Τι έχουν τα έρμα και δεν μαθαίνουν;

Print Friendly, PDF & Email
- Advertisement -

protagon.gr

Κώστας Γιαννακίδης 3 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2019, 20:31

Ένας 15χρονος έλληνας μαθητής έχει περίπου τις γνώσεις και τις ικανότητες του μέσου 12χρονου μαθητή από τη Σιγκαπούρη. Και ένα παιδί που φοιτά σε ιδιωτικό σχολείο, είναι δύο χρόνια μπροστά από τους συνομηλίκους του των δημόσιων σχολείων. Συζητάμε για αξιολόγηση ΑΕΙ, αλλά τα τροφοδοτούμε με φοιτητές που υστερούν στα βασικά…

Η Νίκη Κεραμέως έκανε κάποιες, ενδιαφέρουσες είναι η αλήθεια, ανακοινώσεις για τη διασύνδεση της χρηματοδότησης που λαμβάνουν τα ΑΕΙ με βάση την αξιολόγηση των επιδόσεών τους. Αυτό ενδέχεται να δημιουργήσει ΑΕΙ δύο ταχυτήτων καθώς τα ιδρύματα που έχουν ενσωματώσει αναβαθμισμένα ΤΕΙ εκκινούν την κούρσα από μειονεκτική θέση. Όμως, αν μη τι άλλο, θα χορηγήσει κίνητρα βελτίωσης του εκπαιδευτικού έργου.

Ωστόσο θα περίμενε κανείς από την κυρία Κεραμέως να πει και μερικές κουβέντες για την έρευνα του ΟΟΣΑ που κατατάσσει τους έλληνες μαθητές σε επίπεδο κάτω από τη μέση όσον αφορά την αξιολόγηση τους στην κατανόηση κειμένου, στις φυσικές επιστήμες και στα μαθηματικά. Αξιολογήθηκαν 77 χώρες. Η Ελλάδα είναι στην 43η θέση. Και η μεθοδολογία της έρευνας είναι κάτι παραπάνω από σοβαρή.

Περίπου 5.500 μαθητές από όλη τη χώρα κλήθηκαν να απαντήσουν σε ένα ερωτηματολόγιο με απλές και πιο σύνθετες ερωτήσεις που, στο τέλος, ανέδειξαν την αδυναμία τους και την καχεκτική θέση που έχουν σε ένα παγκοσμιοποιημένο ανταγωνιστικό περιβάλλον.

Σύμφωνα, λοιπόν, με την έρευνα του 2015, τα αποτελέσματα της οποίας αξιολόγησε η «διαΝΕΟσις», ο μέσος 15χρονος έλληνας μαθητής έχει περίπου τις γνώσεις και τις ικανότητες του μέσου 12χρονου μαθητή από τη Σιγκαπούρη. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα ένα μεγάλο ποσοστό των παιδιών από την Ελλάδα να μην έχουν επαρκείς γνώσεις και ικανότητες για να αντεπεξέλθουν στα θέματα της αξιολόγησης του προγράμματος και, κατ’ επέκταση, σε πολλές από τις απαιτήσεις των σύγχρονων κοινωνιών.

Η μελέτη των αποτελεσμάτων μας δείχνει και κάτι ακόμα που, ούτως ή άλλως, βλέπαμε ή υποψιαζόμασταν. Τα ιδιωτικά σχολεία παρέχουν πολύ καλύτερη μόρφωση από τα δημόσια. Είναι σαν οι μαθητές των ιδιωτικών σχολείων να είναι σχεδόν δύο χρόνια μπροστά από τους μαθητές των δημόσιων.

Ο μέσος 15χρονος μαθητής ιδιωτικού σχολείου στην Ελλάδα να είναι στο επίπεδο του μέσου 17χρονου μαθητή δημόσιου σχολείου. Κοινώς, οι οικονομικές ανισότητες αντανακλώνται και στο επίπεδο της μόρφωσης που λαμβάνει ένα παιδί.

Το ιδιωτικό σχολείο εξελίσσεται επειδή μπορεί, σε κάποιο βαθμό, να αποφύγει τις αγκυλώσεις του δημοσίου. Και από την άλλη, τα δημόσια σχολεία παραμένουν στάσιμα ή ακολουθούν τις εξελίξεις με καχεξία. Όσα κίνητρα βελτίωσης και να θεσπίσεις, όσα μέτρα αξιολόγησης και αν υιοθετήσεις, τα Πανεπιστήμια δεν μπορούν να κάνουν και πολλά όταν οι μαθητές που υποδέχονται δεν έχουν τα εφόδια και την επάρκεια που απαιτεί η ανώτατη εκπαίδευση.

Διάβαζα πρόσφατα την ανάρτηση μίας καθηγήτριας στο Πολυτεχνείο της Πάτρας που διαπίστωσε ότι οι πρωτοετείς φοιτητές της δεν είχαν βασικές γνώσεις Γεωμετρίας Β’ Λυκείου. Όταν το Πανεπιστήμιο καλείται να αναπληρώσει κενά που άφησε το Λύκειο, είναι λογικό να υστερήσει και στην αξιολόγησή του.

Διαβάζοντας την έρευνα του ΟΟΣΑ, αντιλαμβάνεσαι ότι το Πανεπιστήμιο είναι, απλώς, η κορυφή μίας προβληματικής πυραμίδας που στη βάση της λειτουργεί με αναχρονισμούς. Οι επιδόσεις των παιδιών δείχνουν ότι το ελληνικό σχολείο παραμένει στον προηγούμενο αιώνα. Οι Κινέζοι και οι Εσθονοί, που διακρίνονται, συζητούν για το blockchain και εμείς εδώ μετράμε τις ώρες των Θρησκευτικών και κάνουμε debate για το μάθημα της Κοινωνιολογίας, τις αρχές του μαρξισμού και τις αποχρώσεις λέξεων στην Ιστορία.

Λογικό. Το μεγαλύτερο κομμάτι της κοινωνίας αντιλαμβάνεται το σχολείο ως ένα μέσο συντήρησης των ιερών και των οσίων του έθνους στη συλλογική συνείδηση. Μέχρις εκεί. Κανένας γονιός δεν θα διαμαρτυρηθεί για τις γνώσεις κώδικα προγραμματισμού που προσλαμβάνει το παιδί του. Αν όμως είναι για τα Θρησκευτικά, μπορεί και να ξεσπαθώσει στο facebook εναντίον εκείνων που θέλουν να κλέψουν τη ψυχή μας. Και την ίδια στιγμή, κάποιος Κινέζος κλέβει τη δουλειά του παιδιού του στο cloud της παγκόσμιας οικονομίας.

Πηγή: Protagon.gr

spot_img

1 ΣΧΟΛΙΟ

  1. • «Ένας 15χρονος έλληνας μαθητής έχει περίπου τις γνώσεις και τις ικανότητες του μέσου 12χρονου μαθητή από τη Σιγκαπούρη»:
    ΑΝ ΚΑΙ ΕΠ’ΟΥΔΕΝΙ ΓΝΩΡΙΖΩ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΗΣ ΣΙΓΚΑΠΟΥΡΗΣ (ΣΤΗΝ ΟΠΟΙΑ -ΟΠΟΙΟΣ ΕΧΕΙ ΤΑΞΙΔΕΨΕΙ ΜΕΧΡΙ ΕΚΕΙ- ΓΝΩΡΙΖΕΙ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΠΟΛΥΕΘΝΙΚΗ ΧΩΡΑ, ΤΟΥΤΕΣΤΙΝ ΜΑΘΗΤΕΣ ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΚΑΘΕ ΣΤΙΓΜΗ ΑΠΟ ΟΛΟΝ ΤΟΝ ΥΠΟΛΟΙΠΟ ΠΛΑΝΗΤΗ, ΟΠΟΤΕ ΚΑΙ “ΑΛΛΟΙΩΝΟΥΝΕ” ΤΗΝ ΤΟΠΙΚΑ ΔΙΑΜΟΡΦΩΜΕΝΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ). Η ΔΙΚΗ ΜΟΥ (ΕΥΡΥΤΕΡΗ) ΕΝΤΥΠΩΣΗ ΕΔΩ ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ ΕΙΝΑΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ: ΓΙΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΕΔΩ ΟΛΛΑΝΔΙΑ (ΑΝΑΦΕΡΩ ΤΗΝ ΟΛΛΑΝΔΙΑ ΩΣ ΕΝΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΞΕΝΗΣ ΧΩΡΑΣ ΕΠΕΙΔΗ ΔΙΑΘΕΤΩ «ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ» ΔΕΔΟΜΕΝΟ ΑΠΟ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΟΥ ΕΔΩ), ΤΑ ΠΑΙΔΑΚΙΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΠΟΥ ΜΟΛΙΣ ΚΑΤΑΦΤΑΝΟΥΝΕ ΑΠΟ ΕΛΛΑΔΑ, ΤΑ ΒΛΕΠΩ (ΣΤΙΣ ΣΥΖΗΤΗΣΕΙΣ) ΕΙΝΑΙ ΣΑΦΩΣ ΠΙΟ ΠΡΟΧΩΡΗΜΕΝΑ/ΣΥΝΕΙΔΗΤΟΠΟΙΗΜΕΝΑ ΑΠΟ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΜΕΓΑΛΩΝΟΥΝΕ ΕΞΟΛΟΚΛΗΡΟΥ ΟΛΛΑΝΔΙΑ (ΟΠΩΣ ΟΙ ΜΙΚΡΕΣ ΜΟΥ ΚΟΡΕΣ). ΟΙ ΝΕΟΑΦΙΧΘΕΝΤΕΣ ΑΠΟ ΕΛΛΑΔΑ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ, ΕΧΟΥΝ ΑΠΟΨΗ ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΣΕ ΠΟΙΟ ΕΠΑΚΡΙΒΩΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΘΑ ΕΡΓΑΣΤΟΥΝΕ ΟΤΑΝ ΜΕΓΑΛΩΣΟΥΝΕ, ΕΝΩ ΤΑ ΟΛΛΑΝΔΑΚΙΑ ΤΗΣ ΙΔΙΑΣ ΗΛΙΚΙΑΣ (ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ) ΖΟΥΝΕ ΑΚΟΜΗ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΩΝ ΠΑΡΑΜΥΘΙΩΝ.
    • «Και ένα παιδί που φοιτά σε ιδιωτικό σχολείο, είναι δύο χρόνια μπροστά από τους συνομηλίκους του των δημόσιων σχολείων»:
    ΧΩΡΙΣ ΕΠΑΚΡΙΒΗ ΑΙΤΙΟΛΟΓΗΣΗ, Ο ΟΠΟΙΟΣ ΙΣΧΥΡΙΣΜΟΣ ΕΙΝΑΙ ΑΝΕΥ ΠΙΣΤΟΤΗΤΑΣ.
    • «Συζητάμε για αξιολόγηση ΑΕΙ, αλλά τα τροφοδοτούμε με φοιτητές που υστερούν στα βασικά»:
    ΠΑΛΙ ΑΥΘΑΙΡΕΤΗ ΔΙΑΤΥΠΩΣΗ. ΟΙ ΣΥΜΦΟΙΤΗΤΕΣ ΜΟΥ ΠΟΥ ΕΙΣΗΛΘΑΝ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΔΙΑ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΩΝ, ΔΕΝ ΘΥΜΑΜΑΙ ΝΑ ΥΣΤΕΡΟΥΣΑΝ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΠΕΡΑΤΩΣΗ ΤΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΟΥΣ. ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ ΟΠΟΥ ΕΠΙΣΗΣ ΕΧΩ ΕΙΤΕ ΣΠΟΥΔΑΣΕΙ (ΙΡΛΑΝΔΙΑ, ΟΛΛΑΝΔΙΑ), ΕΙΤΕ ΕΡΓΑΣΤΕΙ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ (ΕΣΘΟΝΙΑ, ΟΛΛΑΝΔΙΑ), ΠΑΡΑΤΗΤΡΗΣΑ ΟΤΙ ΤΟ ΠΟΣΟΣΤΟ ΤΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΠΟΥ ΟΛΟΚΛΗΡΩΝΟΥΝΕ ΕΙΝΑΙ ΜΕΣΕΣ-ΑΚΡΕΣ ΤΟ ΙΔΙΟ ΜΕ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ. ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΛΟΓΙΚΟ, ΚΑΘΟΤΙ ΟΙ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ ΑΠΕΥΘΥΝΟΝΤΑΙ ΣΕ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΠΟΣΟΣΤΟ ΤΟΥ ΠΛΗΘΥΣΜΟΥ ΜΙΑΣ ΧΩΡΑΣ, ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΕΧΕΙ ΤΗΝ ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΗ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ, ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΠΕΡΙΠΟΥ ΙΔΙΟ ΠΟΣΟΣΤΟ ΕΠΙ ΤΟΥ ΠΛΗΘΥΣΜΟΥ ΓΙΑ ΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΧΩΡΑ ΤΟΥ ΠΛΑΝΗΤΗ.
    • « έρευνα του ΟΟΣΑ που κατατάσσει τους έλληνες μαθητές σε επίπεδο κάτω από τη μέση όσον αφορά την αξιολόγηση τους στην κατανόηση κειμένου, στις φυσικές επιστήμες και στα μαθηματικά» :
    ΟΣΟ ΑΦΟΡΑ ΤΑ ΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΚΑ, ΕΙΝΑΙ ΔΥΣΚΟΛΗ Η ΓΡΑΠΤΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΜΕ ΠΟΛΛΑΠΛΑ/ΔΙΑΒΑΘΜΙΣΜΕΝΑ ΝΟΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΜΕ ΑΦΗΡΗΜΕΝΕΣ ΕΚΦΡΑΣΕΙΣ, ΠΟΥ ΔΕΝ ΣΥΝΑΝΤΩΝΤΑΙ ΣΕ ΠΟΛΛΕΣ ΑΛΛΕΣ ΓΛΩΣΣΕΣ. ΜΗΝ ΣΥΓΚΡΙΝΟΥΜΕ ΓΙΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΠΛΟΠΟΙΗΜΕΝΗ ΑΓΓΛΙΚΗ, ΠΟΥ ΜΑΘΑΙΝΕΤΑΙ ΕΝΤΟΣ ΟΛΙΓΩΝ ΕΤΩΝ, ΕΝΩ ΜΕ ΤΗΝ ΠΟΛΥΠΛΟΚΟΤΗΤΑ ΤΗΣ Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΓΙΑ ΝΑ ΤΗΝ ΜΑΘΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ, ΚΑΙ ΑΝ ΤΗ ΜΑΘΕΙ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ. ΆΛΛΟΙ ΛΑΟΙ, ΓΙΑΠΩΝΕΖΟΙ/ΚΙΝΕΖΟΙ, ΟΛΟΚΛΗΡΩΝΟΥΝΕ ΤΗΝ ΕΚΜΑΘΗΣΗ ΤΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ ΤΟΥΣ ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΕΝΗΛΙΚΙΩΣΗ. ΟΙ “ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ” ΠΟΥ ΑΝΑΦΕΡΕΙ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΙΚΕΣ, ΣΥΝΗΘΩΣ. ΕΓΩ ΠΟΥ ΜΕΓΑΛΩΝΩ ΠΟΛΥΓΛΩΣΣΑ ΠΑΙΔΙΑ (ΕΛΛΗΝΙΚΑ,ΟΛΛΑΝΔΙΚΑ, ΙΣΠΑΝΙΚΑ, ΑΓΓΛΙΚΑ) ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΩ ΤΗ ΔΙΑΦΟΡΑ ΓΡΑΠΤΗΣ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ/ΑΝΤΙΛΗΨΗΣ ΑΝΑ ΓΛΩΣΣΑ. ΟΙ ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΔΙΕΘΝΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΓΙΑ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ, ΚΑΙ ΕΠ’ΟΥΔΕΝΙ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΤΩΝ ΧΩΡΩΝ, Η ΟΠΟΙΑ ΔΕΝ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΕΞΑΛΛΟΥ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΜΕ ΚΑΠΟΙΟ ΚΟΙΝΟ ΜΕΤΡΟ ΣΥΓΚΡΙΣΗΣ. ΒΓΑΛΤΕ ΑΠΟ ΤΟ ΜΥΑΛΟ ΣΑΣ ΟΤΙ ΜΙΑ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΜΕΤΡΗΣΗ ΚΑΙ ΜΟΝΟ, ΑΝΑΔΕΙΚΝΥΕΙ ΠΟΙΟΤΗΤΕΣ. (ΑΝ ΗΤΑΝ ΕΤΣΙ Η ΚΑΤΑ ΤΑ ΑΛΛΑ ΠΡΟΗΓΜΕΝΗ ΙΑΠΩΝΙΑ ΘΑ ΚΑΤΑΤΑΣΣΟΤΑΝ ΜΕ ΤΟ ΧΕΙΡΟΤΕΡΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ, ΚΑΘΟΤΙ ΚΑΙ ΚΑΛΑ Ο ΙΑΠΩΝΑΣ ΟΛΟΚΛΗΡΩΝΕΙ ΤΗΝ ΕΚΜΑΘΗΣΗ ΤΗΣ ΓΡΑΠΤΗΣ ΤΟΥ ΓΛΩΣΣΑΣ ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΕΝΗΛΙΚΙΩΣΗ, ΚΑΙ ΠΟΛΥ ΣΠΑΝΙΟ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΕΙ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΤΙΚΑ ΚΑΙ ΜΙΑ ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ). ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΛΕΜΕ ΚΟΙΝΩΣ ΟΤΙ “ΟΙ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΕΣ ΔΕΝ ΛΕΝΕ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ”. ΟΙ ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΑΥΤΕΣ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΕΣ ΜΕΛΕΤΕΣ ΣΥΝΗΘΩΣ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΕΠΑΦΗ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΑΠΛΑ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΕΠΕΙΔΗ Η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΕΙΝΑΙ ΑΠΕΙΡΩΣ ΠΙΟ ΠΟΛΥΠΛΟΚΗ, ΑΠΟ ΟΤΙ ΟΙ ΕΞΙΔΑΝΙΚΕΥΜΕΝΕΣ ΑΥΤΕΣ ΜΕΛΕΤΕΣ ΜΠΟΡΟΥΝ ΚΑΙ ΠΡΟΝΟΟΥΝ. ΓΙΑ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΒΛΕΠΩ ΤΗΝ ΜΕΓΑΛΗ ΜΟΥ ΚΟΡΗ ΣΤΟ ΟΛΛΑΝΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΝΑ ΥΣΤΕΡΕΙ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ (ΠΟΥ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΓΙΑ ΜΙΑ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΚΑΤ’ ΤΟ ΕΤΟΣ). ΒΛΕΠΩ ΤΗΝ ΥΛΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΣΤΗ ΕΛΛΑΔΑ ΠΙΟ ΠΡΟΧΩΡΗΜΕΝΗ ΚΑΙ ΔΥΣΚΟΛΟΤΕΡΗ, ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΟ ΕΔΩ ΟΛΛΑΝΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ. ΣΗΜΕΙΩΝΩ ΥΠΑΡΧΟΥΝΕ ΠΟΛΛΑ ΠΑΡΑΠΟΝΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΝΕΟΑΦΙΧΘΕΝΤΕΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΓΟΝΕΙΣ ΣΤΗΝ ΟΛΛΑΝΔΙΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΟΛΛΑΝΔΙΚΟ ΠΡΟΤΥΠΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΕΔΩ ΑΝΑΔΕΙΚΝΥΩ ΩΣ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΕΝΟΣ ΞΕΝΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ) .
    • «Διάβαζα πρόσφατα την ανάρτηση μίας καθηγήτριας στο Πολυτεχνείο της Πάτρας που διαπίστωσε ότι οι πρωτοετείς φοιτητές της δεν είχαν βασικές γνώσεις Γεωμετρίας Β’ Λυκείου»:
    ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΑΔΥΝΑΤΟΝ. ΕΞΑΛΛΟΥ, ΑΛΛΟΥ ΕΙΔΟΥΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ/ΓΕΩΜΕΤΡΙΑΣ ΔΙΑΔΑΚΕΤΑΙ ΣΕ ΕΝΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ (Π.Χ. ΔΙΑΦΟΡΙΚΗ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ) ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΕΥΚΛΕΙΔΙΑ ΤΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ. ΠΡΟΦΑΝΩΣ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΞΕΙ ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ-ΛΥΚΕΙΟΥ ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΗ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ. ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΤΟ ΣΗΜΕΙΟ ΑΥΤΟ ΓΡΑΦΕΙ ΜΙΑ ΚΑΤΑΦΩΡΗ ΥΠΕΡΒΟΛΗ.
    • «το ελληνικό σχολείο παραμένει στον προηγούμενο αιώνα»:
    ΟΙ ΞΕΝΟΙ ΣΥΝΗΘΩΣ ΕΧΟΥΝ ΑΛΛΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ/ΝΟΟΤΡΟΠΙΑ, ΔΕΝ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑΙ ΓΙΑ ΠΑΙΔΕΙΑ ΜΕ ΤΟ ΠΑΘΟΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΜΕ ΕΜΕΙΣ (ΑΝΤΙΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΩΣ ΧΡΗΣΤΙΚΗ). ΤΟ ΠΑΘΟΣ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΒΕΒΑΙΑ ΛΟΓΩ ΤΗΣ ΠΑΝΑΡΧΑΙΑΣ ΜΑΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ. ΕΔΩ ΟΛΛΑΝΔΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΟΥ ΤΑ ΔΙΔΑΣΚΩ ΣΠΙΤΙ (ΑΠΟ ΤΑ ΠΑΛΙΑ ΜΟΥ ΒΙΒΛΙΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΠΟΥ ΤΑ ΕΧΩ ΔΙΑΦΥΛΑΞΕΙ) ΑΥΤΑ ΤΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ ΠΟΥ ΕΠ’ΟΥΔΕΝΙ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΟΛΛΑΝΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ: ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ, ΙΣΤΟΡΙΑ, ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ, ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ, ΠΟΙΗΣΗ. ΑΓΝΩΣΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΑΥΤΑ ΕΔΩ ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ. ΕΠΙΣΗΣ ΤΑ ΜΑΘΑΙΝΩ ΣΩΣΤΗ ΑΡΙΘΜΗΤΙΚΗ ΜΕ ΤΟΝ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟ-ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΤΡΟΠΟ, ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΕ ΤΙΣ ΕΔΩ «ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ» ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΕΣ ΠΟΥ ΑΡΓΑ Η΄ ΓΡΗΓΟΡΑ ΑΝΑΘΕΩΡΟΥΝΤΑΙ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΑΠΟΔΙΔΟΥΝΕ ΚΑΙ ΜΕ ΑΓΝΩΣΤΗ ΤΗ ΣΥΝΕΠΕΙΑ ΤΟΥΣ ΣΤΟ ΓΝΩΣΤΙΚΟ ΤΟΥ ΕΥΡΥΤΕΡΟΥ ΠΛΗΘΥΣΜΟΥ, ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΙΣ ΟΠΟΙΕΣ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΓΙΝΕΙ ΚΑΜΙΑ ΜΕΛΕΤΗ ΤΩΝ ΕΠΙΠΤΩΣΕΩΝ ΣΕ ΒΑΘΟΣ ΓΕΝΕΑΣ… Η ΠΑΙΔΕΙΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΣΟΒΑΡΗ ΥΠΟΘΕΣΗ ΓΙΑ ΝΑ ΤΗΝ ΑΦΗΣΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΤΥΧΗ ΤΩΝ ΝΕΟΤΕΡΙΣΤΩΝ ΤΗΣ ΠΟΛΤΟΠΟΙΗΜΕΝΗΣ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Διαβάστε ακόμα

Stay Connected

2,900ΥποστηρικτέςΚάντε Like
2,767ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
30,400ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής
- Advertisement -

Τελευταία Άρθρα