Να βάλουν το χέρι στην τσέπη

19/9/19 | 1 | 0 | 333 εμφανίσεις
ΑΛΕΞΗΣ ΠΑΠΑΧΕΛΑΣ
 

Εχει έλθει ίσως η ώρα για τους οικονομικά πολύ ισχυρούς αυτής της χώρας να βάλουν το χέρι στην τσέπη. Οχι για να βεβαιωθούν ότι μπορούν να «κάνουν τη δουλειά τους», αλλά για να βοηθήσουν τον τόπο σε μια κρίσιμη συγκυρία. Η Ελληνική Δημοκρατία βγαίνει από τη χρεοκοπία με λιγοστούς πόρους και πολύ μεγάλες ανάγκες σε ζωτικούς τομείς. Η εθνική άμυνα, ο χώρος της υγείας, η Παιδεία, ο πολιτισμός έχουν υποφέρει από τις συνεχείς περικοπές, σε συνδυασμό ασφαλώς με την αδυναμία των πολιτικών να προχωρήσουν σε γενναίες αποφάσεις.

Πέρα όμως από τις ανάγκες αυτές, η χώρα θα χρειασθεί μερικά εμβληματικά έργα, που θα σηματοδοτήσουν την αλλαγή σελίδας. Το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο είναι ένα τέτοιο εγχείρημα που μπορεί να αλλάξει την πόλη και να γίνει το σύμβολο της αναγέννησής της. Ορισμένα νοσοκομεία είναι ανάγκη να γίνουν πρότυπα. Τα πειραματικά σχολεία επίσης, προκειμένου η αριστεία να μην είναι κτήμα μόνο μιας ελίτ.

Το κράτος δεν έχει χρήματα για όλα αυτά. Θα χρειασθούν νέοι Συγγροί και Ζάππες, οι οποίοι θα συνεχίσουν μια μακρά παράδοση μεγάλων εθνικών ευεργετών. Στην εποχή μας έχει γίνει της μόδας να απευθύνονται όλοι στο ένα ίδρυμα, που πραγματικά έκανε τη διαφορά τα τελευταία χρόνια, μακριά από ανούσιες δημόσιες σχέσεις και οικογενειακές μπίζνες.

Οντως, το εν λόγω ίδρυμα έσωσε την τιμή της ελληνικής ιθύνουσας τάξης και έδειξε ότι λειτουργεί για λογαριασμό της κοινωνίας μακριά από πολιτικές σκοπιμότητες. Υπάρχουν, βέβαια, και άλλοι που έχουν αφήσει πίσω τους έργο.

Εχουμε όμως και ένα σημαντικό κομμάτι της καθεστηκυίας τάξης μας, το οποίο μονίμως γκρινιάζει, ζητάει και ποτέ δεν προσφέρει. Την περίοδο της κρίσης, άλλοτε διαφήμιζε σε ξένους συνεταίρους ότι μπορεί κάποιος «να αγοράσει όλη την Ελλάδα με δεκάρες» και άλλοτε πάλι εξηγούσε γιατί έπρεπε να φύγουμε από το ευρώ.

Η κρίση πέρασε, αλλά γι’ αυτούς τους ισχυρούς του τόπου δεν άλλαξε τίποτα. Νιώθουν μάλιστα ισχυρότεροι μετά την εμπειρία του ΣΥΡΙΖΑ και την κλιμακούμενη αδιαφορία των εταίρων και δανειστών.

Δεν ξέρω τι μπορεί να τους ταρακουνήσει ή να τους εμπνεύσει για να αρχίσουν να δίνουν πίσω στην κοινωνία κάποιο «μέρισμα». Ισως το παράδειγμα άλλων ευεργετών, οι οποίοι ήταν πρωτοπόροι αλλά και πειρατές στην εποχή τους. Κατάφεραν όμως να διασφαλίσουν την υστεροφημία τους και να κερδίσουν την εθνική ευγνωμοσύνη όταν αποφάσισαν να αφήσουν πίσω τους σπουδαία και αναγκαία έργα. Αναζητούνται μιμητές.

“Καθημερινή”

Category: Το σχόλιο της ημέρας

( 1 )

Trackback URL | Comments RSS Feed

  1. 1
    Σ.Α.Ν says:

    Μπορει να θεωρηθει βιαστικη απαντηση στο ερωτημα γιατι δεν βαζουν το χερι στην τσεπη τους ευποροι Ελληνες , οπως στον 19ον αιωνα , αλλα πρεπει να το θεωρησουμε ως δεδομενο οτι δεν ”ευεργετουν” το Εθνος και την Πατριδα οι δυναμενοι ,γιατι χρονια τωρα αμφιβαλλουν και για την χρηστή διαχειριση των χρηματων τους.
    Ποσα δισεκατομμυρια δραχμων και ευρω χαθηκαν μεταξυ των κλητηρων των Υπουργειων και των υπουργων στη 40ετια που περασε , οταν απο το 1981 κοινωνικοποιηθηκε το κρατος απο το κρατικιστικο ”δημοκρατικο” ΠΑΣΟΚ ,που μοιρασε με τον Τσοβολα ο,τι ειχε και δεν ειχε ,υπεσχεθη να ξαναμοιρασει το 2009 με τον κ. Γ.Α.Παπανδρεου ο,τι ειχε απομεινει και εκτοτε εταζε και ταζει κοινωνικα μερισματα, επιδοματα και βοηθηματα σε ολους -εχουν δεν εχουν πραγματικες αναγκες -, ιδιαιτερα στην 4ετια 2015-2019.
    Που πηγαν αληθεια τα (700) εκατομυρια των δωρεων στην Επιτροπη Μολυβιατη για τα θυματα-ζημιες της πυρκαιας στην Ηλεια το 2007;;;.
    Ευεργετουσαν οι ευποροι Ελληνες , κυριως στο τελευταιο τεταρτο του 19ου αιωνος ,παρα την την διχαστικη πολιτικη του Δεληγιαννη εναντι του Χαριλαου Τρικουπη,αλλα τοτε δεν ειχαν εμφανισθει οι ”δημοκρατες”-προστατες του λαου -,να βριζουν τους πλουσιους γιατι ”καζαντησαν” τα χρηματα τους ,κυριως σε Αιγυπτο Βαλκανικη , Κεντρικη Ευρωπη και Οθωμανικη επικρατεια ουτε σχεδιαζαν να τα διαμοιρασουν στους πρεολεταριους αεργους και αμορφωτους , οπως γινεται τον 20ο αιωνα , παρ’οτι οι προλεταριοι μετα το 1989 εγιναν δυσευρετοι και στην Ιστορια ακομη.
    Εμεις ομως με μια Αριστερα, διεθνιστικη και κομμουνιστικη , σε ποσοστο ανω του 35% κρατουμε ψηλα τις κοκκινες σημαιες για ανασυσταση του Μαρξισμου- Λενινισμου , κατι που σιγουρα λαμβανουν υπ’όψιν και οι ατομιστες Ελληνες ευποροι ,που μεγαλουργουν σε θαλασσα και ξηρα 3000 χρονια τωρα και αμφιβαλλουν προς το παρον -αυτο δειχνει το αποτελεσμα- για την χρηστή διαχειριση των δωρεων τους .
    Σιγουρα αναμενουν μια πατριωτικη σοσιαλδημοκρατια -που να μη θεωρει το κερδος αδικημα και ρετσινια- για να εμφανισθουν και ως δωρητες.
    Ως τοτε ας μειωσουμε τις διαχειριστικες ατασθαλιες στο κρατος , τα ιδρυματα και τους συλλογους.

Back to Top

Leave a Reply

 

Το σχόλιο της ημέρας

    18/1/20 | (3 σχόλια)
    Του Δημήτρη Κωνσταντακόπουλου 17 Ιανουαρίου 2020 slpress.gr  Tα όσα γίνονται στην ελληνική εξωτερική και αμυντική πολιτική έχουν προκαλέσει έναν αριθμό από εύλογες απορίες και ανησυχίες. Πιστεύουμε ότι θα ήταν σκόπιμο να τα ξεκαθαρίσει αυτά τα θέματα και η κυβέρνηση και ...

Διαφήμιση

Ροή Ειδήσεων

    19/1/20 | (0 σχόλια)
                          ΓΙΑ ΑΝΑΛΗΘΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑ Βάση για να ξεσπάσει ιταλοτουρκικό επεισόδιο αποτέλεσε ένα δημοσίευμα του τουρκικού πρακτορείου ειδήσεων Anadolu για τον αγωγό φυσικού αερίου «EastMed». Συγκεκριμένα, το Anadolu, μετά τις εμπρηστικές δηλώσεις του Ερντογάν για τη Λιβύη και την ανατολική Μεσόγειο, επιχείρησε ...

    18/1/20 | (0 σχόλια)
    ΑΡΘΡΟ ΠΡΙΝ ΤΗ ΔΙΑΣΚΕΨΗ ΒΕΡΟΛΙΝΟΥ Ενα 24ωρο πριν την κρίσιμη Διάσκεψη του Βερολίνου για το μέλλον της Λιβύης, ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν επιλέγει να στείλει το μήνυμα στους ηγέτες που θα παραβρεθούν. Σε άρθρο του στο Politico, ο Ερτνογάν επιτίθεται ...

    18/1/20 | (1 σχόλια)
    ΑΙΧΜΕΣ ΚΑΤΑ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΓΙΑ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΤΙΚΟ Παρασκήνιο από την πτώση της κυβέρνησής του το 2015 και αιχμές για τον ρόλο του τότε πρώην κυβερνητικού του εταίρου Φώτη Κουβέλη, αποκαλύπτει ο πρώην πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς. Σε συνέντευξή του στην εφημερίδα «Φιλελεύθερος» ο ...

    18/1/20 | (0 σχόλια)
      Της ΛΙΑΝΑΣ ΜΥΣΤΑΚΙΔΟΥ Η φωτογραφία με τις τέσσερις κυρίες μονοπωλεί το ενδιαφέρον της πολιτικής και κοινωνικής ζωής στην Τουρκία. Οι τέσσερις κυρίες είναι  η Σελβί Κιλιτσντάρογλου (σύζυγος του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης), η Μπασάκ Ντεμιρτάς (σύζυγος του αρχηγού του κουρδικού κόμματος Hadep, Σελαχαττίν Ντεμιρτάς , που κρατείται στις Φυλακές της Αδριανούπολης ), Ντιλέκ Ιμάμογλου (σύζυγος του Δημάρχου του Μητροπολιτικού Δήμου Κωνστνατινούπολης) και η Τζανάν Καφταντζίογλου (σύζυγος του προέδρου της νομαρχιακής επιτροπής Κωνσταντινούπολης  του CHP). Η φωτογραφία τραβήχτηκε στην αίθουσα του Θεάτρου Κεντέρ, όπου οι κυρίες παρακολούθησαν την παράσταση  Devran που είναι μια  διασκευή του ομώνυμου  έργου του Σελαχαττίν Ντεμιρτάς Η Ζουλιντέ Κουράλ και ο Ομερ Σαχίν διάβασαν το έργο, εντυπωσιάστηκαν και αποφάσισαν να το διασκευάσουν σε θεατρικό έργο. Η παράσταση εξόργισε τον σουλτάνο, ο οποίος δήλωσε “Η κορυφή και αντιπροσωπεία της αξιωματικής αντιπολίτευσης παρακολούθησε τη θεατρική διασκευή ενός έργου που έγραψε ένας τρομοκράτης. Ο λαός όταν έρθει η ώρα θα τους δώσει το μάθημα που χρειάζονται”. Ο δημοσιογράφος Χασάν Τζεμάλ (Τ24), αναφερόμενος στο θέμα γράφει: “Δεν μας εκπλήσσει. Όποιος σηκώνει το κεφάλι, όποιος κάνει σοβαρή αντιπολίτευση, όποιος βάζει εμπόδια στο πολιτικό μέλλον του Ερντογάν , χαρακτηρίζεται αμέσως τρομοκράτης ή πραξικοπηματίας ή κατάσκοπος. Δεν βάζει κανείς σκόνη στον Ερντογάν διαφορετικά λειτουργεί η δικαιοσύνη του. Ανοίγουν οι πόρτες των Φυλακών. Με λίγα λόγια μεγαλώνει ο φόβος του, γιατί γνωρίζει ότι όπου υπάρχει δημοκρατία , ελευθερία δεν υπάρχει χώρος για εκείνον. Εφιάλτης για τον Ερντογάν θα ήταν η συμμετοχή της Μεράλ Ακσενέρ και των συζύγων του Νταβούτογλου και του Μπαμπατζάν στην φωτογραφία. Ειιι Ερντογάν , όπως έχασες με 800 ψήφους στην Κωνσταντινούπολη από εκείνους που δεν αποκαλούν τρομοκράτη τον Ντεμιρτάς, έτσι θα υποστείς μεγάλη ήττα  στο σύνολο της Τουρκίας. Δεν μπορείς να σωθείς από αυτό”. Η έγκριτη δημοσιογράφος και συγγραφέας Ογια Μπαϊντάρ γράφει ότι θα επιθυμούσε να δει στην επίμαχη φωτογραφία και την κυρία Εμινέ μαζί με την Ακσενέρ.  Δεν αντιλαμβάνεται τις αντιδράσεις που προκάλεσε η παρουσία των τεσσάρων κυριών στην παράσταση ενός τόσο ανθρώπινου, φιλειρηνικού, δημοκρατικού έργου. Αλλά και ο Τζελάλ Μπασλανγκιτς (Arti Gercek)  υποστηρίζει ότι η κυβέρνηση δεν φοβάται το θεατρικό έργο του Ντεμιρτάς, αλλά τη συσπείρωση των δημοκρατικών δυνάμεων. “Φοβούνται, γράφει, γιατί η φωτογραφία φανερώνει πως οι Κούρδοι που ζητούν δημοκρατία, ειρήνη και ίσα δικαιώματα , δεν είναι μόνοι. Για τον κυβερνητικό συνασπισμό ο μεγαλύτερος κίνδυνος είναι οι Κούρδοι που διεκδικούν ίσα δικαιώματα. Η συνύπαρξη τους με τις άλλες δημοκρατικές δυνάμεις αποτελεί τον πραγματικό εφιάλτη της εξουσίας. Παρά τη φιλολογία τους ότι δεν είμαστε εναντίον των κούρδων αλλά μόνο των τρομοκρατών, ο φόβος και ο τρόμος τους είναι οι Κούρδοι. Αυτό το δείχνουν διαρκώς με τις πράξεις τους.  Για παράδειγμα στο νέο Αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης έχουν τοποθετήσει ένα μηχάνημα που κάνει αυτόματες μεταφράσεις σε 36 γλώσσες και 80 διαλέκτους. Ξέρετε ποια γλώσσα δεν υπάρχει; Φυσικά η κουρδική. Η κυβέρνηση φοβάται τις γυναίκες που διεκδικούν μαζί με τους Κούρδους την ειρήνη, τη δημοκρατία και τα ίσα δικαιώματα”. Όσο κι αν φοβούνται, ό,τι κι αν κάνουν στο τέλος  επικρατεί πάντα η νομοτέλεια….




Εφημερίδες


Φωτογραφία της ημέρας