραπτα είναι τα όσα έ­καναν στον άμαχο πληθυσμό της μαρτυρικής αυτής πόλεως».
      («Λεξικό Ελληνικής Επαναστάσεως 1821», τόμος Β, σελίδα 65, λήμμα «Εβραίοι»)

      Basil & Jean Nikolaidy: «Όπως και στην Κασσάνδρα, η πρώτη σφαγή έγινε από τους Τούρκους μέσα στην ορμή της νίκης, αλλά μετά από αυτούς ήρθαν οι Εβραίοι οι οποίοι τους ξεπέρασαν σε φρικαλεότητες, έσφαζαν σαν μοσχάρια τους αιχμαλώτους οι οποίοι ήταν άοπλοι και ανυπεράσπιστοι. Χτυπούσαν τα θύματα με ρόπαλο και στη συνέχεια τους έκοβαν το λαιμό. Ούτε οι γυναίκες γλύτωσαν, τις μεταχειρίστηκαν όπως τους άντρες. Κάποιες βρήκαν τον θάνατο στις φλόγες, οι Εβραίοι έβαζαν φωτιά στα ρούχα τους για να έχουν ένα θέαμα σαν το μαρτύριο του πυρός κατά την Ιερά Εξέταση (μ’ αυτόν τον τρόπο είχαν πεθάνει πολλοί Eβραίοι κι έτσι έπαιρναν την εκδίκησή τους). Επινοούσαν απίστευτα μαρτύρια. Έβαζαν τη μητέρα κάτω από το δένδρο στο οποίο έκαιγαν το δεμένο της παιδί, έπειτα άναβαν φωτιά στα ρούχα της λέγοντάς της: “Άντε, αγία μάρτυρα, πήγαινε να βρεις το παιδί σου κοντά στον Ιησού σας”.».
      («Les Turcs et la Turquie contemporaine», σελίδες 285-286, έκδοση 1859, μετάφραση Δέσποινας Νάτσιου)

      ΥΓ
      η Αρβελέρ πού γνώριζε «φραγκοκρατία» καί «σκυλόφραγκους» από Γλύκατζη, ακόμη

      ξέρει μέ ποιό τρόπο μάς επιβλήθηκε, μέ ποιά «δραστήρια μέτρα», «Ματαρόα» etc
      αυτό τό νοηματικά πλαστό τεχνούργημα γιά πλύση εγκεφάλου, πού
      δρά υποδορίως(υποσυνείδητα, έ;!) μέσα στήν καθημερινότητα τών ανθρώπων κι έτσι
      απαλείφει σιγά σιγά από τήν, κατά μαύρην ιστορικήν εμπειρία, συλλογική συνείδησή μας
      τετρακόσια(400) χρόνια φραγκοκρατίας τών σκυλόφραγκων στήν Ελλάδα
      – αλάνθαστα η Μορφωτική Ακόλουθος τής Μαούνας μας, η Ελένη Π., μάς προτρέπει
      νά ερευνούμε καί νά μελετάμε γιά νά μαθαίνουμε, ώστε «νά ξέρουμε τί μάς γίνεται» –
      αλλά

      κανείς δέν τήν ρωτάει…

  3. Τωρα απεφανθη ο κ. Βερεμης οτι ”ηλθε η ωρα να λυθει το Σκοπιανο, γιατι τωρα η Αμερικη ασκει πιεση στην γειτονικη χωρα να δεχτει μια συνθετη ονομασια”, ενω την Ελλαδα οχι μονο δεν την πιεζει (η Αμερικη) ,αλλα και την ενθαρρυνει να το λυσει και με ο,τι μεχρι τωρα επεδιωκε , δηλαδη οτι στην ονομασια της γειτονικης χωρας να μη περιλαμβανεται το ονομα της ιερας Ελληνιδος γης της Μακεδονιας (δεν τα ειπε αυτα ,αλλα ολοι θα θελαμε ως Ελληνες να τα ειχε πει στην συνεντευξη του) ο κ. Βερεμης , που μας ”μοστρταρει” και το νεο Βιβλιο του για τον Ελευθεριο Βενιζελο , τον ειρηνοφιλο με το περιστερι στο χερι ,αλλα , που συνεβαλε στην εμπλοκη του Ελληνικων Ενοπλων δυναμεων στο Μακεδονικο μετωπο το 1916-18, στην εκστρατεια της Ουκρανιας το 1919, στην εκστρατεια της Μ.Αιας το 1919 και στα στρατιωτικα κινηματα του 1922 και του 1935. Ηταν και ειναι του κλιματος των πρωην πρωθυπουργων κ..Σημιτη και Γ.Α.Παπανδρεου, που και οι δυο επιθυμουν διακως την προτεινομενη απο την σημερινη κυβερνηση λυση του Σκοπιανου . Και γιατι οχι,θα πεοτε ;;;. Μηπως ελκουν την καταγωγη τους απο την Μακεδονια, που σχεδον σε ολα τα χρονια της πολιτικης κυριαρχιας τους ηταν γαλαζια;;;. Οχι που θα το ξεχνουσαν αυτο. Υ.Γ Αυτη ομως η βοηθεια των δυο Παοκοπρωθυπουργων ”θα θυμωσει” τον δεξιο κ. Καμμενο και δεν αποκλειεται να δρασει εσπευσμενα , για να μη τον ”καταρρασθουν” τελειως οι Ελληνορθοδοξοι πατριωτες και η ανυστακτη Ελληνικη Ιστορια. Προς το παρον ριχνει ασκοπες βολες γιατι μαλλον φοβαται για το πολιτικο μελλον του και της παρεαςτου .Παντως δεν πρεπει να υπλογιζει στηριξη σε οποια Συμφωνια απο τους περισσοτερους Μακεδονολατρεις βουλευτες του.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Διαβάστε ακόμα

Stay Connected

2,900ΥποστηρικτέςΚάντε Like
2,767ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
30,600ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής
- Advertisement -

Τελευταία Άρθρα