Οι νέοι κανόνες στη Διεθνή Διπλωματία

Print Friendly, PDF & Email
- Advertisement -

Του Νίκου Κανέλλου, Πρέσβη της Ελλάδας στο Αζερμπαϊτζάν.

Η παγκοσμιοποίηση της Παιδείας θα έπρεπε να «επισυνέβαινε» ως φυσική συνέπεια της οικονομικής παγκοσμιοποίησης

Αυτό  θα σήμαινε ότι θα είχαμε ένα σύνολο από κοινές «υψηλές» αξίες οι οποίες, παραδεκτές από το σύνολο της παγκόσμιας κοινωνίας,  θα εναρμονίζονταν σε ένα και μόνο στόχο: την εξασφάλιση της Παγκόσμιας Ειρήνης, την αποφυγή των συρράξεων και τον περιορισμό της πιθανότητας πυρηνικού ολοκαυτώματος

Αλλά τι συμβαίνει στην πραγματικότητα;

Στην πιο αναπτυγμένη γωνιά του Πλανήτη που δημιούργησε την Αναγέννηση, στην Ευρώπη, η Παιδεία αναπτύσσεται χωρίς κοινά οράματα άρα και χωρίς κοινή Παιδεία και έχει πάρει την κατιούσα.

Στον υπόλοιπο κόσμο η τεχνολογία με ένα είδος μιμητικής εκπαίδευσης δημιούργησε μεν μεγάλους «επιμορφωμένους» πληθυσμούς οι οποίοι γνωρίζουν «ανάγνωση» αλλά δεν είναι σε θέση να διακρίνουν η να επιλέξουν τι πρέπει να διαβάζουν με συνέπεια να γίνονται εύκολα θύματα φτηνών μηνυμάτων και επιρροών.

Η σημερινή αναφορά που ήταν αντικείμενο ομιλίας μου στη Διπλωματική Ακαδημία του Αζερμπαιτζάν είναι κάτι μεταξύ πρόβλεψης και προειδοποίησης

Σ’ αυτήν τη δυνατή πορεία της αμφισβήτησης μπορούν μόνο να βαδίσουν reflective minds (αντανακλαστικά μυαλά).

Και αυτό είναι ζήτημα πρωτίστως, επίσης, της ποιότητος της παιδείας.

Η σημερινή πολιτική και διπλωματική πραγματικότητα  μπορεί να συμπυκνωθεί στις 200 περίπου κυβερνήσεις και στις 100 και πλέον ένοπλες συρράξεις παγκοσμίως.

Είναι προφανές, λοιπόν, ότι το πρώτο αβίαστο συμπέρασμα είναι ότι είμαστε ελλιπείς σε αποδοτικές παγκόσμιες λύσεις.

Η σημερινή διπλωματική πραγματικότητα βασίζεται στα tweets του Προέδρου Trump και στην τεχνολογία του ιντερνέτ την οποία, μόνο, ελάχιστοι μπορούν να συλλάβουν πλήρως.

Οι λαοί που πλέον και με τη συνταγματική βούλα έχουν διαμορφωθεί σε πληθυσμούς χωρίς ταυτότητα ξέφυγαν από την αλυτρωτική αμφισβήτηση και διαμαρτυρία.

Οι παλιές μέθοδοι της Διπλωματίας κατέφευγαν στα όπλα.

Οι νεώτερες στους οικονομικούς και μονεταριστικούς εκβιασμούς.

Στην πραγματικότητα, λοιπόν, σε κάθε ιστορική περίοδο της ανθρωπότητας  κάτι θα υπάρχει που να τραυματίζει τους σκεπτόμενους πολίτες και τους λαούς.

Σαν συμπέρασμα, στην εποχή μας, για να μη μας « σκοτώσουν » οι νέες  τεχνολογίες η παγκοσμιοποίηση πρέπει να βρει μια νέα αναφορά στην Παιδεία!

Ένα σταθερό και μόνιμο σύστημα παγκοσμιοποιημένης παιδείας θα ενέπνεε νέους ηγέτες και θα αποτελούσε ένα δημιουργικό καταφύγιο Δικαιοσύνης και Ελευθερίας που δεν θα είχε πρόβλημα να θορυβηθεί η να τρομάξει από οποιεσδήποτε απειλές.

Για τον απλούστατο λόγο ότι στη βάση του προβληματισμού μας δεν είναι η δήθεν ανοχή αλλά η κατανόηση και η ευθυγράμμιση με κοινές αξίες.

Αυτή η πρότασή μας είναι απλή στη φόρμα της αλλά βαθειά σε νόημα.

Είναι δε αυτονόητο ότι στηρίζεται στην αποφασιστική επανάκαμψη της λατρείας μας στην Κλασσική Παιδεία

Πρόταση για όλον τον κόσμο που δεν πρέπει να εγκαταλειφθεί όπως, δυστυχώς, έγινε με την πρόταση  για τη μόνιμη τέλεση των Ολυμπιακών Αγώνων.

Απο την ομιλία του κ. Νίκου Κανέλλου στη Διπλωματική Ακαδημία του Αζερμπαϊτζάν.

*Απο τη “Μακεδονία” της Κυριακής 05.01.2020

 

spot_img

1 ΣΧΟΛΙΟ

  1. Να είναι καλά ο άνθρωπος-κ .πρέσβυς μας κ. Κανέλλος- θα τον προτιμούσαν πολλοί συνέλληνες σε φωτογραφία -με όχι τόσο πλατύ χαμόγελο για το σοβαρό θέμα ,που ανέπτυξε-.
    Αν μας διαβάσει καλά θα ήταν να προσδιορίσει το περιεχόμενο και τους σκοπούς της παγκόσμιας -αμάν κύριοι αφήστε κατι και εκτός παγκοσμιοποίησης -γιατί ως ”αρχαιόπληκτος ” θα γνωρίζει οτι ”παιδεία χωριζομένη αρετής ου σοφία ….”και ως χριστιανός ορθόδοξος ότι παιδεία και εκπαίδευση εκτός της χριστιανικής διδασκαλίας οδηγεί σε μορφωμένους ανθρώπους-τέρατα.
    Θα καταλήξουμε οτι η παγκοσμιοποίση της παιδείας ,χωρίς ενιαία γλώσσα και καλά πληρωμένους δασκάλους είναι η επιτομή της ουτοπίας ,αλλά με κάτι τέτοια παίρνουν τα μυαλά των ”προοδευτικών” αέρα κοπανιστό και δεν αποκλείεται να ταλαιπωρήσει την ανθρωπότητα κανένας ”ΜΑΡΞ” και να καθιερώσει το δόγμα ότι οι μορφωμένοι δεν έχουν Πατρίδα ,σαν το ”οι εργάτες δεν έχουν πατρίδα” .
    Πως να μη είμαστε ”κουμπωμένοι” οι Ελληνες -παλαιοί και νέοι- για την παγκοσμιοποίηση που έβαλε όλους τους ανθρώπους -ό,που γης – στην κυματομηχανή;;;.
    Δημιουργοί πολιτισμού -θέλουν, δεν θέλουν- υπήρξαν ΜΟΝΟ οι Ελληνες και ο Χριστός -που σήμερα μας φωτίζει-και ”ου παντός πλείν ες Κόρινθον”.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Διαβάστε ακόμα

Stay Connected

2,900ΥποστηρικτέςΚάντε Like
2,767ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
30,500ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής
- Advertisement -

Τελευταία Άρθρα