π. Νικόλαος Λουδοβίκος. Το Καλό και το Κακό.

Print Friendly, PDF & Email
- Advertisement -


Τον πατέρα Νικόλαο Λουδοβίκο είχε προσκεκλημένο η εκπομπή “Τομές στην Επικαιρότητα” της Δημοτικής Τηλεόρασης Θεσσαλονίκης TV-100, τη Μεγάλη Τετάρτη 24 Απριλίου 2019.

Μίλησε για το Καλό και το Καλό, τους τζιχαντιστές, τους ιερούς πολέμους, την κόλαση, την Ανάσταση, τις σχέσεις Δύσης και Ανατολής.

spot_img

12 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Αγαπητέ κύριε Σαββίδη, με το ερώτημα περί επαναπροσδιορισμού του θεού λόγω της κυριαρχίας των ρομπότ τίθεται ίσως μετ’ επιτάσεως το ζήτημα του Όντος.

    Επειδή το Όν δεν σημαίνει ύπαρξη αλλά Όντως Ζωή, δηλαδή Αιώνια Ζωή σε ένα δεύτερο φυσικό επίπεδο, το επίπεδο της Ενέργειας, όχι μόνο δεν επαναπροσδιορίζεται ο θεός αλλά αναζωπυρώνεται η ελληνική οντολογία, που είναι θεολογία των Άκτιστων Ενεργειών.

    Η εντύπωση πως οι φιλόσοφοι και θεολόγοι δεν παρακολουθούν τις εξελίξεις προκύπτει από τη σύγχυση της αληθινής οντολογίας (που αγνοούμε) με τη δυτική ψευδο-φιλοσοφία και ψευδο-θεολογία (την «οντοθεολογία» και τον μεταμοντέρνο σχετικισμό). Μάλιστα, ο φιλοσοφικός σχετικισμός δείχνει ότι η σκέψη των ανθρώπων, σε όλους τους τομείς, προσαρμόζεται στις απαιτήσεις ενός κόσμου χωρίς Νόημα, δηλαδή χωρίς ψυχή: ρομποτικό. Η κβαντική φυσική αντιστοιχεί πλήρως στην αποδόμηση της «λογικής» και συναφώς στην αποδόμηση κάθε τομέα το επιστητού.
    Σταθερά παραμένει εντούτοις η ελληνική Επιστήμη, η Σοφία ως Γνώση των Άκτιστων Ενεργειών, καθώς επίσης η ελληνική Θεολογία ως τρόπος Ελευθερίας και Αγάπης, τρόπος του «θεραπεύειν και θεωρείν» τον θεό.

    Τα ρομπότ, όπως και ο εγωπαθής άνθρωπος, δεν γίνεται να βιώσουν το επίπεδο-τρόπο ύπαρξης του Όντος. Η τεχνολογική «πραγματικότητα» και κάθε όν που συνιστά ένα self, ένα «δι’ εαυτό», ανήκει στο Πρώτο Φυσικό επίπεδο, στον χρόνο γέννησης και φθοράς, στις ατομικές-φθαρτές ουσίες. Ο άνθρωπος όμως, ως θεοειδής, ανήκει και στο Δεύτερο Φυσικό επίπεδο, στο Άκτιστο επίπεδο της Δημιουργού Ενέργειας, η οποία α) δεν τεμαχίζεται και β) βρίσκεται έξω από τον τρόπο ύπαρξης της Ανάγκης και του Τυχαίου, έξω από τον Θάνατο. Με άλλα λόγια, σημαίνει τρόπο ύπαρξης α) Αγάπης και β) Ελευθερίας.

    Οι Δυτικοί, αγνοώντας το επίπεδο Όντος, αγνοούν το δεύτερο φυσικό/σωματικό επίπεδο της Αιώνιας Ζωής ή Αθανασίας. Δεν καταλαβαίνουν ότι η «πραγματικότητα» σημαίνει θάνατο ως προς την Όντως Ζωή. Βλέπουν έτσι για Κακό τον φυσικό θάνατο και όλες τις αναπόφευκτες συνέπειες του επιπέδου της Τύχης και της Αναγκαιότητας, άρα και την ίδια τη Φύση. Επίσης, θεωρείται κακό ότι εμποδίζει την ατομική-υλική ευτυχία.

    Με την ελληνική φιλοσοφία και θεολογία, ο άνθρωπος μαθαίνει αληθινή οντολογία, έτσι όπως ο πατέρας Νικόλαος Λουδοβίκος προσπαθεί να μας την κάνει «λιανά». Το ανθρώπινο όν, λέει, έχει συγκεκριμένο «μάνουαλ»: οφείλει να γίνει όν του δεύτερου φυσικού επιπέδου, να ζει με τον τρόπο της Ελευθερίας και της Αγάπης. Όπως το παγωτό, λέει, αν βγει από εκεί όπου διατηρείται ως τέτοιο θα λιώσει, θα γίνει κάτι άλλο από αυτό που πρέπει να είναι ως προς τη φύση του.

    Ένα τέλειο ρομπότ δεν φτάνει ούτε στο μικρό δακτυλάκι του γεμάτου Πάθη Άκη Πάνου που έγραψε τους στίχους:
    Είναι τόσο σκληρός ο αγώνας
    μα τόσο γλυκός,
    είναι τόσο μεγάλη η ζωή
    όταν ζεις διαρκώς,
    κι έτσι φτάνεις στο τέρμα
    χωρίς να ‘χεις νιώσει μικρός
    και παλεύεις, πεθαίνεις, περνάς
    μα δεν είσαι νεκρός.

    Καλή Ανάσταση!

  2. EΚΠΛΗΚΤΙΚΗ ΕΚΠΟΜΠΗ !! Πολλή συμπυκνωμένη πληροφορία κι εξαιρετικές ερωτήσεις εκ μέρους κ. Σαββίδη.
    Προπάντων φαίνεται εναργώς πως ξεγλιστράνε οι θεολόγοι σαν τα χέλια από κάθε εύλογη ερώτηση.
    Μετά από μια συναρπαστική διανοητική περιπέτεια , αθωώθηκε ο θεός και η θεολογία, το κακό δεν υπάρχει οντολογικά , αλλά η ιστότοπος εδώ βρίθει ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ, ΚΑΘΕ ΧΡΟΝΟ ΕΠΙ ΔΕΚΑΕΤΙΕΣ ΑΠΟ ΦΡΙΚΙΑΣΤΙΚΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΕΚΤΕΤΑΜΕΝΟΥ ΘΑΝΑΤΟΥ ΚΑΙ ΚΑΚΟΥ.
    Και το απόφθεγμα είναι ότι “φταίει ο άνθρωπος που δεν επιλέγει σωστά”.
    Τι έχεις Γιάννη- τι είχα πάντα.
    Εντάξει ΝΟΜΠΕΛ ΥΠΕΚΦΥΓΗΣ θα υπάρξει ποτέ ;
    Eξαιρετικός ομιλητής ο π. Νικόλαος. Αλλά την τροφική αλυσίδα , τουτέστιν ο ένας οργανισμός εξαρτάται ενεργειακά διατροφικά απ’ τον άλλον, δεν είναι κάτι για το οποίο φταίει ο άνθρωπος. Αν ο θεός είναι δημιουργός κατά την θεολογία, τότε η ευθύνη για την τροφική αλυσίδα με ΟΛΑ της τα αναγκαστικά επακόλουθα σ’ολόκληρη τη φύση , βαραίνει τον “Δημιουργό”. Από κει και πέρα σαφώς έχει ευθύνη ο άνθρωπος για επιμέρους επιλογές, αλλά όχι για τη μεγάλη γεννήτρια του “Κακού” που είναι η σε πρώτη φάση η τροφική αλυσίδα (ενεργειακή εξάρτηση απ τον θάνατο άλλων όντων).
    Ευθύνη έχει ο άνθρωπος που δεν αμφισβητεί (ένεκα αγάπης) ενώπιον του θεού του την αρχιτεκτονική της φύσης και προσευχόμενος (πράγμα που “δεν μπορούν να κάνουν τα ρομποτ”) ν’ αναμένει ανταπόκριση ….
    Όταν ο άνθρωπος ανοίγεται προς το σύμπαν αγαπώντας, ανακαλύπτει ότι ο “Θεος-Δημιουργός” είναι μάλλον σπάταλος ως προς τα υλικά “άψυχα” αγαθά (γαλαξίες), αμετροεπής, και τσιγκούνης ως προς τη Ζωή….

    Μ’ αυτά και με τ’ άλλα , ενώ το Κακό , δεν μπορεί να μην το παραδεχτεί κανείς ότι υπάρχει , εκτός αν έχει φτάσει στη παράνοια, εντούτοις το εξορκίζει λέγοντας πως δεν έχει υπόσταση… και φταίει ο άνθρωπος Και το πρόβλημα…”πάει”..που λέει μια διαφήμιση.

    Μόνο που το Κακό είναι ακόμα ορατό και η ροή ειδήσεων θα πιστοποιήσει του λόγου το αληθές.

    Ξανά εκπομπή με τον π. Νικόλαο σύντομα, κι αν καταφέρει ξανά να ξεφύγει, ως γνήσιος θεολόγος, να τον προτείνουμε για Νόμπελ Υπεκφυγής. Επειδή ο κ. Τσίπρας ΔΕΝ πρέπει να προταθεί για Νόμπελ Ειρήνης, τουλάχιστο ένας Έλληνας να μπορέσει να μας βγάλει ασπροπρόσωπους στη διεθνή κοινότητα, κερδίζοντας επάξια και με το σπαθί του το βραβείο.

    Πάντως ήταν πραγματικά συναρπαστική εκπομπή – καθηλωτική. !

    • Kαλή Ανάσταση σε όλους !
      (Υπάρχουν πολλών ειδών αναστάσεις κι ο καθένας ας την εκλάβει όπως επιθυμεί την ευχή)

    • γιά νά σού φάνε τή γκόμενα, πρέπει νά ‘χεις

      Βλαξ

      κι έν πάση περιπτώσει
      η ακόρεστη* κακία τής ηθελημένης α-σχετοσύνης τού αρχέκακου
      δέν χόρτασε τρώγοντας τήν Εύα τή μπιρμπίλω καί δι’ αυτής τόν Μάκη

      κι έτσι οπού ‘χε ανοίξει πιά δρόμος φαγούδικος, ήρθε καί χόντρυνε
      νά μή στά πολυλογώ,
      ώστε
      ό 4ος μ.Χ. αιώνας νά συνοψίζει τήν κατάσταση ώς:

      «η φύσις πάσχει μετά τού ανθρώπου καί σώζεται δι’ αυτού»

      κι άντε τώρα νά βρης εσύ βοήθεια στόν ex Αρσένιο Γιώργο τού Στέλιου…

      *
      ακόρεστη, γιατί
      μένει χαίνον καί χάσκον τό βολονταριασμένο κενό στή θέση τής σχέσης
      -όχι τής όποιας σχέσης, τής ουσιώδους· έξ αυτής, οί άλλες…

      • Γειά σου Εξ, πολύ καιρό είχα ν’ ακούσω τα καλά σου λόγια..
        “στή θέση τής σχέσης
        -όχι τής όποιας σχέσης, τής ουσιώδους”
        Ότι θα μίλαγες εσύ μια μέρα για την αξία της ΣΧΕΣΗΣ και μάλιστα της ουσιώδους, ούτε που θα το φανταζόμουν. ΘΑΥΜΑ !! ΘΑΥΜΑ!!

        Εδώ δεν μπορείς να πράξεις ώστε η απάντησή σου να έχει ουσιαστική σχέση με τον εκάστοτε προβληματισμό που τίθεται.

        Ο άνθρωπος πάσχει μετά της φύσης, αλλά δεν ευθύνεται γι’ αυτήν την κατάσταση. Πότε θα το καταλάβεις αυτό ; Τον 4ο αιώνα μετά την ….συντέλεια ;Τώρα , αν μπορέι να σωθεί η φύσις δια του ανθρώπου, το εύχομαι αλλ’ αυτό απαιτεί να γνωρίζει ο άνθρωπος πως ακριβώς προέκυψε το πρόβλημα. Και σαφώς δεν προέκυψε με την Πτώση..

        Τέλος πάντων , δεν θέλω να λογομαχήσω μαζί σου μέρες που’ναι.
        Καλή Ανάσταση !

  3. δέν μπορούμε να συλλαβουμε το ζητημα της ευθύνης τού ανθρωπου και τού αυτεξουσίου.Τελος.
    Θελουμε ολα να τα φορτώσουμε στον Θεο.Κι εμεις τι κανουμε;;;απλα καθώωωωμαστε και απολαμβανουμε.

    • Η ευθύνη του “Θεού” Ειρήνη γίνεται ορατή μόνο όταν ο άνθρωπος έχει ήδη αναλάβει την ευθύνη που του αναλογεί κι έχει εξαντλήσει αυτή τη διαδρομή. ΜΟΝΟ αν ο “θεός” δεν είναι Πρόσωπο, απαλλάσσεται κάθε ευθύνης.
      Ο άνθρωπος απ’ ό, τι βλέπεις, δεν κάαααθεται. Χίλιες μύριες δραστηριότητες αναπτύσσει για να καλύψει κακήν -κακώς τα κενά. Στην πραγματικότητα ο “θεός” είναι που κάααθεται. Αλλά ποιός θ’ αναλαβει την ευθύνη να του το σφυρίξει στ’ αυτί ;; Κι αν ο άνθρωπος το κάνει, είναι σε θέση ο “θεός”, πρώταν ν’ ακούσει το σφύριγμα και δεύτερον ν’αρθεί στο ύψος των περιστάσεων ;
      Ιδού το ερώτημα.

      • αφού έβαλε μπροστά πρό αιώνων τήν εβραίϊκη θρησκεία τού Χρυσού Μόσχου*,
        διά τού Ααρών, μεγάλου αδελφού τού Μωϋσή καί
        δι’ αυτής
        τήν τοκογλυφία(=καταστροφή τής Πόλεως, κατά Αριστοτέλη!…) παγκοσμίως, ώστε

        σήμερα όλα τά λεφτά,
        υλικά καί άϋλα,
        αυτά πού είναι όπως είναι σέ κάθε είδους τράπεζα
        κι αυτά πού έχουμε στίς τσέπες μας, ακόμα
        νά είναι δικά της,
        αυτής τής αρχαίας μήτρας τού ναζισμού
        israel über alles,

        κήρυξε στούς νεκρόφιλους μικρομέγαλους αστούς,
        διά τών προσήλυτων καί λοιπών πρακτόρων τής εβραιομασονίας της,
        τόν Θεό
        (τόν Δημιουργό τού Κόσμου, τόν Χορηγό τής αναπνοής σου, αυτής τής άνασσας τής ύπαρξης καί ζωής σου, Βλαξ)
        μαλάκα,
        ώς πρόσωπο αδιάφορο, ανεύθυνο, ανήμπορο ή
        ώς μιάν απρόσωπη κατάσταση αδιαφορίας, ανευθυνότητας, ανημπόριας,
        τάχα μου μάταιο γέμισμα τής κεφαλής τών φιλόθεων,
        αυτών τών φάρων μέσα στόν πανέμορφο Κόσμο τού Θεού(καί τών Ελλήνων!),
        αυτών τών νήπιων καί χαζών, πές

        γιά νά μήν πείς ότι σέ κινεί η σατανική καψοχαρά
        από τήν υπονόμευση τής συμμετοχής στού Χριστού τήν πίστη τήν αγία**
        έστω κι ενός ανθρώπου, καθώς

        είναι μέν φυσιολογικό
        νά τρέχει τό τρίχρονο νά χαρίσει στή μαμά του τό κουραδάκι του,
        δέν είναι όμως καθόλου(φυσιολογικό, λέμε),
        νά θέλεις νά κυκλοφορείς σκατωμένος ανάμεσά μας,

        Βλαξ,

        στήν ηλικία σου·
        τί ψυχή θά παραδώσεις έτσι,
        τρομάρα σου[63.(27).];

        *
        https://fdathanasiou.wordpress.com/2011/10/03/«ποτήριον-δαιμονίων-ή-ποτήριον-κυρίο/
        https://fdathanasiou.wordpress.com/

        **
        οί Όσιοι Μάξιμοι,
        Ομολογητής καί Γραικός,
        μαζί μέ όλη τή χωρία τών Αγίων βέβαια,
        δείχνουν τόν δρόμο γιά τήν ανηφόρα τού Θεϊκού Νοήματος
        τής στρατευομένης Εκκλησίας τού Ιησού Χριστού ό οποίος
        πού μάς έχει χαριστεί γιά πάντα[1],

        Βλαξ,

        όχι γιά τήν μισόθεη/μισάνθρωπη/μισελληνική κατηφόρα
        μιάς ύπαρξης καί ζωής μηδενικού περιεχομένου…,
        νά: http://www.saint.gr/01/21/index.aspx

        [1]

        α.
        Ἐγὼ πατήρ,
        ἐγὼ ἀδελφός,
        ἐγὼ Νυμφίος,
        ἐγὼ οἰκία,
        ἐγὼ τροφεύς,
        ἐγὼ ἱμάτιον,
        ἐγὼ ῥίζα,
        ἐγὼ θεμέλιος.
        Πᾶν ὅπερ ἂν θέλῃς ἐγώ.

        Μηδενὸς ἐν χρείᾳ καταστῇς. Ἐγὼ δουλεύσω.
        Ἦλθον γὰρ διακονῆσαι, οὐ διακονηθῆναι.

        Ἐγὼ καὶ φίλος καὶ ξένος καὶ κεφαλὴ καὶ ἀδελφὸς καὶ μήτηρ. Πάντα ἐγώ·
        μόνον οἰκείως ἔχε πρὸς ἐμέ.

        Ἐγὼ πένης διὰ σέ,
        καὶ ἀλήτης διὰ σέ,
        ἐπὶ τοῦ Σταυροῦ διὰ σέ,
        ἐπὶ τάφου διὰ σέ,
        ἄνω ὑπὲρ σοῦ ἐντυγχάνω τῷ Πατρί,
        κάτω ὑπὲρ σοῦ πρεσβευτὴς παραγέγονα παρὰ τοῦ Πατρός.

        Πάντα μοι σὺ καὶ ἀδελφὸς καὶ συγκληρονόμος καὶ φίλος καὶ μέλος.

        Τί πλέον θέλεις;
        τί τόν φιλοῦντα ἀποστρέφῃ;
        τί τῷ κόσμῳ κάμνεις;
        τί εἰς πίθον ἀντλεῖς τετρημένον;
        Τοῦτο γάρ ἐστιν εἰς τὸν παρόντα βίον πονεῖσθαι.
        Τί εἰς πῦρ ξαίνεις; τί τῷ ἀέρι πυκτεύεις;

        https://pinelopitisithakis.blogspot.com/2015/04/blog-post_28.html

        έν συνεχεία extraδάκι,
        δώρο, κάπως, τών πολλών αντιγραφέων τού ενός μεταφραστή:

        «Γιατὶ τρέχεις ἄδικα; Κάθε τέχνη δὲν ἔχει καὶ ἕνα σκοπόν; Εἰς τὸν καθένα εἶναι ὁπωσδήποτε φανερόν. Δεῖξε μου καὶ σὺ τὸν σκοπὸν τῆς σπουδῆς εἰς τὴν ζωήν.»

        β.
        https://www.impantokratoros.gr/9D8B9152.el.aspx

        • ντροπή σου, μπαίγνιο τού ταγκαλακίου,
          πολλών αμαρτιών ένεκα!…

          «…μαζί μέ όλη τή χορεία τών Αγίων…», βέβαια!

  4. Kύριε Σαββίδη στο όνομα ποιάς” ελευθερίας τού λόγου” γράφονται αυτές οι ασυναρτησίες απο διάφορους ;;;

Leave a Reply to ερωτων Ακύρωση απάντησης

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Διαβάστε ακόμα

Stay Connected

2,900ΥποστηρικτέςΚάντε Like
2,767ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
29,900ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής
- Advertisement -

Τελευταία Άρθρα