«Με διαδικασίες σκληρής Γραμμής από πάνω προς τα κάτω η εκλογή του Γενικού Εκπροσώπου του κόμματος του Μακρόν»

Print Friendly, PDF & Email
- Advertisement -
 

Του Αλκη Καλλιαντζίδη Οικονομολόγου [email protected]  www.kalkis.eu

Στις 18 Νοεμβρίου 2017 το πρωί συνήλθε κεκλεισμένων των θυρών στο Chassieu, κοντά στη Λυών, στα πλαίσια του 1ου Συνεδρίου, το «εθνικό συμβούλιο» της «Δημοκρατίας  Εμπρός» (LREM), σύμφωνα με το καταστατικό του  νεοφυούς κινήματος του Μακρόν. Για να κάνει τι ; Για να εκλέξει τον άμισθο «Γενικό Εκπρόσωπό» του, που εξελέγη σχεδόν ομόφωνα δια ανατάσεως της χειρός των 516  παρόντων συνέδρων με 2 μόνο αποχές από τους παρόντες. Ποιος είναι ; Ο προταθείς από τον Γάλλο Πρόεδρο Christophe Castaner, σύμφωνα με  σχετικό δημοσίευμα του ηλεκτρονικού Le Monde.fr και του Γαλλικού Πρακτορείου Ειδήσεων (AFP) στις 18-11-2017 και σύμφωνα με την εύκολη πρόβλεψη που είχα κάνει στις Ανιχνεύσεις 10-11-2017, στο άρθρο μου «Η δια ανατάσεως της χειρός εκλογή του Christophe Castaner στην ηγεσία του  κινήματος του Μακρόν!», https://www.anixneuseis.gr/?p=178511.

Μαζί με τον «Γενικό Εκπρόσωπο», του οποίου η θητεία θα είναι τριετής, εκλέχθηκαν επίσης τα άτομα της λίστας του νικητή με το όνομα  #AvecCasta (σε βάρος 3 άλλων υποψηφίων καταλόγων). Αυτή αποτελείται από ένα  εικοσαμελές «Εκτελεστικό Γραφείο» στο οποίο προστίθεται ο Christophe Castaner και ο μελλοντικός «Εθνικός Ταμίας» του κόμματος. Δηλαδή σύνολο 22 μέλη. Το «Εκτελεστικό Γραφείο» «θα ενισχυθεί από 10 άλλες «προσωπικότητες»  που θα οριστούν αργότερα» (πώς αριστίδην;). Αυτή την εβδομάδα ο τρόπος ψηφοφορίας (δηλαδή η μυστική ή η δια ανατάσεως της χειρός)  δημιούργησε ένταση μεταξύ των μελών της παράταξης. Τελικά η πρόταση που κατατέθηκε σήμερα το πρωί από πολλά μέλη η ψηφοφορία να είναι μυστική δεν πέρασε. Επί συνόλου 516 ψηφισάντων, οι 277 ψήφισαν την «δια ανατάσεως της χειρός ψηφοφορία», έναντι 239 που ήθελαν «μυστική την ψηφοφορία», σύμφωνα πάντα με την παραπάνω δημοσιογραφική πηγή.

Τι θα κάνουν ο «Γενικός Εκπρόσωπος» και το «Εκτελεστικό Γραφείο»  ; Θα πρέπει να στήσουν και να αναπτύξουν την παράταξη αυτή για να αποκτήσει εδραία ερείσματα σε τοπικό, περιφερειακό, εθνικό και υπερατλαντικό επίπεδο (για τις πρώην γαλλικές αποικίες), ώστε να είναι έτοιμη για τις ευρωεκλογές του 2019 και τις επόμενες αυτοδιοικητικές εκλογές της Γαλλίας. Και φυσικά να κάνει προτάσεις και να στηρίζει την προεδρική και κυβερνητική γραμμή.

Σε πόσο χρόνο ;

Η «Δημοκρατία Εμπρός» είναι μόλις 18 μηνών, είναι μια φιλοκυβερνητική παράταξη  (κάτι που είναι άχαρο εξ ορισμού), άρα δεν έχει την πολυτέλεια  να δημαγωγεί, αλλά πρέπει να πράττει. Έχει  ήδη συμφωνημένο το καταστατικό της, έστω κι αν θα διαφωνούσε ριζικά κάποιος με τις όποιες προβλέψεις του.

Και για να έχουμε ένα μέτρο σύγκρισης στα καθ’ημάς, ας σκεφτούμε πόσο χρόνο πήρε η διαδικαστική βυζαντινολογία της «Δημοκρατικής Παράταξης», του Ποταμιού, κλπ, κλπ, για να εκλέξουν αύριο 19 Νοεμβρίου 2017 τον Πρόεδρό τους, δια καθολικής ψηφοφορίας βέβαια. Και ακόμα δεν γνωρίζουμε ποιο θα είναι αύριο ούτε το όνομα του νέου φορέα, ούτε το καταστατικό του, ούτε αν θα είναι ενιαίος ή πολυτασικός, ούτε το πολιτικό του στίγμα, κλπ. κλπ. Και δεν είναι φιλοκυβερνητικό κόμμα. Οι ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ είναι στην εξουσία εδώ και 2,5 χρόνια. Άρα είχε όλη την πολυτέλεια του χρόνου ενός αντιπολιτευόμενου χώρου, δίχως την ευθύνη καθημερινής άσκησης της εξουσίας, όπως έχει η «Δημοκρατία Εμπρός» η οποία ερημώθηκε από στελέχη αμέσως μετά την εκλογή του Μακρόν. Άλλοι από τα στελέχη της μετατράπηκαν σε υποψήφιους βουλευτές, εκλεγέντες ή μη, άλλοι κλήθηκαν άμεσα να στελεχώσουν τις πολιτικές θέσεις της νέας κυβέρνησης και της γαλλικής δημόσιας διοίκησης.

Δίχως να θεωρεί ο γράφων ότι η  «Δημοκρατία Εμπρός» τα έκανε μέχρι εδώ όλα τέλεια, έδειξε πάντως τήρηση του χρονοδιαγράμματος και μια απίστευτη αποτελεσματικότητα (efficacité) η οποία είναι μια από τις δυο θεμελιακές αρχές που θέλει ο Μακρόν, μαζί με την υποδειγματικότητα (exemplarité).

Ως προς την αποτελεσματικότητα (που φαίνεται να είναι στο DNA αυτής της παράταξης), ο κάθε αντικειμενικός κριτής νομίζω ότι θα έβαζε σχεδόν άριστα, αναφορικά με την ταχύτητα μετεξέλιξης της «Δημοκρατίας Εμπρός» από έναν Σύνδεσμο (Association) που ήταν όταν ιδρύθηκε σε ένα κανονικό κόμμα σε εξέλιξη σήμερα. Και μάλιστα το πλουσιότερο, αφού όχι μόνο δεν έχει χρέη, όπως τα άλλα κόμματα, αλλά γιατί δικαιούται την μεγαλύτερη κρατική επιχορήγηση (1,42 ευρώ ανά ψηφοφόρο του στον 1ο γύρο των προεδρικών εκλογών).

Δεν μπορώ όμως να βάλω ανάλογο βαθμό ως προς την υποδειγματικότητα (exemplarité) του τρόπου εκλογής του «Γενικού Εκπροσώπου» και του  «Εκτελεστικού Γραφείου» της «Δημοκρατίας Εμπρός» ως πακέτου, δια απλής πλειοψηφίας ή πλειοψηφικού συστήματος που λέγαμε παλαιότερα. Ήτοι : ο προεδρικός υποψήφιος Christophe Castaner θα «έπρεπε» να εκλεγεί με όλη την εικοσάδα της λίστας του! Εξ ου και το 52% των Γάλλων ερωτηθέντων, σχετικά με αυτόν τον τρόπο εκλογής, αν και καθόλα καταστατικός, δήλωσε «σοκαρισμένο».

Προσωπικά ανέμενα ότι η κυρίαρχη άποψη στην «Δημοκρατία Εμπρός» θα έδειχνε στοιχειώδη γενναιοψυχία, αφού δεν είχε να χάσει και τίποτα. Ο   Christophe Castaner, μαζί με την μπετοναρισμένη εικοσαμελή ομάδα του «Εκτελεστικού Γραφείου» θα εκλέγονταν, ούτως ή άλλως. Είχαν την απόλυτη πλειοψηφία στους 750 του εκλογικού σώματος.  Θα ικανοποιούσε δηλαδή τουλάχιστο το αίτημα εκείνων των μελών της Συνέλευσης (των 239) που ζήτησαν  την μυστική ψηφοφορία, ώστε να μην στιγματιστούν «ως εσωκομματική αντιπολίτευση» υπό τα όμματα των υπολοίπων  277. Αυτό όμως δεν έγινε. Οι 237 υποτάχθηκαν (γράφτηκε ότι οι 2 ψήφισαν κατά, αλλά τους μέτρησαν ως απέχοντες). Και αυτή η αλαζονεία  φαίνεται ότι  ήρθε να δικαιώσει όλους εκείνους τους επικριτές του Μακρόν που μίλησαν ακόμα και για τον «Δημοκρατικό Συγκεντρωτισμό» του Λένιν, αναφερόμενοι στην σύνθεση του «Εθνικού Συμβουλίου», στον προταθέντα μοναδικό προεδρικό «Γενικό Εκπρόσωπο» με το συνοδευτικό «Εκτελεστικό Γραφείο» αλλά και στον τρόπο ψηφοφορίας.

Εμένα μου θύμισε αυτή η εξέλιξη τον τρόπο που όριζαν τα αρμόδια όργανα των κομμάτων τους («Top Down-από πάνω προς τα κάτω» δηλαδή) ο Κωνσταντίνος Καραμανλής, ο Ανδρέας Παπανδρέου, ο Γ.Α.Π., ο Jacques Chirac, ο Nicolas Sarkozy, o François Mitterant, κλπ, κλπ. Δηλαδή όλο το «παλιό σύστημα» που θα έλεγε ο Μακρόν. Κι όχι «από κάτω προς τα πάνω-Bottom up» που υποσχέθηκε το δικό του «νέο σύστημα» (;).

Κρίμα !

Οι καλές γλώσσες λένε ότι ο Μακρόν θυμάται τι τράβηξε ο François Hollande από την «εσωτερική του αντιπολίτευσή» του, τύπου Benoît Hamon, η οποία δεν του επέτρεψε να κάνει τις μεταρρυθμίσεις που ήθελε, και βγάζει φλύκταινες. Δεν θέλει λοιπόν να δημιουργηθεί από τόσο νωρίς το απευκταίο.

Θα τα καταφέρει ; Θα το δούμε…

Ο Άλκης Καλλιαντζίδης είναι οικονομολόγος.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

spot_img

1 ΣΧΟΛΙΟ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Διαβάστε ακόμα

Stay Connected

2,900ΥποστηρικτέςΚάντε Like
2,767ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
30,500ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής
- Advertisement -

Τελευταία Άρθρα