«Επικηρύσσοντας» έναν πανεπιστημιακό

Print Friendly, PDF & Email
- Advertisement -

Λίλα Σταμπούλογλου4 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2017, protagon.gr

Ποια είναι η σημειολογία στις απαράδεκτες αφίσες που εμφανίστηκαν πέριξ του Παντείου και καταγγέλλουν τον πανεπιστημιακό Αγγελο Συρίγο; Μήπως πρέπει να τον συλλάβουμε και να τον παραδώσουμε στην αστυνομία των Εξαρχείων, από την οποία προφανώς καταζητείται;

Στο Φαρ Ουεστ οι σερίφηδες επικήρυσσαν τους καταζητούμενους και συμπλήρωναν από κάτω «dead or alive» με την ανάλογη αμοιβή. Εσχάτως, στα πέριξ του Παντείου έκαναν την εμφάνιση τους αφίσες με τη φωτογραφία του καθηγητή Άγγελου Συρίγου, ως φασίστα, από τον οποίο δεν κατάλαβα αν πρέπει απλώς να προστατευθούμε ή να τον συλλάβουμε και να τον παραδώσουμε στην αστυνομία των Εξαρχείων για παράδειγμα, από την οποία προφανώς καταζητείται.

Η ιστορία είναι λίγο πολύ γνωστή. Ο καθηγητής είχε «τολμήσει» να κάνει παρατήρηση στο παρελθόν σε δύο φοιτητές που έκαναν αφισοκόλληση στους φρεσκοβαμμένους τοίχους του Παντείου και η απάντηση ήταν ένας ξεγυρισμένος ξυλοδαρμός. Ωστόσο, οι ατρόμητοι επαναστάτες (που ορμήσανε εναντίον ενός) συνελήφθησαν και ήδη ο ένας απ’ αυτούς έχει καταδικαστεί ενώ η δίκη του δεύτερου είναι στις 9 Οκτωβρίου. Διαπιστώνουμε λοιπόν ότι ο «φασίστας» καθηγητής δεν ενέργησε στο πλαίσιο των καθηκόντων του ακριβώς, μια κι αυτό θα ήταν δουλειά ενός επιστάτη ίσως. Ακολούθως, αντί να κάνει την πάπια, κατά το κοινώς λεγόμενο, και να λήξει εκεί η παρεξήγηση, ο εμμονικός και εκδικητικός κ. Συρίγος, ασκώντας θρασύτατα ένα αναφαίρετο δικαίωμά του, προσέφυγε στη Δικαιοσύνη, η οποία όλως συμπτωματικώς έκανε κι αυτή τη δουλειά της. Ύποπτο.

  • 2197662-1487169617

Παρ’ όλα αυτά, η γλυκιά δημοκρατικοαριστεροαναρχικοφοιτητική κοινότητα δεν λειτουργεί με όρους μαφίας και υποκόσμου και δεν κρατάει βεντέτα. Eτσι, δεν φέρει καμία ευθύνη για την προσφάτως αυθόρμητη εισβολή ομάδας, τουλάχιστον 30 αγανακτισμένων ατόμων, σε ομιλία του «φασίστα» καθηγητή στα Ιωάννινα, που είχε σαν αποτέλεσμα μια αποτυχημένη απόπειρα έκφρασης λόγου και σκέψης μεν, αλλά μια πολύ επιτυχώς σπασμένη αίθουσα και μια επιτυχέστερη ματαίωση μιας εκδήλωσης.

Πάμε παρακάτω, στην επικήρυξη, η οποία καταγγέλλει φοβερά πράγματα και θαύματα για τον «φασίστα» καθηγητή. Ξεκινάμε με αυτά που ξέρουμε:

1. Oτι είναι επισκέπτης του υπουργείου Εξωτερικών. Αυτό από μόνο του ίσως δεν κάνει αντιληπτό το έγκλημα καθοσιώσεως, όμως σε συνδυασμό με τις απόψεις του και τα πάρε δώσε με τα ταξίδια του στη Θράκη, βγαίνει νόημα. Είναι καταφανώς πράκτορας που σε συνεργασία με τις μυστικές υπηρεσίες εργάζεται παρακολουθώντας, μελετώντας και παρατηρώντας τον εγχώριο και διεθνή ισλαμικό εξτρεμισμό. Διευκρινίζω ότι καταγγέλλεται για πράκτορας δικός μας. Φυσικά, σ’ αυτό συνηγορούν η αρθρογραφία του στην «Καθημερινή», στην οποία ανερυθρίαστα τολμάει και δημοσιεύει τις (διαφορετικές από τις δικές μας) απόψεις του, για τους μετανάστες, τους μουσουλμάνους κτλ κτλ.

2. Το ότι είναι αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Δικαίου και Εξωτερικής Πολιτικής του Παντείου, δεν έχει σχέση με τα προηγούμενα αλλά έχει σχέση με φοιτητές που τον περιτριγυρίζουν γιατί είναι «φυτά» και επίσης κι αυτός και οι φίλοι του «αγαπάνε τα κάγκελα, τους security, τους ασφαλίτες ή τα ΜΑΤ και ότι άλλο είναι απαραίτητο ώστε να μην ασχολείται κανείς στα σοβαρά με τα μιλιταριστικά ινστιτούτα που κρύβονται πίσω απ’ τα έδρανα. Είναι φασίστας;» Κι εδώ απορώ κι εγώ μετά απ’ αυτό τον αριστοτελικό συνειρμό σκέψης κι επιχειρημάτων, γιατί ακόμη αναρωτιέμαι αν ο καθηγητής είναι φασίστας.

Και το διευκρινιστικό σημείωμα της αφίσας επικήρυξης συνεχίζει μ’ αυτά που δεν ξέρουμε:

Oτι είναι δικομανής, «αφού προσέθεσε στο βιογραφικό του δύο δίκες φοιτητών και μαζί μ’ αυτές, άπειρες καταγεγραμμένες μαλακίες στα media». Τώρα βέβαια και οι δύο δίκες για την ίδια υπόθεση είναι αλλά δεν βαριέσαι. Η προειδοποίηση για το δεύτερο δικαστήριο της 9ης Οκτωβρίου είναι σαφής. Παράσταση για μικροαστούς, ρατσιστές και φασίστες θα είναι, όπως χαρακτηριστικά αναγράφεται.

Τέλος, καταλήγουμε σε μια σχεδόν ευαγγελικού χαρακτήρα παραίνεση προς τον «φασίστα» καθηγητή, που με χριστιανική αγάπη προειδοποιεί ότι με τον ολισθηρό δρόμο που έχει διαλέξει, εκτίθεται όλο και περισσότερο στα μάτια των νέων, οι οποίοι «δυσανασχετούν με τις δουλειές του», «δεν ανέχονται την παρουσία του στο αμφιθέατρο και στο δρόμο», και «απειλούν πως θα τον στείλουν στο διάολο». Εδώ πρόκειται σαφώς για χριστιανορθόδοξη παρατήρηση, μιας και για να έχεις διάβολο, έχεις και Χριστό.

Κοντολογίς, η αφίσα του επικηρυγμένου φασίστα, τον καταγγέλλει γιατί κάνει μέσα στα πλαίσια των πεποιθήσεων του και του νόμου, τη δουλειά του. Ε, λοιπόν ναι, είναι φασίστας. Το ότι η Σύγκλητος έχει αντιδράσει κι αυτή για τις αφίσες και με ανακοίνωση μιλάει για «κυκλοφορία αφίσας δίκην ρωμαϊκών προγραφών», τους κάνει κι αυτούς συναδέλφους φασίστες του Συρίγου. Οίκοθεν νοείται. Κι εδώ που φτάσαμε, φίλοι αναγνώστες, φαντάζομαι ότι δεν μένει παρά να προσευχηθούμε να κάψει όλους αυτούς τους φασίστες, ο Ύψιστος. Αμήν.

Υ.Γ. Σύντροφε κειμενογράφε: Εκείνο το τελευταίο «ΓΙΑΤΙ ΟΜΩΣ ΤΟΣΟ ΑΓΧΟΣ; Δεν έχει κάτι καλύτερο να κάνει; (ο Συρίγος)» που γράφεις και με κεφαλαία στην αφίσα/επικήρυξη, είναι εμβληματικό παράδειγμα προβολής. Να το προσέξεις την επόμενη φορά.

protagon.gr

spot_img

3 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Αυτοί των Εξαρχείων μήπως έχουν σχέση με συμφέροντα περίεργα ταυτισμένα με πρεσβείες?

  2. Επιδιώκεται η ολοκληρωτική ‘κουλτούρα’, όπου κάποια αναπαλαιωμένη εκδοχή αστυνομίας σκέψης (thought police) που διαμορφώνει η nomenklatura, θα καθορίζει τι ταινίες, τι σειρές θα παρακολουθεί ο κόσμος στον κινηματογράφο και στην τηλεόραση, ποιους καλλιέχνες πχ μουσικούς θα ακούει, και όχι μόνο, ποιους ακαδημαϊκούς θα “επιτρέπεται” να εκτιμά, ποια βιβλία θα δύναται να διαβάζει, ακόμα-ακόμα και ποιες φράσεις θα χρησιμοποιεί με βάση τις αυθαίρετες ταξινομήσεις μιας αλά οργουελικών αφηγήσεων, μεταγλώσσας (newspeak).

    Το ίδιο συμβαίνει και στην πολιτική δυστυχώς.
    Ο κόσμος χάνεται και η ατζέντα της κομματικής μεταγλώσσας ορίζει τις προτεραιότητες με βάση τις πεποιθήσεις, τα βιώματα ή τα συμφέροντα κάποιων ελίτ.

    Ο άνθρωπος είναι επιστήμων και πηγαίνει στην αίθουσα να διδάξει, δεν ήθελε δε αφισορύπανση.
    Αν δεν αρέσει σε κάποιους ας μην διαβάζουν τις απόψεις του, ας αντιτεθούν στο στοχαστικό του πλαίσιο με επιχειρήματα (αν είναι σε θέση να το κάνουν αυτό χωρίς κάθε είδους βία, από την κομματική ή συντεχνιακή καπέλωση μέχρι την φυσική βία) αλλά σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να εμποδιστεί να επιτελέσει τον ακαδημαϊκό του ρόλο.

    Οι εποχές της “επιτρεπόμενης” “θέσης” με βάση τις προδιαγραφές κάποιας νομενκλατούρας, όσο και αν νοσταλγούνται ή επιδιώκονται σε εποχές κρίσης, έχουν παρέλθει ανεπιστρεπτί.

    • Για ποιες ελίτ μιλάμε και επιτρεπόμενες θέσεις?
      Οι θέσεις της πλειοψηφίας , της συνειδητής πλειοψηφίας, δεν έχουν σχέση με ελίτ και επιτρεπόμενες θέσεις αλλά ούτε δέχονται στοχο ποιήσεις πολιτών επειδή ακριβώς έχουν μια θέση συνειδητή.
      Αν ήταν εδώ ο εξαρχείου θα σου εξηγούσε τα αποτελέσματα της μαμάς στ αγοράκια.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Διαβάστε ακόμα

Stay Connected

2,900ΥποστηρικτέςΚάντε Like
2,767ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
29,900ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής
- Advertisement -

Τελευταία Άρθρα