ΧΙΤΛΕΡ: Ποιοί φιλόσοφοι τον επηρέασαν και πως;

21/1/20 | 4 | 3 | 812 εμφανίσεις

του George J. Marlin

Πνευματικό «τέκνο» του Διαφωτισμού

Ο Χίτλερ άντλησε τις ιδέες του απο τους φιλόσοφους του Διαφωτισμού: «Κουβαλούσα μαζί μου τον Σοπενάουερ σ’όλη τη διάρκεια του Α Παγκοσμίου Πολέμου». Και παραφράζοντας τη Χάνα Αρεντ, μπορούμε να πούμε ότι, στον αγώνα τους κατά του Θεού, οι φιλόσοφοι του Διαφωτισμού «δημιούργησαν στη γη την Κόλαση».

Η εικόνα που έχουμε για τον Χίτλερ είναι ότι ήταν απλώς άξεστος. Αυτός όμως διάβαζε φιλοσοφία και υποστήριξε ότι η ανάγνωση των Φίχτε, Νίτσε, Καντ, Χέγκελ, Σοπενάουερ,  Δαρβίνου και Χάιντεγκερ “μου έδωσε τα υλικά και τα σχέδια που χρησιμοποίησα πολύ αργότερα … και μια φιλοσοφία που έγινε το γρανιτένιο θεμέλιο όλων των μελλοντικών μου ενεργειών.

Σε ένα σημαντικό βιβλίο, Οι φιλόσοφοι του Χίτλερ, η Yβόν Σέρατ*, μελετά την εκλαΐκευση από τον Χίτλερ διάφορων σύγχρονων φιλοσόφων και διακεκριμένους ακαδημαϊκούς που υποστήριζαν τον Φύρερ και τον Εθνοσοσιαλισμό.

Για να δικαιολογήσει τη διεστραμμένη του Weltanschauung (“κοσμοθεωρία”), ο Χίτλερ επέλεξε αποσπάσματα από τα συγγράμματα των φιλοσοφικών ήρώων του. Ο φίλος του, Eρνστ Χάφστενγκλ, δήλωσε ότι ο Χίτλερ “δεν ήταν τόσο ποτοποιός όσο ένας μπάρμαν μεγαλοφυίας. Πήρε όλα τα συστατικά που του πρόσφερε η γερμανική παράδοση και τα ανάμιξε σύμφωνα με τη δική του αλχημεία σε ένα κοκτέιλ που τους άρεσε να πίνουν**.”

Από τον Νίτσε, ο Χίτλερ έμαθε να μισεί τη δημοκρατία επειδή «αυτή ενθαρρύνει τη μετριότητα.» Θαύμαζε το μαχητικό πνεύμα του Νίτσε και την έκκλησή του για βία για πολιτικούς σκοπούς: «Η βαρβαρότητα είναι αξιοσέβαστη … Η τρομοκρατία πάντως είναι απολύτως απαραίτητη όταν πρόκειται για την θεμελίωση μιας νέας εξουσίας.”

Υιοθέτησε την ιδέα του Νίτσε ότι “μια κουλτούρα πρέπει να ενθαρρύνει όχι την ισότητα αλλά το μεγαλείο” και “να δημιουργήσουμε συνθήκες που απαιτούν ισχυρότερους άντρες.’’ Ο Χίτλερ επιδίωξε να δημιουργήσει Αριους υπερανθρώπους που θα μπορούσαν να κυβερνήσουν τον κόσμο.

Από τον Χέγκελ ο Χίτλερ πήρε τις έννοιες ότι το κράτος έχει υπέρτατη εξουσία πάνω στο άτομο και ότι η ιστορική πρόοδος απαιτεί σύγκρουση. Ο Χίτλερ πίστευε ότι η “δύναμη στην ιστορία” του Χέγκελ αναφερόταν στο γερμανικό λαό και δικαιολογούσε την “εισβολή στην Ευρώπη’’ χρησιμοποιώντας τις ιστορικές ιδέες «ανόδου στην ύπαρξη» του Χέγκελ.

Ο Καντ αναίρεσε τη διδασκαλία του Καθολικισμού αλλά δέχτηκε τον αντισημιτισμό του που οδήγησε στο Ολοκαύτωμα

 

 

 

 

Ο Χίτλερ δεχόταν τον Καντ γιατί, συμπέρανε, «η μεγαλύτερη υπηρεσία που μας πρόσφερε ο Καντ … είναι η αναίρεση όλης της διδασκαλίας που μας κληρονόμησε ο Μεσαίωνας και η δογματική φιλοσοφία της [Καθολικής] Εκκλησίας».

Στο Χίτλερ άρεσε επίσης η άποψη του Kαντ ότι ο Ιουδαϊσμός ήταν προληπτικός και παράλογος: “η εβραϊκή θρησκεία δεν είναι με τίποτε πραγματική θρησκεία, αλλά απλώς  κοινότητα πολλών ανθρώπων από την ίδια φυλή.’’ Η Υβόν Σέρατ επισημαίνει ότι ο Καντ “δήλωνε στην πραγματικότητα ότι η καθαρή ηθική ήθελε “την ευθανασία του Ιουδαϊσμού“’’.

Από τον Φίχτε, ο Χίτλερ έμαθε τη γερμανική μοναδικότητα και τον γερμανικό εθνικισμό και συμφωνούσε με τη δήλωση του Φίχτε: «Δεν υπάρχει κανένας, απολύτως, λόγος να δώσουμε στους Εβραίους πολιτικά δικαιώματα.

Οσο για τον Σοπενάουερ, ο Χίτλερ καυχιόταν: “Έίχα μαζί μου τα έργα του Σοπενάουερ σε όλο τον Α΄ Παγκόσμιο Πόλεμο. Με δίδαξε πολλά, φανερά εκθείαζε τη θέληση περισσότερο από τον λόγο.

Ο Χίτλερ έβαλε όλα αυτά τα μικρά κομμάτια φιλοσοφίας στην υπηρεσία του κοινωνικού Δαρβινισμού. Υποστήριξε ότι μόνο οι νομιμόφρονες είχαν το δικαίωμα να επιβιώσουν: «Το μεγάλο πλήθος είναι απλώς μέρος της φύσης … Αυτό που θέλουν είναι η νίκη των ισχυρότερων και η εξαφάνιση ή η παράδοση των ασθενέστερων. Αυτοί οι λεγόμενοι νόμοι της ανθρωπότητας δεν ισχύουν για τον άνθρωπο: «[αυτός] ζει ή κατορθώνει να είναι ανώτερος από τον ζωικό κόσμο, αλλά δυστυχώς χρησιμοποιώντας τις πιο βάναυσες μεθόδους πάλης. “Επικρατεί μόνο η δύναμη. Η δύναμη είναι ο πρώτος νόμος. Μόνο “ο ισχυρότερος άνθρωπος έχει δίκιο.”

Χάιντεγκερ: Χάιλ Χίτλερ!!!

Όταν ο Χίτλερ έγινε Καγκελάριος, ένας μεγάλος αριθμός σεβαστών επιστημόνων, στη φιλοσοφία, το δίκαιο, και τις επιστήμες τον δέχτηκαν. «Συνεργάστηκαν με ενθουσιασμό για να δώσουν στο ναζιστικό καθεστώς  μια κάλυψη αξιοπρέπειας

Οι Γερμανοί φιλόσοφοι έχουν, θα έλεγε κανείς, αδυναμία στη δύναμη, τον ολοκληρωτισμό και τον πόλεμο. Ο Χάιντεγκερ έφτασε να αναφωνήσει «Χάιλ Χίτλερ» και ο σύγχρονός μας Γιούργκεν Χάμπερμπας, δήλωσε ότι οι βομβαρδισμοί του ΝΑΤΟ κατά της Σερβίας ήταν το άλμα προς την «παγκόσμια κοινωνία των πολιτών»!!!

 

 

 

 

 

Ο σημαντικότερος ήταν ο Mάρτιν Χάιντεγκερ, ο συγγραφέας του Είναι και Χρόνος, και μια από τις κύριες μορφές του υπαρξισμού. Μετά την αποχώρησή του από ένα ιεροδιδασκαλείο των Ιησουιτών, ο Χάιντεγκερ υπήρξε φοιτητής του σπουδαίου φαινομενολόγου Eντμουντ Χούσερλ. Αυτός βολεύτηκε κάπου για να πάρει το 1928, την έδρα φιλοσοφίας που κατείχε στο Πανεπιστήμιο του Φράιμπουργκ, ο Χάιντεγκερ.

Τον Μάιο του 1933, εβδομάδες μετά την ένταξή του στο Ναζιστικό Κόμμα, ο Χάιντεγκερ διορίστηκε Πρύτανης του Πανεπιστημίου του Φράιμπουργκ και, στην εναρκτήρια ομιλία του, επαίνεσε τον Εθνοσοσιαλισμό και χαιρέτησε ναζιστικά.

Στην Πανεπιστημιακή εφημερίδα έγραψε στα τέλη του 1933:

«Είθε το θάρρος σας να μεγαλώνει ασταμάτητα για να σας θυσιάσει για τη σωτηρία της  ουσιαστικής ύπαρξης του έθνους και την αύξηση της βαθύτερης δύναμης του στο καθεστώς του … ο ίδιος ο Φύρερ, και μόνον αυτός, είναι η γερμανική πραγματικότητα, το παρόν και ο νόμος του … Χάιλ Χίτλερ».

Εξέδωσε το Διάταγμα του Μπάντεν, το οποίο απομάκρυνε τους μη-Άριους καθηγητές από το Πανεπιστήμιο. Ο μέντοράς του, ο Eντμουντ Χούσερλ ήταν ένα από τα θύματα αυτού του διατάγματος.

Ο Χάιντεγκερ επέμενε επίσης στη δημιουργία μιας έδρας φυλετικών μελετών και γενετικής και «συνέστησε να εξεταστεί σοβαρά το θέμα της ευθανασίας για τη ‘’διαφύλαξη της υγείας του κράτους.”»

Η Υβόν Σέρατ παρατηρεί εύστοχα: “Ο Χάιντεγκερ βοήθησε να δοξαστεί ο Φύρερ. Εβαλε το κερασάκι στην τούρτα των ονείρων του Χίτλερ· επειδή έδειχνε σε όλους τον Ναζί πνευματικό υπεράνθρωπο.

Μετά την αυτοκτονία του Φύρερ-φιλόσοφου το 1945, οι συνεργάτες-φιλόσοφοι έτρεξαν να κρυφτούν. Με τη βοήθεια των πανεπιστημιακών συναδέλφων τους, απέκρυψαν τις δραστηριότητές τους και έσβησαν το παρελθόν: «Ένα πέπλο σιωπής κάλυψε τις πανεπιστημιακές αίθουσες.

Ο Χάιντεγκερ δεν καταδίκασε ποτέ το Ολοκαύτωμα· απλώς συνέκρινε τις απώλειες των Εβραίων με τους νεκρούς Γερμανούς στον πόλεμο. Όταν επέμεναν να  ζητήσει συγνώμη, παραπονιόταν «ότι ο Χίτλερ τον έκανε να καταρρεύσει. “Θα ζητήσει ο Χίτλερ συγνώμη από μένα;“»

Ωστόσο, η Χάνα Αρεντ, μία από τις φοιτήτριές του στο παρελθόν και ο Ζαν-Πωλ Σαρτρ, προστάτευσαν τη φήμη του Χάϊντεγκερ. Εγινε καθηγητής στο Πανεπιστήμιο του Φράιμπουργκ το 1951 και εξακολουθεί να θεωρείται ένας από τους μεγαλύτερους φιλοσόφους του 20ού αιώνα. Η Υβόν  Σέρατ σημείωσε ότι ο θαυμασμός για τις διανοητικές αρετές “μετρά περισσότερο από την αηδία που θα μπορούσαμε να έχουμε για τις ηθικές αρετές.”

Το εξαιρετικό της βιβλίο καταλήγει με μια ανησυχητική αλλά πρόδηλη υπόμνηση. Αν και τα γερμανικά πολιτικά και κυβερνητικά συστήματα αποναζιστοποιήθηκαν, δεν εντόπισαν, εξάλειψαν ή καταδίκασαν όλες τις βασικές ιδέες του ναζιστικού κράτους. “Χωρίς επαγρύπνηση”, ρωτάει, “δεν θα μπορούσαν οι διφορούμενοι όροι να καλύπτουν τις προκαταλήψεις και τα σπέρματα της φιλοσοφίας του Χίτλερ να εξαπλωθούν στις νέες γενιές;”

Έχει δίκιο. Η έλλειψη επαγρύπνησης ενίσχυσε τους υποστηρικτές της Κουλτούρας του Θανάτου, η οποία κατέφυγε με επιτυχία σε μεθόδους όπως η ευθανασία, αποκαλώντας τις πράξεις συμπόνιας. Είναι ειρωνικό επειδή  τέτοιες πράξεις καταδικάστηκαν στις δίκες της Νυρεμβέργης ως εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας.

Πηγή: https://www.france-catholique.fr/Les-philosophes-qui-ont-permis-a-Hitler-de-reussir.html

*Η Yβόν Σέρατ είναι καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο του Μπρίστολ. Νωρίτερα δίδαξε στο Καίμπριτζ και στην Οξφόρδη. Εγραψε επίσης και τα βιβλία  Continental Philosophy of Social Science και Adorno’s Positive.

**Οι ρίζες του ναζισμού είναι βαθύτερες. Παράδειγμα: «Η πόλη Γιούργεφ (Ταρτού) της Εσθονίας κατελήφθη από τους Τεύτονες ιππότες στις αρχές του 13ου αιώνα και οι κάτοικοί της αναγκάστηκαν δια της βίας να ασπαστούν τον καθολικισμό. Το 1472 είχαν απομείνει μόνο 72 ορθόδοξοι. Τους συνέλαβαν όλους κατά τη λιτανεία των Θεοφανείων και τον αγιασμό των υδάτων στον ποταμό Αμόβζα. Αφού τους βασάνισαν, άνοιξαν μια τρύπα στον πάγο του ποταμού και τους έπνιξαν όλους, στις 8 Ιανουαρίου…Πηγή: ΝΕΟΣ ΣΥΝΑΞΑΡΙΣΤΗΣ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ

 

Όταν ο Χίτλερ αντέγραφε το Μανιφέστο!

Του Nicolas Lecaussin*

Θυμάμαι πολύ καλά τα μαθήματα του επιστημονικού σοσιαλισμού που στη Ρουμανία (όπως και στις άλλες «αδελφές» χώρες) έπρεπε να παρακολουθήσουμε υποχρεωτικά στο γυμνάσιο – και επίσης στο πανεπιστήμιο. Αυτό το πρόγραμμα σπουδών ήταν μέρος της πολιτικής διδασκαλίας που συνέβαλε στη θεωρητική μας κατάρτιση (κατήχηση). Αυτό που μαθαίναμε ήταν η μαρξιστική-λενινιστική θεωρία.

Εκείνη την εποχή, ήμουν πολύ μακριά από την συνειδητοποίηση ότι όλες αυτές οι βλακείες γύρω από τον ιστορικό υλισμό, τον ταξικό αγώνα, τη δικτατορία του προλεταριάτου ή το τέλος του καπιταλισμού είχαν καταδικάσει ολόκληρους λαούς στη μιζέρια και την ηλιθιότητα, ενώ παράλληλα στη Δύση είχε την υποστήριξη πολλών λογίων.

Πρέπει να επισημανθεί ότι οι ανοησίες που μας σέρβιραν αρκετές φορές την εβδομάδα βασίζονταν στη μαρξιστική-λενινιστική σκέψη, η οποία εφαρμοζόταν κατά γράμμα στην κομμουνιστική Ρουμανία. Γιατί, σε αντίθεση με όσα μπορούσαν να υποστηρίξουν οι νοσταλγοί του κομμουνισμού μετά την κατάρρευσή του το 1989, οι καταστροφές και οι σφαγές που διαπράχθηκαν από τους κομμουνιστές δεν ήταν αποκλίσεις ή διαστρεβλώσεις μιας άλλης σκέψης, “καθαρής” και “γενναιόδωρης”. Οι μαρξιστικές και λενινιστικές διατριβές περιέχουν τα βασικά σπέρματα της καταστροφής: την προγραμματισμένη οικονομία και τον κομμουνιστικό ολοκληρωτισμό. Εξάλλου, τελειώνοντας τα μαθήματα επιστημονικού σοσιαλισμού, μπόρεσα να δω από πρώτο χέρι τις συγκεκριμένες επιτυχίες (την αγαπητή “πράξη” του Μαρξ) αυτής της ιδεολογίας: τη δυστυχία, τις ελλείψεις, τη δικτατορία, την καταστολή κ.λπ. Η κομμουνιστική κοινωνία έδειξε σαφώς την αποτυχία του μαρξισμού και το γεγονός ότι ο Μαρξ έπεσε τελείως έξω. Επιβάλλοντας το τέλος της ιδιωτικής ιδιοκτησίας και τη διάλυση του ατόμου στη μάζα, έβαλε τα θεμέλια του σύγχρονου ολοκληρωτισμού.

Ο συγγραφέας του Μανιφέστου δεν έκρυβε τον θαυμασμό του για την Τρομοκρατία και πίστευε ότι η σοσιαλιστική κοινωνία και ο νέος άνθρωπος πρέπει να επιβληθούν με τη βία. Χάρη στον αντικαπιταλισμό του, η δυστυχία γενικεύτηκε. Αυτός που δεν είχε μπει ποτέ σε εργοστάσιο ήθελε το τέλος των τάξεων και οι κομμουνιστικές δικτατορίες τον εφάρμοσαν πιστά εγκαθιδρύοντας την ταξική γενοκτονία: την εξόντωση των κουλάκων, των διανοουμένων, των πιστών και όλων των άλλων “εχθρών του λαού.”

Χάρη στην εφαρμογή του μαρξισμού, είδα βέβαια το τέλος των τάξεων στη Ρουμανία, αλλά και τη δημιουργία μιας άλλης: κυρίαρχης, αποκλειστικής, αυτής των apparatchiks που ήταν «πιο ίσοι από τους άλλους». Αυτοί που είχαν πρόσβαση σε καταστήματα απαγορευμένα σε μένα. Εκείνοι που είχαν το δικό τους κυλικείο στην έδρα του Κόμματος. Η δικτατορία του προλεταριάτου είχε γίνει δικτατορία του Κόμματος και της ολιγαρχίας του. Η εγκληματικότητα του μαρξισμού έχει αποδειχθεί σε όλες τις ηπείρους όπου αυτή η ιδεολογία έχει υιοθετηθεί επειδή μόνο μια δικτατορία μπορεί να την εφαρμόσει στην πράξη. Οι δεκάδες εκατομμύρια κομμουνιστικών θανάτων έχουν πέσει θύματα της ριζοσπαστικής λύσης που έδειξε σαφώς ο Μαρξ.

Και αυτό δεν είναι όλα. Απλά διαβάστε τα κείμενα. Ο Μαρξ θέλει να απαλλαγεί από «αυτές τις ετοιμοθάνατες φυλές, τους Βοημούς, τους Καρινθίους, τους Δαλμάτες, κλπ.». Ο Ένγκελς απαιτεί την εξόντωση των Ούγγρων. Η φυλετική υπεροχή των λευκών είναι μια “επιστημονική” αλήθεια για τον Μαρξ. Ο Λούντβιχ φον Μίζες** συνδέει επίσης τα δέκα μέτρα έκτακτης ανάγκης που υποστηρίζει ο Μαρξ στο Μανιφέστο με το πρόγραμμα του Χίτλερ: “Οκτώ από τα δέκα από αυτά τα σημεία εκτελέστηκαν από τους Ναζί με ριζοσπαστικότητα που θα ευχαριστούσε τον Μαρξ“, γράφει ο Αυστριακός οικονομολόγος το 1944.

Ωστόσο, δόξα τω Θεώ, από τη δημοσίευση του Μανιφέστου και του Κεφαλαίου, η ιστορία εξελίχθηκε διαφορετικά από τις προφητείες του Καρλ Μαρξ. Ο καπιταλισμός δεν έχει καταρρεύσει και η οικονομία της αγοράς είναι η μόνη που λειτουργεί, η μόνη που έχει απελευθερώσει και ευνόησε οικονομικά το «προλεταριάτο».

Εάν ήταν ειλικρινής, ο ίδιος ο Μαρξ θα το είχε δει κατά τη διάρκεια της ζωής του. Μεταξύ του 1818, όταν γεννήθηκε, και του 1883, όταν πέθανε, οι μισθοί των εργαζομένων διπλασιάστηκαν και το κατά κεφαλήν ΑΕΠ στην Αγγλία αυξήθηκε τρεις φορές! Σήμερα, το μέσο εισόδημα ενός κατοίκου της Ρηνανίας (ο Mαρξ γεννήθηκε στο Tριρ) είναι είκοσι φορές υψηλότερο από ό, τι ήταν το 1818! Παρά τους δύο παγκόσμιους πολέμους και χάρη στον καπιταλισμό.

Ο Καρλ Μαρξ έπεσε τελείως έξω. Το μόνο που έχει αφήσει η ιδεολογία του, όπου έχει εφαρμοστεί, είναι ερείπια και πτώματα.

*Ψευδώνυμο του Ρουμάνου Μπογδάν Καλινέσκου, ο οποίος έζησε ως νέος τη δικτατορία Τσαουσέσκου. Σήμερα ζει και εργάζεται στη Γαλλία.

**Ο Λούντβιχ Χάινριχ φον Μίζες (1881-1973) ήταν Αυστριακός οικονομολόγος με μεγάλη επιρροή στην αναβίωση του κλασικού φιλελευθερισμού. Θεωρείται αδιαφιλονίκητος πρύτανης της Αυστριακής Σχολής Οικονομικής Σκέψης. Το 1944  έγραψε στο έργο του “Η παντοδύναμη κυβέρνηση, Η άνοδος του ολοκληρωτικού κράτους και του ολοκληρωτικού πολέμου“, μια πραγματικότητα που οι κληρονόμοι του Μαρξ ποτέ δεν θα αποδεχτούν:

«Οκτώ από τα δέκα σημεία (του Κομμουνιστικού Μανιφέστου των Μαρξ και Ένγκελς) εκτελέστηκαν από τους Ναζί με έναν ριζοσπαστισμό που θα είχε γοητεύσει τον Μαρξ. Μόνο δύο σημεία δεν υιοθετήθηκαν πλήρως από τους Ναζί, δηλαδή η απαλλοτρίωση των γαιοκτημάτων και η διάθεση του εισοδήματός από αυτά στις κρατικές δαπάνες (σημείο 1 του μανιφέστου) και η κατάργηση της κληρονομίας (σημείο 3). Ωστόσο, οι μέθοδοι φορολόγησης, ο γεωργικός σχεδιασμός τους και η πολιτική τους για τον περιορισμό των μισθώσεων προωθούνται στο πνεύμα του μαρξισμού.»

Μετάφραση: Ευάγγελος Δ. Νιάνιος

Πηγή: https://www.lefigaro.fr/vox/economie/2018/05/04/31007-20180504ARTFIG00325–karl-marx-je-l-ai-bien-connu.php

 

Category: Κυριο Θεμα, Προτεινόμενα άρθρα

( 4 )

Trackback URL | Comments RSS Feed

  1. 1
    θ.Γ says:

    ΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΚΑΤΑΔΕΙΚΝΥΟΥΝ ΤΗΝ ΠΑΡΑΝΟΗΣΗ ΤΩΝ ΠΑΝΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΩΝ ΑΞΙΩΝ ΤΩΝ ΗΜΕΤΕΡΩΝ ΑΡΧΑΙΩΝ ΣΟΦΩΝ (ΔΗΛΑΔΗ ΤΩΝ ΑΥΘΕΝΤΙΚΩΝ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΩΝ ΗΓΕΤΩΝ ΤΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΤΗΤΑΣ) ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΚΕΝΤΡΟΕΥΡΩΠΑΙΟΥΣ “ΦΙΛΟΣΟΦΟΥΣ” ΠΟΥ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΑΝ ΤΗΝ ΑΡΧΕΓΟΝΗ ΜΑΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΣΕ ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΠΕΡΙΘΩΡΙΑΚΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΚΟΣΜΟΘΕΩΡΙΕΣ ΠΟΥ ΕΞΗΠΗΡΕΤΗΣΑΝ ΤΗΝ ΒΑΡΒΑΡΗ ΦΥΣΗ ΤΩΝ ΛΑΩΝ ΤΟΥΣ, ΚΑΙ ΜΟΝΟΝ. Η ΕΛΛΑΣ, ΚΑΙ ΜΟΝΟΝ ΑΥΤΗ, ΕΙΝΑΙ Ο ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΣ ΗΓΕΤΗΣ ΤΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΤΗΤΑΣ!

  2. 2
    Maximilian1979 says:

    Αναρωτιεμαι, οι ανιξνευσεις (θα πρεπει να αλλαξετε την ονομασια του σαιτ, το σωστο ειναι anihneuseis) εχουν αναλαβει καποια εργολαβια σχετικα με τον διαφωτισμο; Το αρθρο σας μιλαει για τον Χιτλερ, ηταν ο φασισμος ο πρωτος ο οποιος εκανε πραγματα οπως η καταδιωξη των Εβραιων και η καυση βιβλιων; Ο χριστιανισμος, η ιερα εξεταση δεν εκαναν και αυτοι κατι το αναλογο; Ποιος αντισταθηκε στους διωγμους των Eβραιων, των μαγισσων κτλπ αν οχι ο διαφωτισμος; Γινεται λογος στο αρθρο για τον δαρβινισμο, που ο Χιτλερ πραγματι επικαλεστηκε μεσα στον αχταρμα των ιδεων που χρησιμοποιησε. Ο δαρβινισμος δεν ειναι μια αφηρημενη φιλοσοφικη θεωρια οπου παντα επεισερχεται καποιος βαθμος υποκειμενικοτητας, ειναι μια επιστημονiκη θεωρηση βασισμενη στις μεθοδους της επιστημης, την παρατηρηση του φυσικου κοσμου και το πειραμα. Το οτι ο Χιτλερ τον επικαλεστηκε σημαινει οτι πρεπει να απορριψουμε την φυσικη επιλογη; Σχετικα με τα οσα ειπωθηκαν απο τον προηγουμενο σχολιαστη, τα περι ανωτεροτητας των Ελληνων και βαρβαρικης φυσης των αλλων ευρωπαικων λαων ειναι του επιπεδου “οταν οι Ελληνες εχτιζαν Παρθενωνες οι αλλοι ετρωγαν βελανιδια”. Το εξεχων χαρακτηριστικο του αρχαιου ελληνικου πολιτισμου ειναι η λεγομενη ελληνικη επανασταση, η αντιληψη δηλαδη οτι η επιστημη μπορει να εξηγησει τον κοσμο χωρις την αναμειξη υπερφυσικων οντων, δηλαδη ο Θαλης, ο Εμπεδοκλης, ο Δημοκριτος κτλπ. Ελληνες δεν ηταν ομως και αυτοι οι οποιοι κατεστειλαν το κινημα αυτο;

    • 2.1
      αφ' τό λογιστήριο says:

      Προσπαθείς νά μάς πείς κάτι γιά
      «…τις πηγές της εθελούσιας, διεστραμμένης καταστροφικότητας
      που δείχνει μέγα μέρος της πολιτισμένης ανθρωπότητας.
      »*,

      ῥ’ εσύ ελληνόφωνε γιακοβινοMaximilian190(1979 – 1789, έ;!),

      γενοκτόνε τών τόνων,
      βαλτέ παλιάνθρωπε;

      *
      «Η έναρξη του Α΄ Παγκόσμιου Πολέμου διέκοψε τη συγγραφή του βιβλίου.
      Ο πόλεμος και οι συνέπειές του οδήγησαν τον συγγραφέα
      στο να επανεξετάσει σε αυτό το έργο

      την ευρωπαϊκή αστική κοινωνία, καθώς και

      τις πηγές της εθελούσιας, διεστραμμένης καταστροφικότητας
      που δείχνει μέγα μέρος της πολιτισμένης ανθρωπότητας.
      »[1],

      από τή Βικιπαιδεια(προσώρας…)
      γιά τό έργο «Τό μαγικό βουνό» τού Γερμανού συγγραφέα Τόμας Μάν,
      νά: https://el.wikipedia.org/wiki/Το_μαγικό_βουνό

      [1]
      «Οι Εβραίοι είναι η Γαλλία, έφτιαξαν τη Γαλλία.
      Αυτοί που τους επιτίθενται, ως και στους τάφους τους,
      δεν είναι αντάξιοι του ιδεώδους μας για τη Γαλλία»
      ,
      τόνισε σε ανάρτησή του στον ιστότοπο κοινωνικής δικτύωσης Twitter,

      ό νούμερο μηδέν γονιός

      κι ανίκανος ν’ αθροίσει τούς δολοφονημένους Παλαιστίνιους έστω καί μιάς εβδομάδος,
      Emmanuel Macron,
      πρόεδρος τών Φράγκων τής France, πού
      η ψώρα εισαγωγής τού Κοραή, τά αριστεροδέξια γραικογαλλικά υβρίδια καί οί…
      “μεταφραστές” τού “ἁβροῦ”
      (1945, στήν Αθήνα· τήν ίδιαν ώρα καθόλου “αβρού” στή Μακεδονία…}
      παιδομαζώματος τού Ματαρόα

      [αναδυομένου τού ανόμου ισραηλ,

      η Ελλάδα έπρεπε νά σπαράσσεται εμφυλιοπολεμικά,
      τά παιδιά της ν’ αρπάζονται με όλους τούς τρόπους από ξένα χέρια στά μαύρα ξένα καί
      “φυσικά”,
      ό δολοφονημένος τήν 16η Μαΐου 1948 στή Θεσσαλονίκη τών εβραίων εισβολέων τού 1492,
      πού μάς σκότωσαν καί μάς εκμεταλλεύτηκαν γιά αιώνες μέ τίς πλάτες τού άλλου εισβολέα,
      τού τουρκομογγόλου…
      Αμερικανός ανταποκριτής τού ειδησεογραφικού δικτύου CBS Τζόρτζ Πόλκ, δέν έπρεπε νά μεταδίδει στήν αμερικανική κοινή γνώμη, τά μαζικά εγκλήματα τών εβραίων στή γή τής Παλαιστίνης]

      τή λένε Γαλλία.

    • 2.2
      θ.Γ says:

      ΚΑΜΙΑ ΣΧΕΣΗ ΤΟ ΑΡΧΙΚΟ ΣΧΟΛΙΟ ΜΕ «ΕΤΡΩΓΑΝ ΒΕΛΑΝΙΔΙΑ». ΤΟ ΑΡΧΙΚΟ ΣΧΟΛΙΟ ΔΕΝ ΔΙΝΕΙ ΕΜΦΑΣΗ ΣΤΟ ΠΡΟΓΕΝΕΣΤΕΡΟ ΤΟΥ ΚΛΑΣΣΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ (ΠΟΥ ΣΗΜΑΣΙΑ ΔΕΝ ΕΧΕΙ), ΑΛΛΑ ΣΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΤΟΥ. ΟΥΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΑΝΑΦΕΡΘΗΚΕ ΣΤΙΣ ΘΕΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ, ΑΛΛΑ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΝΕΥΜΑ ΕΥΡΥΤΕΡΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΑΝΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗ ΤΟΥ ΑΞΙΑ. Η ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ ΣΤΙΣ ΘΕΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΤΕΛΩΣ ΔΕΥΤΕΡΕΥΟΥΣΑΣ ΣΗΜΑΣΙΑΣ, ΜΠΡΟΣ ΣΤΙΣ ΠΑΝΑΘΡΩΠΙΝΕΣ ΑΞΙΕΣ ΠΟΥ ΔΙΕΔΩΣΕ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΗ. ΠΑΡΑΝΟΗΜΕΝΑ ΤΑ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΑ ΕΡΓΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ, ΑΠΟ ΟΠΟΙΟΝΔΗΠΟΤΕ ΔΥΤΙΚΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΦΙΛΟΣΟΦΟ ΠΟΥ ΑΝΑΤΡΑΦΗΚΕ ΣΤΗΝ ΒΑΡΒΑΡΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΦΥΛΗΣ ΤΟΥ.

  3. 3
    Maximilian1979 says:

    Αναφερομαι οχι προς συγκεκριμενες επιστημες μονο, ανθρωπιστικες ή θετικες, αλλα στην επιστημη ως μεθοδολογια, δυο βασικοι τροποι υπαρχουν για να δει καποιος τον κοσμο, αυτος της επιστημης και αυτος της αντιεπιστημης, και την μεθοδολογια της επιστημης μπορει να την καταλαβει και να την εφαρμοσει ο καθενας ασχετως του αν ειναι επιστημονας ο ιδιος η οχι. Το σημαντικοτερο με την ελληνικη επανασταση ειναι οτι καθιερωσε ακριβως αυτη την μεθοδολογια, ασχετως των επιτευγματων της μεσα στα πλαισια της εποχης εκεινης. Το ποιοι την κατεστειλαν ειναι γνωστο.

  4. 4
    Κοσμας Σταυρακιος says:

    Αγαπητέ Maximilian,
    Καλό θα ήταν, για να προσεγγίσεις την αλήθεια, να απαλλαγείς καταρχάς από τα στερεότυπα της εκτελωνισμένης διανόησης του τόπου μας.
    Και βέβαια στο όνομα του χριστιανισμού ο καθολικισμός διέπραξε τα εγκλήματα της ιερέας εξέτασης, παρέλειψες όμως να αναφέρεις και τα εγκλήματα των σταυροφόρων κατά την άλωση της Κωνσταντινούπολης το 1204, γιατί άραγε;
    Όμως πρέπει να μάθεις ότι ανάλογου φρίκης εγκλήματα διέπραξε στο όνομα του άθεου φωταδισμού και η γαλλική επανάσταση. Θα άξιζε να πληροφορηθείς τι συνέβη στην Βανδέα.
    Και τέλος, η δυτική (γερμανική) πρόσληψη της αρχαίας ελληνικής φιλοσοφίας όπως και του χριστιανισμού σήμανε την αντιστροφή των όρων και των προτεραιοτήτων τους. Αυτό έγινε αφορμή για το σχίσμα με την καθ’ημας Ανατολή, για το οποίο έχω να σου πω τα εξής:

    ΕΛΛΗΝΟΡΩΜΑΪΚΗ ΟΙΚΟΥΜΕΝΗ ΚΑΙ ΓΕΡΜΑΝΙΚΗ ΔΥΣΗ

    Για τη Γερμανική Δύση οι Έλληνες ήταν αιρετικοί, γιατί όμως ήταν αιρετικοί;
    Πριν από το σύγγραμμα του Ακινάτη Contra Errores Graecorum [Εναντίον της πλάνης των Ελλήνων] το 1263, είχαν εμφανιστεί στη Δύση 10 βιβλία με τον ίδιο τίτλο από τον 9ο έως τον 13ο αιώνα με συγγραφείς όπως οι Αινείας Παρισίων, Ράτραμνος και ΄Ανσελμος Καντερβουρίας. Τον 10ο αιώνα ο επίσκοπος Κρεμόνας Λουιτπράνδος αντιγράφει τα περί ”ψευδόρκου Ελλάδος” του Ιουβενάλη και τα περί ”δόλου Δαναών” του Βιργιλίου.
    Και αυτό γιατί η Δύση καταλόγιζε στον ελληνορωμαϊκό κόσμο ως ”πλάνες”, ως εσφαλμένη εκδοχή της χριστιανικής αλήθειας, την απόρριψη των καινοτομιών που αυτή είχε εισαγάγει στον εκκλησιαστικό βίο όπως:
    α) Το ex Patre Filioque
    β) Τον τρόπο τέλεσης του σημείου του σταυρού
    γ) Τον τρόπο τέλεσης της Θείας Ευχαριστίας
    δ) Την αμφίεση και την υποχρεωτική αγαμία του κλήρου
    ε) Τον τρόπο τέλεσης του βαπτίσματος και του χρίσματος
    και άλλα.
    Ειδικά το filioque αποτολμήθηκε για πρώτη φορά σε σύνοδο Φράγκων επισκόπων στο Τολέδο το 589 μ. Χ. Η Λατινική Ορθοδοξία αντέδρασε στην αυθαιρεσία, ο πάπας Λέων ІІІ (που έστεψε τον Καρλομάγνο) αρνήθηκε την προσθήκη για να την επιβάλει ο πρώτος Φράγκος πάπας Βενέδικτος VІІІ το 1014 μ. Χ. με συνέπεια το σχίσμα το 1054 μ.Χ.
    Ακόμη εκτός της Ψευδοκωνσταντίνειας δωρεάς κατασκευάστηκαν μέσα του 9ου αιώνα στη Γαλλία οι Ψευδοϊσιδώρειες διατάξεις που ιεραρχούσαν τον πάπα ως κεφαλή ολόκληρης της οικουμένης.
    Διερωτάται κανείς γιατί όλες αυτές οι καινοτομίες και χαλκεύσεις. Η απάντηση θεωρώ ότι βρίσκεται στις ηγεμονικές φιλοδοξίες και πολιτικές σκοπιμότητες του Καρλομάγνου και των διαδόχων του που επέβαλαν να εφευρεθούν θρησκευτικές ιδιαιτερότητες, καινοτομίες ικανές ώστε να εμπεδωθεί καθολικά η συνείδηση μιας διαφοροποιημένης religio σε ένα καινούριο (το δυτικό) imperium.
    Και αυτό γιατί χρειάζονταν οπωσδήποτε τον Χριστιανισμό, αλλά διαφοροποιημένο εμφανώς από τον Χριστιανισμό των Ελλήνων. Μια διαφορετική εκδοχή του Ευαγγελίου ικανή να αντιπαρατεθεί επιθετικά στην ελληνική εκδοχή, δηλαδή την Ορθοδοξία.

Back to Top

Leave a Reply

 


Το σχόλιο της ημέρας

    28/3/20 | (0 σχόλια)
    Αριάδνη Χατζηγιώργη Βαρέθηκε ν' ακούει συμβουλές, πώς να γεμίσει τον άδειο χρόνο, πώς να εκμεταλλευτεί τις δωρεάν ευκαιρίες για επιμόρφωση και ψυχαγωγία μέσω διαδικτύου. Βαρέθηκε να φοβάται, να προβλέπει, να κάνει σχέδια αντιμετώπισης καταστροφών. Βαρέθηκε, αλήθεια, κι είπε να ...

Ροή Ειδήσεων


Εορτολόγιο

Φωτογραφία της ημέρας