Μήπως το πρόβλημα της τρομοκρατίας στην Ευρώπη είναι ταξικό;

Print Friendly, PDF & Email
- Advertisement -

του Δημήτρη Μακροδημόπουλου.

Μετά την τρομοκρατική επίθεση στο Μάντσεστερ ο ηγέτης των Εργατικών Τζέρεμι Κόρμπιν έθεσε το θέμα των σχέσεων της τρομοκρατίας με την εξωτερική πολιτική της Βρετανίας: «Πρέπει να είμαστε σκληροί με την τρομοκρατία αλλά και με τις αιτίες της, είπε. Πολλοί ειδικοί, περιλαμβανομένων και αναλυτών των δικών μας μυστικών υπηρεσιών, υποδεικνύουν τη σύνδεση ανάμεσα στους πολέμους που έχει υποστηρίξει ή έχει συμμετάσχει η χώρα μας στο εξωτερικό και στα τρομοκρατικά πλήγματα στο εσωτερικό».  «Τα τελευταία σαράντα χρόνια, μας υπενθυμίζει ο Αλαίν Μπαντιού, οι στρατιωτικές επεμβάσεις της Γαλλίας στην Αφρική  ξεπερνούν τις πενήντα! Θα μπορούσε να πει κανείς ότι η Γαλλία βρίσκεται σε συνεχή στρατιωτική εγρήγορση προκειμένου να διατηρήσει τον έλεγχο των πρώην “εδαφών της” στην Αφρική». Εξ άλλου, τι νοηματοδοτεί η υψηλού συμβολισμού κίνηση του Μακρόν να επισκεφθεί στην πρώτη εκτός Ευρώπης επίσκεψή του το Μάλι όπου η Γαλλία έχει συνολικά 4000 στρατιώτες ενώ διατηρεί ένοπλες δυνάμεις και σε άλλα κράτη της Δυτικής Αφρικής, όπως η Νιγηρία, το Τσαντ, η Μπουργκίνα Φάσο και η Μαυριτανία;

Ανάμεσα στις δύο τελευταίες τρομοκρατικές επιθέσεις στη Βρετανία, στο Μάντσεστερ και στο Λονδίνο, πολύνεκρες βομβιστικές επιθέσεις συντάραξαν τη Βαγδάτη και την Καμπούλ έχοντας ως επίλογο εκατοντάδες νεκρούς και τραυματίες αθώους πολίτες.  Τα γεγονότα αυτά καταγράφηκαν, όπως πάντα, ως μια απλή είδηση. Διότι «ένας θάνατος στη Δύση, μας λέει πάλι ο Μπαντιού, είναι κάτι το τραγικό. Χίλιοι νεκροί στην Αφρική, στην Ασία, στη Μέση Ανατολή, είναι απλώς μια είδηση που τη διαβάζουμε ή την ακούμε στην τηλεόραση. Αυτή η συνήθεια να ταυτίζουμε ουσιαστικά τη Δύση με την ανθρωπότητα και τον ανθρώπινο πολιτισμό, δεν είναι παρά κατάλοιπο του αποικιοκρατικού ιμπεριαλισμού». Υπάρχουν, λοιπόν, τμήματα της ανθρωπότητας που είναι πιο “ανθρώπινα” από τα άλλα; Ο Σλαβόι Ζίζεκ αποδίδει τη ριζοσπαστικοποίηση του μουσουλμανικού κόσμου στη διαπίστωση ότι ο εκσυγχρονισμός στην Ευρώπη πραγματοποιήθηκε στη διάρκεια αιώνων ενώ άλλες κοινωνίες, όπως οι μουσουλμανικές, εκτέθηκαν με άμεσο τρόπο στις επιπτώσεις του εκσυγχρονισμού με αποτέλεσμα το συμβολικό σύμπαν τους να διαταραχθεί βίαια. Ο μοναδικός τρόπος να αποφύγουν την πλήρη διάλυση ήταν να ορθώσουν πανικόβλητες την ασπίδα του “φονταμενταλισμού”. Όλα αυτά αποτελούν στοιχεία που αξιοποιούνται από αναλυτές για να ερμηνεύσουν τις επιθέσεις αυτοκτονίας στην Ευρώπη. Όμως όσα αναφέρθηκαν υφίσταντο επί δεκαετίες, κάποια μάλιστα επί αιώνες χωρίς να οδηγήσουν στην έκρηξη βίας, σε τρομοκρατικές επιθέσεις στις μητροπολιτικές πόλεις της Ευρώπης. Τι είναι αυτό που άλλαξε ή προστέθηκε σε όλα αυτά μεταβάλλοντάς τα σε εκρηκτικό μίγμα;

Γιατί υπάρχουν τόσοι άνθρωποι από χώρες του Τρίτου Κόσμου στη Γαλλία στη Βρετανία και αλλού; «Γιατί τους καλέσαμε, κατά κάποιο τρόπο, να έρθουν, απαντά ο Μπαντιού. Ας μη ξεχνάμε, συνεχίζει, ότι υπήρξε εποχή, από τη δεκαετία του 1950 έως τη δεκαετία του 1980, όπου αεροπλάνα πήγαιναν στο Μαρόκο για να φέρουν εργάτες απαραίτητους σε αλυσίδες παραγωγής. Αυτοί οι άνθρωποι έφεραν με τον καιρό και τις οικογένειές τους στη Γαλλία, ενώ οι απόγονοί τους, θα μπορούσαν να είχαν εξελιχθεί σε ειδικευμένους τεχνικούς κτλ. Όμως η παραγωγική μηχανή αποδιαρθρώθηκε, εργοστάσια έκλεισαν, η παραγωγή μεταφέρθηκε αλλού, με αποτέλεσμα αυτοί οι νεαροί να μην έχουν κανένα μέλλον».  Όμως «αυτοί οι νεαροί» γεννήθηκαν στην Ευρώπη, είναι ευρωπαίοι πολίτες, φοίτησαν σε ευρωπαϊκά σχολεία και μπορούν να ερμηνεύσουν τους λόγους της περιθωριοποίησής τους. Οι γονείς τους που μετανάστευσαν στην Ευρώπη είχαν ως συγκριτικό στοιχείο τη ζωή στην πατρίδα που εγκατέλειπαν, οι απόγονοί τους όμως ζουν από τη γέννησή τους την ευρωπαϊκή πραγματικότητα και την κοινωνική ανισότητα που τους περιθωριοποιεί. Μάλιστα βιώνουν την κοινωνική ανισότητα στο έπακρό της εξ αιτίας της αποβιομηχάνισης και της νεοφιλελεύθερης πολιτικής που, καίτοι ευρωπαίοι πολίτες, ξεσπά κοινωνικά σε αυτούς. Αυτά δημιουργούν τις προϋποθέσεις της  ριζοσπαστικοποίησής τους. Γιαυτό οι ευρωπαϊκές μεγαλουπόλεις εμφανίζουν την εικόνα που περιγράφει ο Ούλριχ Μπεκ: «Μιλάμε πάντα για τον Τρίτο Κόσμο σαν να μη βρίσκεται πουθενά, γράφει. Βρίσκεται όμως εδώ ανάμεσά μας. Στα προάστια – γκέτο των ΗΠΑ, αλλά και στις πρώην αποικιοκρατικές μητροπόλεις της Δυτικής Ευρώπης δημιουργούνται τοπικές ζώνες εξαθλίωσης, όπου η ανεργία, η παιδική θνησιμότητα η ιατροφαρμακευτική περίθαλψη και η κοινωνική ασφάλιση έχουν φθάσει στο επίπεδο των αναπτυσσόμενων χωρών… Η εθνική ποικιλομορφία εμφανίζεται παντού τονισμένη. Άρα είμαστε κι εμείς Τρίτος Κόσμος… Γιαυτό και όλες οι προσπάθειες οχύρωσης στηρίζονται σε μια αυταπάτη».

Όλη αυτή η ποικιλομορφία διαμορφώνει ένα νέο εν δυνάμει προλεταριάτο. Δεν πρόκειται για το βιομηχανικό προλεταριάτο του Μαρξ. Αυτή τη δοκιμασία της ταξικής σύγκρουσης, που είχε προβλέψει ο Μαρξ, η Ευρώπη την απέφυγε χάρις στην αποικιοκρατία και στην ευφυΐα του κεφαλαίου να μοιράζει μέρος των αποικιοκρατικών κερδών στις κοινωνίες για να διασφαλίζει την κοινωνική ειρήνη ή οικοδομώντας κοινωνικά κράτη απέναντι στο ιδεολογικό δέος του σοσιαλισμού στη διάρκεια του Ψυχρού πολέμου. Σήμερα, όμως, οι συνθήκες για την Ευρώπη, είναι εντελώς διαφορετικές. Ούτε αποικίες υπάρχουν, ούτε ο φόβος του αντίπαλου δέους, η αποβιομηχάνιση αποτελεί το νέο χαρακτηριστικό της και ο νεοφιλελευθερισμός, που ιδιωτικοποιεί τις αυτονόητες μέχρι χθες δράσεις κοινωνικής πρόνοιας του κράτους, θριαμβεύει. Ο μελλοντικός κίνδυνος που απειλεί τις συντηρητικές δυτικές κοινωνίες και τη νεοφιλελεύθερη πολιτική τους, είναι πλέον ολοφάνερος: Οι μάζες των γηγενών ευρωπαίων πολιτών, οι οποίοι  περιθωριοποιούνται βαθμιαία με την πολιτική λιτότητας, που συνεχώς διευρύνεται στα πλαίσια του νεοφιλελευθερισμού, να ενωθούν ταξικά με τις μάζες των γκέτο των απόκληρων ευρωπαίων πολιτών που προέρχονται από τους μετανάστες, με τους οποίους αποτελούν εν δυνάμει συμμάχους.

Το πρόβλημα της τρομοκρατίας στην Ευρώπη είναι βαθειά πολιτικό και κοινωνικό και έχει λύση: Τη μείωση της ανισότητας εντός των ευρωπαϊκών κρατών με τη δικαιότερη κατανομή του εθνικού εισοδήματος χωρίς αποκλεισμούς.

Μακροδημόπουλος Δημήτρης

Αλεξ/πολη – κιν. 6947-771412

spot_img

7 ΣΧΟΛΙΑ

  1. ”Ο μερλλοντικος κινδυνος, που απειλει τις συντηρητικες δυτικες κοινωνιες και την νεοφιλελευθερη πολιτικη τους , ειναι πλεον ολοφανερος . Οι μαζες των γηγενων ευρωπαιων πολιτων, οι οποιοι περιθωριοποιουνται βαθμιαια με την πολιτικη λιτοτητας, που συνεχως διευρυνεται στα πλαισια του νεοφιλελευθερισμου , να ενωθουν ταξικα με τις μαζες των γκετο των αποκληρων ευρωπαιων πολιτων , που προερχονται απο τους μεταναστες , με τους οποιους αποτελουν εν δυναμει συμμαχους”…Το προβλημα της τρομοκρατιας στην Ευρωπη ειναι βαθεια πολιτικο και κοινωνικο και εχει λυση . Τη μειωση της ανισοτητας εντος των ευρωπαικων κρατων , με τη δικαιοτερη κατανομη του εθνικου εισοδηματος ,χωρις αποκλεισμους”. Επειδη ,αγαπητε φιλε κ. Μκροδημοπουλε τα σπουδαιοτερα σε καθε γραπτο κειμενο ”μπαινουν” στο τελος -και ορθως-, παρεθεσα αυτολεξει την καταληξη του αρθρου σας , για να σχολιασω οτι αυτη η προσεγγιση σας ειναι φανερο οτι ειναι η εξηγηση της σοσιαλκομμοουνιστικης αποψεως των καθε ειδους αναταραχων , που συμβαινουν στην κοινωνια (επ’αρτω μονον) , ενω υπεισερχονται και θρησκευτικες, εθνικες, φυλετικες, τοπικιστικες και αλλες αιτιες , για τις παρατηρουμενες αεναως -πολεμος παντων πατηρ ,κατα τον παππου μας Ηρακλειτο’-‘αναταραχες σε παγκοσμιο κλιμακα. Οσο για την προβλεψη σας οτι θα συνενωθουν για ταξικη τρομοκρατια ”της γης οι κολασμενοι” με τους τζιχαντιστες και καθε ειδους φονταμελιστες μουσουλμανους για δικαιοτερη κατανομη του εθνικου εισοδηματος ,χωρις αποκλεισμους, ΜΗ ΓΕΝΟΙΤΟ , γιατι οι υπολοιποι-και εμεις δηλαδη- ,ειτε με δημοκρατια, ειτε χωρις δημοκρατια -αν δεν εξοντωθουμε- δεν θα εχουμε αποψη , ως ανελευθεροι και φοβισμενοι-”τρομοκρατημενοι με τρομοθυματα παντου”. Ευτυχως , που οι ριζοσπαστες μουσουλμανοι εχουν ”καψει” το κεφαλαιο του Μαρξ και την ιεραποστολικη διαθεση του Λενιν,(ειδικα μετα την αυτοδιαλυση της ΕΣΣΔ) ,για επιβολη του νεοκομμουνισμου και το μονο ,που επικαλουνται για τις απανθρωπες περαεμβασεις τους ειναι το ”ΙΛ ΑΛΛΑΧ”,δηλαδη τον θεο τους και το ευαγγελιο-κορανιο του ,που τους ”ταζει ατζεμ πιλαφι και ομορφες κοπελες και τους προτρεπει για εξοντωση ολων των απιστων , πλουσιων και φτωχων ,γκει, τρανσεξουαλ και αμφισεξουαλ, παιδιων και γερων, ανδρων και γυναικων. Ευτυχως ,εν τελει, που μεχρι στιγμης δεν τους ορεγονται για ενσωματωση, ουτε οι προκομμουνιστικη Ρωσικη Ομοσπονδια, ουτε η κομμουνιστικη Κινα, αλλ’ουτε και οι αλλες μουσουλμανικες χωρες, γιαυτο και μαλλον ειναι μοδα , που θα αλλαξει σε καμια 5ετια, αν τους αντιμετωπισουν συνολικα και σε συνεργασια -με μαστιγιο και καροτο- ολα τα κρατη του Κοσμου, που ολα λιγο-ως πολυ αναμενουν την σειρα τους να υποστουν τις ανεξελεγκτες τρομοκρατικες επιθεσεις τους. Ελπιζουμε,επι πλεον, οτι οι δημοκρατικα εκλεγμενες πολιτικες -κυβερνητικες ηγεσιες ουτε θελουν να αυτοκτονησουν , ουτε να δωσουν το σχοινι να τους κρεμασουν, καθως ”προφητευε ο Λενιν για τους αστους” και φυσικα ουτε και να δωσουν τα ισα στους μη εργαζομενους , εκτος αν ειναι ανημποροι, πραγμα, που και τωρα γινεται, αλλου λιγωτερο και αλλου περισσοτερο και με διαφορετικες κυβερνησεις, που σε καθε περιπτωση επιλεγει ο λαος. Καλη εβδομαδα.

    • Ας μην μπερδεύουμε τον ΙSΙS με τους απογόνους των μεταναστών π.χ. στη Γαλλία. Μπορεί για ορισμένους από αυτούς ο ΙSΙS να λειτουργεί ως φάρος και να διδάσκει τις πολεμικές τέχνες αλλά η πηγή που ριζοσπαστικοποιεί τους μουσουλμάνους, ευρωπαίους πολίτες της Γαλλίας, απογόνους μεταναστών από τις αποικίες κυρίως της Γαλλίας, ιδιαίτερα της Β. Αφρικής οπου δεινοπάθησαν (Αλγερία, Μαρόκο, κ.α)είναι εντελώς διαφορετικές από τις αιτίες που ριζοσπαστικοποιούν τους μαχητές της ΙSΙS. Αν δεν το καταλάβουν αυτό στην Ευρώπη, αν δεν καταλάβουν τις αιτίες αυτές, ΠΟΤΕ δεν θα λύσουν το πρόβλημα της τρομοκρατίας στην Ευρώπη. Κι όσο δεν θα λύνεται το πρόβλημα της τρομοκρατίας, τόσο θα συρρικνώνεται η δημοκρατία στα ευρωπαικά κράτη στο όνομα της τρομοκρατίας κ.ο.κ. Εκτός και αν βολεύει αυτό διότι έτσι, με την κατάσταση εξαίρεσης που επιβάλλεται και τα κατασταλτικά μέτρα ελέγχονται καλύτερα οι αντιδράσεις των αγανακτισμένων Ευρωπαίων.
      Ο Μαρξ είναι κορυφαίος διότι για όσα είπε, π.χ. για τις κρίσεις, επαληθεύονται ενάμιση αιώνα μετά σε εντελώς διαφορετικές συνθήκες. Του αξίζει μεγαλύτερος σεβασμός.

      • ΕΝΑ, φιλε μου. Οι απογονοι των μεταναστων στρατολογουνται -λογοις, η , χρημασι- απο τον ”κατηραμενον οφιν τον ΙΣΙΣ”και ΔΥΟ . Μη εκτιθεσθε με την υποστηριξη σας στον Μαρξ, τον αντιγραφεα της διδασκαλιας των αρχαιων Ελληνων φιλοσοφων και του Χριστου , που αν δεν ηταν ο Λενιν ,θα διαβαζαμε μονο το βιβλιο του και θα το παρομοιαζαμε με την ουτοπικη Πολιτεια του Πλατωνος. Του αξιζει, καποια αναγνωριση για τις μετα απο( 24 )αιωνες επαναληψη των πρωτοτυπων σκεψεων των προσωκρατικων και μετασωκρατικων Ελληνων φιλοσοφων , αλλα οχι και σεβασμος-βαρεια λεξη-. Και αυτος και σχεδον ολοι οι θεωρητικοι-κυριως- επιστημονες αντιγραφουν εκτοτε -και αυτο πανθομολογειται- τους αρχαιους Ελληνες, στους οποιους ολος ο κοσμος απεδωσε το επιθετο ΚΛΑΣΣΙΚΟΙ και αυτοι -αν μη τι αλλο ειναι τα καμαρια μας.

        • Ο Μαρξ ήταν μεγάλος θαυμαστής των αρχαίων Ελλήνων και έκανε το διδακτορικό του πάνω στον Επίκουρο. Μάλιστα ένας από τους λόγους που θαύμαζε του αρχαίους προγόνους μας ήταν διότι δεν μπέρδεψαν την επιστήμη με τη θρησκεία. Γιαυτό παραμένουν και σήμερα επίκαιροι. Το Κεφάλαιο είναι γεμάτο από αναφορές στους αρχαίους Έλληνες. Ο Λένιν υπήρξε ο πατέρας της Επαναστατικής Πράξης. Ο Μαρξ έλεγε ότι οι εργαζόμενοθι θα διαλέξουν μόνοι τον δρόμο τους.Μην μπερδεύετε τον έναν με τον άλλον. Ο Μαρξ “φώτισε φώτισε τις βαθύτερες νομοτέλειες της καπιταλιστικής παραγωγής γιαυτό και οι σημερινές εξελίξεις επαληθεύουν αντί να μειώνουν την αξία των αναλύσεών του”. Μάλιστα η πρωτοτυπία της σκέψης του συνίσταται στο ότι συνδυάζει την ταξική πάλη και τον τρόπο παραγωγής για να σχηματίσει μια πραγματικά καινοτόμο αποψη για την ιστορική εξέλιξη. Το εργο του Μαρξ δεν χρειάζεται την επιδικιμασία κανενός διότι δικαιώνεται καθημερινά ακόμη στην περίοδο της επανάστασης της πληροφορικής. Ποιός θα το περίμενε. Ίσως σας δυσαρεστεί ότι ήταν Εβραικής καταγωγής όπως τα μεγαλύτυερα πνεύνατα του 19ου και του 20ου αιώνα. Αλλά τί να κάνουμε;

          • Καλημερα φιλε. Πως απο την τρομοκρατια ,καταληξατε να στηριζετε τον ΜΑΡΞ, ο οποιος, ως αντιγραφεας των ΚΛΑΣΣΙΚΩΝ μας, φανταζει νανος μπροστα τους , ειναι απο τα ανεξηγητα, οπως αναξηγητο ειναι οτι, υπαρχουν υποστηρικτες της ΑΤΑΞΙΚΗΣ κοινωνας του, που ειναι εσχατολογια, εκτος αν μεταμορφωθουν ολοι ανθρωποι -σε ποιο ιστορικα χρονο αραγε και πως- ,ολων των φυλών και θρησκειων σε ακακα αρνια και οχι ”γουρουνια” , που κατα τον Οργουελ διεκδικουν προνομια εναντι των αλλων ζωων. Τελος με αφηνει παγερα αδιαφορο η ιθαγενεια του Μαρξ -και οποιου αλλου επιστημονος- και απορω ,πως σας ηλθε να την καταχωρησετε στην απαντηση σας στην δικη μου απαντηση . Να σας εξομολογηθω οτι, τηρω και θα τηρω την εντολη του μοναδικου ιστορικου προσωπου ,του ΧΡΙΣΤΟΥ ,που ειπε οτι πρεπει ”να αγαπαμε και τους εχθρους μας” και οτι δεν υπαρχει αρσεν και θηλυ , Ελλην και Ιουδαιος και οτι παντες εσμεν τεκνα του ενος Θεου, στον οποιον πιστευουν ανεκαθεν και οι Ιουδαιοι . Εν τελει ευχαριστω τις ΑΝΙΧΝΕΥΣΕΙΣ μας , που φιλοξενουν τις οποιες αποψεις μας και εσας ,που ”αντιλεγετε” , για την προαγωγη του διαλογου ”σε στυλ Συμποσιου του Πλατωνος”. ΧΑΙΡΕΤΕ

  2. Κατ’ αρχήν δεν στηρίζω την τρομοκρατία, την απώλεια αθώων ανθρώπων. Πώς σας πέρασε αυτό από το μυαλό; . Προσπαθώ με τις δυνάμεις μου να ερμηνεύσω τις αιτίες της τρομοκρατίας διότι μόνον έτσι θα μπορέσει να αντιμετωπιστεί. Αν οι κυβερνήσεις των κρατών που πλήττονται κλείνουν τα μάτια στις αιτίες τότε δυστυχώς και άλλα αθώα θύ- ματα θα θρηνήσουμε. Ο Μαρξ θαύμαζε τους αρχαίους αλλά ΠΟΤΕ δεν τους αντέγραψε. Τους χρησιμοποίησε ως πηγές αναφέροντας με κάθε λεπτομέρεια την πηγή. Μπορεί οποιοσδήποτε να ανατρέξει στον 1ο τόμο του Κεφαλαίου γαι να το διαπιστώσει. Γιατί αναφέρεστε στον Ιησού; Αν υπάρχει ένας Λόγος που καταπατείται και βλασφημείται καθημερινά στην πράξη αυτός είναι του Χριστού. Από ποιούς; Από τους “Χριστιανούς” νεοφιλελεύθερους που ισοπεδώνουν καθημερινά τις ζωές εκατομυρίων ανθρώπων παγκόσμια.

    • ”Κατ’αρχην δεν στηριζω την τρομοκρατια…πως σας περασε αυτο απο το μυαλο σας”-γραφετε παραπανω-. Πως μου φαινεται οτι διαστρεβλωνετε-το κανουν πολλοι- τα γραπτα μου. Σας επαναλαμβανω τον τιτλο του αρθρου σας .”Μηπως το προβλημα της τρομοκρατιας στην Ευρωπη ειναι ταξικο;;;”. Και εγω εγραψα στην προηγουμενη απαντηση μου ” Πως απο την τρομοκρατια καταληξατε να υποστηριζετε τον Μαρξ”, που εσεις προφανως το εκλαβατε οτι μαζι με τον Μαρξ στηριζετε και την τρομοκρατια. Απαγε της βλασφημιας. Ομως ,φιλε μου, μαζι με την υποστηριξη του ΜΑΡΞ ,στην προσπαθεια σας να ερμνηευσετε την τρομοκρατια την δικαιολογειτε και περιμενετε να γενικευθει λογω της εφαρμοζπομενης νεοφιλελευθερης πολιτικης κλπ,.κλπ. Τελος τον Χριστο, ας μη Τον επικαλουμεθα, γιατι ολοι ειμαστε υπολογοι απεναντι Του, ασχετως κοινωνικοπολιτικων πεποιθησεων και λοιπων ιδιαιτεροτητων , οπως σε ολους μας ειναι ανοιχτες και οι θυρες ολων των ορθοδοξων Ιερων Ναων. Ελπιζω να μη το συνεχισουμε ,γιατι γινομαστε και βαρετοι. Καληνυχτα.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Διαβάστε ακόμα

Stay Connected

2,900ΥποστηρικτέςΚάντε Like
2,767ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
29,900ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής
- Advertisement -

Τελευταία Άρθρα