Η σκοτεινή όψη της πολιτικής ορθότητας.

Print Friendly, PDF & Email
- Advertisement -

Της Beatrix Kiddo

Η δημοσιογράφος Λώρη Κέζα της εφημερίδας « Το Βήμα» είναι η δεύτερη μετά τη Σώτη Τριανταφύλλου που δέχεται τα πυρά του Ελληνικού Παρατηρητηρίου του Ελσίνκι και της Ένωσης Ουμανιστών Ελλάδος και μάλιστα με υποβολή μηνυτήριας αναφοράς κατά της. Ποιο ήταν το ατόπημα της δημοσιογράφου και προηγουμένως της συγγραφέως;  Άσκησαν κριτική κατά των κοινωνικών προεκτάσεων της εξάπλωσης του Ισλάμ στη Δύση και για το λόγο αυτό κατηγορήθηκαν ως ισλαμοφοβικές.

Βέβαια, αυτά που ισχυρίζονται οι δύο αρθρογράφοι δεν είναι άγνωστα, ούτε αποτελούν παραπληροφόρηση. Μία περιήγηση στο Διαδίκτυο σε σοβαρές ιστοσελίδες, η παρακολούθηση σχετικών docymantaires, η ανάγνωση σχετικής επιστημονικής βιβλιογραφίας, ακόμη και ο αγώνας των μουσουλμάνων ακτιβιστριών επιβεβαιώνουν του λόγου τους το αληθές.

Το μικρό αυτό κείμενο δεν θα ασχοληθεί επομένως με τα αυταπόδεικτα. Αντιθέτως θα ασχοληθεί με τον εκτροχιασμό του φαινομένου που ονομάζεται «πολιτική ορθότητα» σε πλήρη και αμιγή φασισμό υπό το κάλυμμα του σεβασμού της πολυπολιτισμικότητας. Ο εκτροχιασμός αυτός έχει δύο σοβαρές συνέπειες.

Η πρώτη είναι η προφανής: Τη λογοκρισία και την καταπίεση της ελευθερίας της εκφράσεως. Η κοινωνία μπαίνει σε μία καινούργια φάση ενός καλυμμένου φασισμού, όπου όχι απλώς η διαφορετική γνώμη, αλλά ακόμα και η αποδεδειγμένη με γεγονότα γνώμη, καθίσταται  όχι απλώς μεμπτή, αλλά ποινικά καταδικαστέα. Με εφόδια έναν αντιρατσιστικό νόμο χωρίς σαφή όρια, και μία κατηγορία περί –φοβίας, όπου ως πρώτο συνθετικό μπορεί να τεθεί οποιαδήποτε κατηγοριοποίηση, ο πολίτης δε μπορεί καν να υπερασπιστεί το αυτονόητο δικαίωμά του στην έκφραση.

Η δεύτερη συνέπεια της εκτροπής της πολιτικής ορθότητας που πραγματικά εγείρει ερωτήματα, είναι η εξής: Δεν υπερασπίζεται την πραγματική ελευθερία και την πραγματική συμμετοχή όλων σε ίσα δικαιώματα. Στο όνομα της πολυπολιτισμικότητας, τάσσεται υπέρ της καταπίεσης, κατά των αξιών του δυτικού πολιτισμού, που κατακτήθηκαν με πολύ κόπο έως και με αιματηρούς αγώνες και δείχνει αδιάφορη απέναντι στη διατήρηση της συνοχής του κοινωνικού ιστού, προπαγανδίζοντας φαινόμενα διάρρηξης του.

Αυτή η παράμετρος φαίνεται ξεκάθαρα στην περίπτωση της υπεράσπισης όλων των αρνητικών στοιχείων που φέρει το Ισλάμ ως πολιτισμικός και κοινωνικός παράγοντας: την επιβίωση της πατριαρχίας, την καταπίεση των γυναικών, την αποστροφή προς κάθε έννοια κοσμικού δικαίου γιατί αποδεκτό είναι μόνο το θρησκευτικό, την επιβολή των αποφάσεων της θρησκευτικής κοινότητας που οδηγεί σε γκετοποίηση κλπ κλπ. Αυτά υπερασπίζονται όσοι καταδιώκουν την κα Τριανταφύλλου και την κα Κέζα, τη στιγμή που κα­τά αυτών των φαινομένων στρέφεται και μία μεγάλη μερίδα των ίδιων των μουσουλμά­νων, είτε με απόρριψη στην πράξη, είτε σε ακαδημαϊκό επίπεδο.

Στην περίπτωση αυτή πρόκειται για έναν ξεκάθαρο φασισμό που, όπως κάθε μορφή του, στερεί από την κοινωνία τα κεκτημένα της, ανακόπτοντας την πορεία της και γυρίζοντάς την αιώνες πίσω και όχι απλώς δεκαετίες.

Σήμερα όλοι οι φιλελεύθεροι πολιτικο-ορθάκηδες διαρρηγνύουν τα ιμάτια τους υπέρ της κας Κέζα, ενώ μέχρι χθες υπερασπίζονταν με σθένος μαντήλες και μπούργκες, δικαιολογώντας αυτήν την κατάφορη καταπίεση των γυναικών ως…προσωπική επιλογή. Μάλιστα μπροστά στην υπεράσπιση της πολιτικής ορθότητας, οι περισσότεροι από αυτούς πριν μερικούς μήνες λοιδόρησαν την κα Τριανταφύλλου, ειρωνεύτηκαν την ίδια και τη συγγραφική της ιδιότητα, γιατί ως μαύρο πρόβατο πήγε ενάντια στο κοπάδι τους. Κάποιοι από αυτούς προέτρεπαν σε…κάψιμο των βιβλίων της δήθεν αμετανόητης ρατσίστριας. Αν δεν είναι όλα αυτά φασισμός, τότε τι είναι; Σήμερα θυμήθηκαν την ελευθερία της έκφρασης γιατί πλέον το φαινόμενο έχει πάρει απειλητικές διαστάσεις και φυσικά ίσως αύριο αφορά και τους ίδιους.

Η σκοτεινή όψη της πολιτικής ορθότητας

spot_img

5 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Για την κα Κεζα δεν εχω άποψη. Για την κα Τριαντάφυλλου ομως, πήραν των ορθών με στατικό τροπο, οπτικών, ειναι άλλο ζήτημα. Θεωρώ οτι προϊόντος του χρονου η κα Τριαντάφυλλου απέκλεισε και μια παγκοσμιοποιημένη οπτική, δεδομένων και των χωρών που ζει, που δεν συνάδει και απολύτως με την προοδευτικότητα, με τα ίσα δικαιώματα σε όλους. Και ναι για το Ισλάμ μπορεί να εχει δίκιο αν το βλέπεις στενά. Με δεδομένο ομως οτι μεχρι το 2050 θα ειναι η πιο ισχυρή θρησκεία του κόσμου απο άποψη πληθυσμού, με δεδομένο οτι έστω και τον 21ο αιώνα που βρίσκαμε σχεδόν το σωματίδιο του θεού, η μεγάλη πλειοψηφία των 7-8 δις ανθρώπων ζει σε σκοταδισμό μεσαίωνα, τότε κάπως αλλιώς θα πρεπει να δούμε τα πραγματα. Κι αν αυτη η Δύση που ειναι η πρωτοπόρα, όταν πηγαίνει στις χώρες του Ισλάμ, ανεξαρτήτως αν ειναι το αφεντικό τους φοράει μπούργκα, γιατι λέει να σεβόμαστε την ιδεολογία του άλλου, αντιθέτως ομως όταν αυτοι έρχονται εδω δεν τους αναγκάζουμε να φοράνε ευρωπαϊκή ενδυμασία και πάλι απο σεβασμό στις δικές τους πεποιθήσεις, τότε κατι δεν πάει καλά. Όταν το ίδιο το ευρωπαϊκό κοινοβούλιο δεν γιορτάζει τα Χριστούγεννα γιατι το απαγορεύουν οι μουσουλμάνοι βουλευτές, αντί να τους πουν, γιορταστε κι εσείς οποτε γιορτάζετε, τουλάχιστον. ´Η ειμαςτε πολύ ένοχοι, στο πως τους εκμεταλλευόμαστε, ´Η δεν μπορούμε να τηρήσουμε όρια επειδη πρεπει να τους εκμεταλλευτούμε. Δειτε την Ερτογαν πως παρουσιάζεται στα διαφορά φορα. Δειτε το απίστευτο της εμφάνισης. Δεν λέω να μην ειναι σεμνή. Αλλα αυτο το πράγμα;;; Δειτε την Σαουδικη Αραβια. Ποςο γραφικό θεωρούμε το γεγονός οτι οι γυναίκες της θα οδηγάνε απο τα μέσα του 2018 και μετα. Τα κορίτσια τους ακομη δεν καβαλάνε ποδήλατο, για να μην διακορευτουν. Ο ιμάμης στο Καταρ λεει οτι η γη ειναι επίπεδη, όταν ο κάθε μαθητής του κρατά και ένα κινητό, και η χώρα του προφανώς εχει και κανά δυο δορυφόρους σε τροχιά. Δεν ξερω τελικα ποιος ειναι πραγματικά πιο υποκριτής. Αυτός που βρίσκεται στον 15 αιώνα ´Η αυτός που καθορίζει τις τύχες του κόσμου. Και ποιος απο τους δυο εχει το στίγμα του σκοταδισμού;;; Αυτός που τον εφαρμόζει ´Η αυτός που τον εκμεταλλεύεται;;; Σίγουρα η Σωτήρης, με τις καλύτερες των προθέσεων ειναι σε αυτόν που εκμεταλλεύεται. Και ¨ολοι εμεις. Και δίκιο εχει, εκτος απο το οτι χωρις όλα αυτά δεν μπορείς να εκμεταλλευτείς.

    • “Όταν το ίδιο το ευρωπαϊκό κοινοβούλιο δεν γιορτάζει τα Χριστούγεννα γιατι το απαγορεύουν οι μουσουλμάνοι βουλευτές, αντί να τους πουν, γιορταστε κι εσείς οποτε γιορτάζετε, τουλάχιστον”

      Αυτό δεν είναι ακριβές. Αντιγράφω από την ιστοσελίδα τής Ευωβουλής:

      _________________________________________________________

      Κοινοβουλευτικές ερωτήσεις

      13 Ιανουαρίου 2011
      E-000021/2011
      Ερώτηση με αίτημα γραπτής απάντησης
      προς την Επιτροπή
      Άρθρο 117 του Κανονισμού
      Mario Borghezio (EFD)

      Θέμα: Βιβλίο με τις εορτές της ΕΕ: εξαφάνιση των Χριστουγέννων

      Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (όπως προκύπτει από ένα άρθρο της Daily Telegraph) τύπωσε πάνω από 3 εκατομμύρια αντίτυπα ενός ημερολογίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τα σχολεία, από το οποίο, κατά παράδοξο τρόπο, απουσιάζουν παντελώς τα Χριστούγεννα που αποτελούν τη σημαντικότερη θρησκευτική εορτή για όλους τους χριστιανούς.

      Δεν θεωρεί η Επιτροπή ότι με αυτόν τον τρόπο δημιουργείται η εντύπωση μιας ουσιαστικά αντιχριστιανικής Ευρώπης που έρχεται σε αντίθεση με τα θρησκευτικά συναισθήματα της συντριπτικής πλειονότητας των ευρωπαίων πολιτών;

      ΑΠΑΝΤΗΣΗ:

      16 Φεβρουαρίου 2011
      Κοινή απάντηση του κ. Dalli εξ ονόματος της Επιτροπής
      Γραπτές ερωτήσεις : E-000009/11 , P-000225/11 , P-000458/11 , P-000256/11 , E-000021/11 , E-000861/11 , E-000236/11 , P-000191/11 , E-000373/11

      Η Επιτροπή λυπάται για την παράλειψη των χριστιανικών θρησκευτικών εορτών από το ημερολόγιο Europa 2010/2011. Η Επιτροπή δεν σκόπευε ποτέ να κάνει διακρίσεις εις βάρος της χριστιανικής θρησκείας στην έκδοση αυτή και έλαβε άμεσα μέτρα για να διορθωθεί αυτή η παράλειψη.

      Η Επιτροπή θα στείλει διορθωτικό σε όλα τα σχολεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης που έλαβαν το ημερολόγιο Europa 2010/2011. Το διορθωτικό θα περιλαμβάνει τις κύριες δημόσιες αργίες, συμπεριλαμβανομένων των θρησκευτικών εορτών στο οικείο κράτος μέλος. Το διορθωτικό θα είναι επίσης διαθέσιμο απευθείας από το δικτυακό τόπο του ημερολογίου Europa.

      Το ημερολόγιο Europa είναι σχολικό ημερολόγιο που εκδίδεται για τους μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Περιέχει πληροφορίες για ένα ευρύ φάσμα θεμάτων που μπορεί να ενδιαφέρουν ή να βοηθούν τους νέους αυτής της ηλικιακής ομάδας, όπως ταξίδια, διατροφή, ψώνια, χρηματικά ζητήματα, περιβάλλον, κλιματική αλλαγή, βιώσιμη κατανάλωση, ανάπτυξη και θέματα ασφάλειας. Διανέμεται κατόπιν αίτησης των εκπαιδευτικών πριν από την έναρξη του σχολικού έτους και συνοδεύεται από έναν οδηγό του δασκάλου. Ο συμβασιούχος που εκδίδει το ημερολόγιο διαβουλεύεται με τους εθνικούς εταίρους σε κάθε κράτος μέλος με σκοπό την προσαρμογή του ημερολογίου Europa στα διάφορα εθνικά πλαίσια. Το ημερολόγιο καλύπτει το σχολικό έτος και όχι το ημερολογιακό. Εκτός από ένα κύριο μέρος, περιλαμβάνει μια ατζέντα, η οποία δεν περιέχει συστηματικό κατάλογο αργιών, είτε θρησκευτικών είτε εθνικών. Αυτές οι εβδομαδιαίες σελίδες περιλαμβάνουν υποσημειώσεις σχετικά με κάποιο γεγονός το οποίο οι νέοι στην Ευρώπη δεν γνωρίζουν απαραίτητα. Ορισμένες από αυτές τις υποσημειώσεις αναφέρουν εορτές διαφορετικών θρησκειών. Με αυτή τη λογική έγινε το σφάλμα της παράλειψης των χριστιανικών εορτών για το οποίο λυπούμεθα.

      Η μελλοντική έκδοση (2011/2012), η οποία βρίσκεται καθ’ οδόν, θα περιλαμβάνει κατάλογο των κύριων δημόσιων αργιών, συμπεριλαμβανομένων των θρησκευτικών εορτών, που εορτάζονται σε κάθε κράτος μέλος.

Leave a Reply to Γιώργης Ακύρωση απάντησης

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Διαβάστε ακόμα

Stay Connected

2,900ΥποστηρικτέςΚάντε Like
2,767ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
30,400ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής
- Advertisement -

Τελευταία Άρθρα