Κύριε Χατζηδάκη, μη διαλύσετε και τη ΔΕΗ όπως τον σιδηρόδρομο

7/9/19 | 5 | 3 | 290 εμφανίσεις

του Δημήτρη Μακροδημόπουλου.

Οι απειλές που εκτόξευσε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κωστής Χατζηδάκης για αναζήτηση ποινικών ευθυνών σχετικά με την υπόθεση της ΔΕΗ και τη συγκρότηση εξεταστικής επιτροπής, είναι προφανές ότι αποσκοπούν να δημιουργήσουν ερείσματα στην κοινή γνώμη που θα διευκολύνουν τα κυβερνητικά σχέδια για το μέλλον της επιχείρησης, τα οποία αποκάλυψε ο ίδιος στην πρόσφατη συνέντευξή του στην Καθημερινή στις 1/9/2019: «Με τα μέτρα διάσωσης και εξυγίανσης που παρουσιάσαμε για τη ΔΕΗ, επιδιώκουμε πέρα από να την κρατήσουμε όρθια, να την καταστήσουμε ελκυστική σε υποψήφιους επενδυτές». Θα την εξυγιάνουν δηλαδή όχι για να λειτουργήσει προς όφελος της κοινωνίας αλλά για να την ξεπουλήσουν. Μάλιστα, η επίθεση κατά της ΔΕΗ συνδέεται άμεσα με την επίσκεψη του πρωθυπουργού στο Βερολίνο που συνέπεσε χρονικά και τη συμφωνία του με την καγκελάριο Μέρκελ για την πραγματοποίηση εντός του πρώτου τριμήνου του 2020 επενδυτικού φόρουμ για την εκπόνηση “πράσινου επενδυτικού σχεδίου” για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Όμως, η χώρα μας είναι αυτή που είναι προικισμένη με τον ήλιο, τους ανέμους και τις θάλασσες. Δεν μπορούν να αξιοποιηθούν από τη ΔΕΗ με τη μορφή των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας; Πρέπει να έλθουν οι Γερμανοί να αξιοποιήσουν την αιολική, την ηλιακή και την ενέργεια των κυμάτων;

Βέβαια, οι σκοπιμότητες που υπηρετούν τα σχέδια της Ν.Δ. θα αποκαλυφθούν μεσοπρόθεσμα όταν θα μπορεί να συγκριθεί η τότε κατάσταση της επιχείρησης και οι επιπτώσεις στην καθημερινότητα των πολιτών με τη σημερινή της κατάσταση αλλά και τον κοινωνικό της χαρακτήρα στη διάρκεια της κρίσης. Διότι υπάρχει προηγούμενο που επιτείνει τους φόβους μας για το μέλλον της ΔΕΗ: Πρόκειται για τη διάλυση του ελληνικού σιδηροδρόμου με εμπνευστή του σχεδίου “εξυγίανσης” και πάλι τον κ. Κωστή Χατζηδάκη ως υπουργού Μεταφορών, ο οποίος στοχοποίησε το 2008 τον ΟΣΕ για το χρέος του και στις 12/8/2008 παρουσίασε το πλάνο της “ανασυγκρότησής” του. Ποιοί όμως προκάλεσαν το χρέος του σιδηροδρόμου; Ο διάδοχος του κ. Χατζηδάκη στο υπουργείο Μεταφορών κ. Ευριπίδης Στυλιανίδης είχε παραδεχθεί ότι η αναλογία εσόδων – εξόδων του σιδηροδρόμου στην Ευρώπη είναι 8 προς 10 ενώ στην Ελλάδα 1 προς 8. Το χάσμα αυτό μεταξύ της Ευρώπης και της χώρας μας οφείλονταν στον κομματισμό, στις πελατειακές σχέσεις  και στην αναξιοκρατία που επέτειναν τη δυσλειτουργία του ΟΣΕ για τα οποία υπόλογα ήσαν τα δύο κόμματα του δικομματισμού (ΝΔ – ΠΑΣΟΚ). Δηλαδή οι ίδιοι οι “διασώστες”. Είναι χαρακτηριστικό ότι ο ομότιμος καθηγητής του ΕΚΠΑ Κυριάκος Κιουλάφας στην έκθεσή του με θέμα «ΟΣΕ – Η αλήθεια για την κρίση» έγραφε τότε: «Συμπερασματικά θα μπορούσε να λεχθεί ότι η γενεσιουργός αιτία της πράγματι κακής οικονομικής εικόνας του Ο.Σ.Ε. οφείλεται στο ότι ο Ο.Σ.Ε. υποχρεώνεται να λειτουργεί με “πολιτικά κριτήρια” και να αξιολογείται με “επιχειρηματικά κριτήρια”».

Ποιο ήταν το αποτέλεσμα της “εξυγίανσης” του ΟΣΕ; Μετέφεραν εξειδικευμένο προσωπικό, μηχανοδηγούς, σταθμάρχες, προσωπικό κίνησης, απαραίτητο για την κυκλοφορία αμαξοστοιχιών, σε νοσοκομεία, εφορείες αρχαιοτήτων, κ.α.. Όμως, όπως υποστήριζε ο Adam Smith στη θεωρία του περί “ανθρώπινου κεφαλαίου”, η απόκτηση από τον υπάλληλο παραγωγικών ικανοτήτων κοστίζει πάντα πραγματική δαπάνη, η οποία είναι πάγιο κεφάλαιο που περιέχεται στον ίδιο. Δηλαδή εκμηδένισαν πάγιο κεφάλαιο του ΟΣΕ μεταφέροντας εξειδικευμένους σιδηροδρομικούς υπαλλήλους σε άσχετες υπηρεσίες του δημοσίου τις οποίες και επιβάρυναν με το έλλειμμά του. Σήμερα π.χ. στον Έβρο από τις δέκα αμαξοστοιχίες που κυκλοφορούσαν ημερησίως μεταξύ Αλεξανδρούπολης – Δικαίων τη δεκαετία του 2000 διεξάγονται μόνον τρία δρομολόγια, εκ των οποίων τα δύο με λεωφορείο! Μεταξύ Αλεξανδρούπολης – Θες/νίκης τα δέκα δρομολόγια ημερησίως περιορίστηκαν σε δύο και ο χρόνος διαδρομής από τις 4,5 – 5 ώρες του Intercity εκτοξεύτηκε σε 6,5 και 7 ώρες αντίστοιχα για τα δύο δρομολόγια, χρόνος ο οποίος πρόσφατα είχε αυξηθεί στις 8,5 ώρες. Σήμερα μάλιστα η διαδρομή μεταξύ Αλεξ/πολης – Δράμας διεξάγεται με λεωφορείο και εκείθεν μέχρι Θες/νίκη με τρένο! Ποιο είναι σήμερα το επίπεδο των παρεχόμενων υπηρεσιών στους επιβάτες του σιδηροδρόμου; Στον Έβρο για παράδειγμα στη γραμμή Αλεξ/πολης – Δικαίων έχουν κλείσει από την αρχή της δεκαετίας του 2010 όλοι οι ενδιάμεσοι σταθμοί ακόμη και πόλεων και κωμοπόλεων, όπως η Ορεστιάδα, το Διδυμότειχο, το Σουφλί, οι Φέρες κ.α. Και όχι μόνον αυτό. Είναι κλειστές και οι αίθουσες αναμονής!! Η ίδια κατάσταση επικρατεί σε ολόκληρη τη Θράκη και τη Βόρεια Ελλάδα, ενώ το τροχαίο υλικό ρημάζει στους σταθμούς. Με άλλα λόγια αντί να βελτιώσουν τη λειτουργία του σιδηροδρόμου για τη λειτουργική κατάσταση του οποίου αυτοί ήσαν υπεύθυνοι επέλεξαν τη διάλυσή του.

Αυτή την πολιτική που ιδιωτικοποιεί κοινωφελείς εταιρείες που ασκούν και κοινωνικό έργο εν μέσω κρίσης, όπως η ΔΕΗ, ή κοινωνικές υπηρεσίες όπως η υγεία, η παιδεία, ο David Harvey και ο Karl Polanyi ονομάζουν “συσσώρευση του κεφαλαίου μέσω υπεξαίρεσης”. Διότι μείωνει  τον κοινωνικό μισθό των εργαζομένων αναιρώντας έτσι διαχρονικές κατακτήσεις τους. Πρόκειται για ταξικό θέμα και οι διαβεβαιώσεις περί μικρής μόνον επιβάρυνσης των καταναλωτών στο πρώτο στάδιο της “εξυγίανσης” αποσκοπούν να αποκοιμίσουν την κοινωνία για τα επερχόμενα και  να συγκαλύψουν την υπεξαίρεση ενός δημόσιου περιουσιακού στοιχείου με υψηλό κοινωνικό κόστος.

Μακροδημόπουλος Δημήτρης

                                       Συντ. Αρχιμηχανικός ΟΣΕ

Συντ. Πολιτικός Μηχανικός ΑΠΘ

3-9-2019

Category: Προτεινόμενα άρθρα

( 5 )

Trackback URL | Comments RSS Feed

  1. 1
    Σ.Α.Ν says:

    Αγαπητε κ. Μακροδημοπουλε , καλο φθινοπωρο και καθε καλο.
    Να τις κρατησετε τις κρατικιστικες ιδεες σας και τον φοβο οτι η Ν.Δημοκρατια , το φιλολαικωτερο -χωρις ταξικους διαχωρισμους- κομμα απο της ιδρυσεώς της, καθε φορα που ερχεται στην εξουσια (απο τα 38 τα 8 με αυτοδυναμια μεχρι σημερα) ”κοιμαται και ξυπναει” με την μανια της να ξεπουλησει τις κρατικες επιχειρησεις ,- που πολλες κοινωνικοποιηθηκαν μετα το 1981 και γιαυτο κομματικοποιηθηκαν , με αθροες προσληψεις ακαταλληλων και αχρειαστων υπαλληλων-το γνωριζετε πολυ καλα εσεις που υπηρξατε αρχιμηχανικος του ΟΣΕ και ειχατε προσληφθει αξιοκρατικως το 1978 αν ενθυμουμαι καλως-.
    Γραφετε για τον Εβρο μας -το ιδιο νομιζω πως συμβαινει και στην Δυτικη Πελοποννησο-αλλα δεν συνυπολογιζετε το κοστος της διατηρησεως των προ κρισεως δρομολογιων , ουτε την ζημια που επεφερε στις σιδηροδρομικες συγκοινωνιες της Βορειου Ελλαδος ο αυτοκινητοδρομος ΕΓΝΑΤΙΑ και η ανακατασκευη του αξονος Αλεξ/πολεως -Ορμενιου – Βουλγαριας , που παρακαλει και προκαλει τους ιδιοκτητες των συγχρονων ΙΧ αυτοκινητων να φθασουν απο την Αλεξ/πολη σε δυο το πολυ ωρες στο Ορμενιο-Βουλγαρια.
    Η τεχνολογικη προοδος , την οποιαν ως πολιτικος μηχανικος υποληπτεσθε , μας υποχρεωνει ολους -μη εξαιρειτε τον εαυτο σας-να χρησιμοποιουμε το ταχυτερο , τον φθηνοτερο και το ευχαριστο μεσον και προιον στην συντομη ζωη μας , αφηνοντας κατα μερος τις ”αμπελοφιλοσοφιες για σημερα” θεωριες του Κεφαλαιου του Μαρξ και των αλλων , που τα εγραψαν πολυ ωραια προ 180 ετων , αλλα δεν εγραψαν στην πρωτη σειρα το μηνυμα του Θεανθρωπου ”αγαπην δε μη εχω …”.
    Το 2010 παντως ειχαμε αυτοδυναμη κυβερνηση του ΠΑΣΟΚ με πρωθυπουργο τον γνωστο μας κ. ΓΑΠ , μεχρι το 2014 συγκυβερνηση Ν.Δ, ΠΑΣΟΚ και ΔΗΜΑΡ και μεχρι προ 2μηνου την συγκυβερνηση των ΣυριζΑνελ , που ”δεν τελειωσαν το θεμα” ουτε στην ΔΕΗ ,ουτε στον ΟΣΕ και πουθενα, 3ου Μνημονιου ενεκεν ,η, αποριας ψαλτου.

  2. 2
    Μακροδημόπουλος Δημήτρης says:

    Αγαπητέ ΣΑΝ, οπωσδήποτε και ο ΣΥΡΙΖΑ έχει ευθύνες αφού δεν βελτίωσε αυτο το χάλι που παρέλαβε ούτε θέλησε να καταλάβει τί συνέβαινε στον σιδηρόδρομο αλλά μας βομβάρδιζε συνεχώς με τη γραμμή Αλεξ/πολης – Μπουργκάς και το Ασημένιο Βέλος, αλλά στα 5 χρόνια που κυβέρνησε δεν διαλύθηκε ο σιδηρόδρομος και η Ελλάδα. Το πρόβλημα είναι ότι σήμερα δεν έχουμε σιδηρόδρομο, ότι η επίθεση ξεκίνησε από κ. Χατζηδάκη, που αντί να βελτιώσει τον ΟΣΕ σχεδίασε τη διάλυσή του. Τέτοιο χάλι δεν έχει καμιά ευρωπαική χώρα από τις 28 της ΕΕ.

    • 2.1
      Σ.Α.Ν says:

      ”Τετοιο χαλι δεν εχει καμια Ευρωπαικη χωρα απο τις 28 της Ε.Ε” γραψατε και εγω σας απαντω οτι ΤΕΤΟΙΕΣ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΙΣ ΜΕΤΑ ΤΟ 2009 ΔΕΝ ΕΙΧΕ ΚΑΜΙΑ ΧΩΡΑ ΟΧΙ ΜΕΤΑΞΥ ΣΤΟΥΣ 28 ΤΗΣ Ε.Ε. ΑΛΛΑ ΟΥΤΕ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ.
      Μη ξεχνατε πως ολοι σχεδον οι Ευρωπαιοι συμφωνουν οτι ειμαστε η τελευταια κομμουνιστικη-κρατικιστική χωρα της Ευρωπης.
      Αυτο παει να αλλαξει η νεα κυβερνηση , ωστε να μας φυγει οριστικα αυτη η ”ρετσινια” μετα απο 30 χρονια της αυτΟδιαλυσης του ”υπαρκτου σοσιαλισμου” και των οικονομικων θεωριων και μεθοδων του, που επεμεναν να λειτουργουν τις καταχρεωμενες δημοσιες επιχειρησεις , για να διοριζουν εκει τους αεργους ψηφοφορους -οπαδους τους.
      Οντως στα 5 χρονια των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ δεν διαλυθηκε ο ΟΣΕ , αλλα τα προηγουμενα 30 -που τα ζησατε και εσεις -ηταν παρα πολλα .
      Θα σας μακαριζα αν ειχατε παραιτηθει οταν ως αχιμηχανικος διαπιστωνατε την κακοδιαχειριση και την κομματοκρατια, γιαυτο και σε αλλους φιλους σημερινους καταγγελλοντες υπενθυμιζω οτι συνεβαλαν και αυτοι στην γρηγορη κατρακυλα στον γκρεμο των Δημοσιων Οργανισμων στους οποιους υπηρετουσαν μισθοδοτουμενοι πλουσιοπαροχως , με ”’ντεμεκ” υπεργασιες και συμβουλια. Αφηστε τα να πανε, εν σιωπη.

  3. 3
    Μακροδημόπουλος Δημήτρης says:

    Λένε ότι η χειρότερη κυβέρνηση που βύθισε ακόμη περισσότερο τη χώρα στην κρίση ήταν του Κώστα Καραμανλή, ο Αλμούνια το λέει αυτό. Το βέβαια είναι ότι έπρεπε να βελτιωθεί η λειτουργία του σιδηροδρόμου και να απαλλαγεί από τον λαϊκισμό και τον κομματισμό. Όχι να διαλυθεί. Είχε κάπποια γνώση ο κ. Χατζηδάκης για τα χαρακτηριστικά του ελληνικού σιδηροδρόμου; Μήπως ρώτησε και αυτός τους κομματικούς συνδικαλιστές του που ακόμη κοσμούν το συνδικαλιστικό κίνημα σε όλα τα επίπεδα;

    • 3.1
      Σ.Α.Ν says:

      Λενε -και μαλιστα ο σοσιαλιστης κ. Αλμουνια- οτι κλπ.κλπ.
      Παντως αλλλοι πρωθυπουργοι υπεγραψαν τα τρια Μνημονια , χωρις να τα προαναγγειλουν στους Ελληνες ψηφοφορους. Ο Καραμανλης μας προειδοποιησε το 2009 για τις δυσκολιες.
      Σημασια εχει τι λεμε εσεις και εγω -εν προκειμενω-μετα απο τα γεγονοτα , που γνωριζουμε και ζησαμε.
      ΤΕΛΟΣ οταν τεσσερες συνεχομενες διαφορετικες κυβερνησεις απο το 2010-2019 δεν ”κρατησαν εν ζωη ”τον ΟΣΕ τοτε σιγουρα δεν σωζόταν.

  4. 4
    Μακροδημόπουλος Δημήτρης says:

    Ο ΟΣΕ ήταν εν ζωή μέχρι το 2008 αν και η αποψίλωσή του χρονολογείται από παλαιότερα. Έπρεπε να απεξαρτηθεί απο τον κομματισμό και τον ψευτοσυνδικαλισμό των κομματικών συνδικαλισμών που τον σμπαράλιαζε. Έπρεπε δηλαδή τα δύο κόμματα (ΝΔ – ΠΑΣΟΚ) να απαρνηθούν τη φύση τους. Ο ΣΥΡΙΖΑ παρέλαβε διαλυμένο τον σιδηρόδρομο αλλά και ο ίδιος ήταν παγιδευμένος στην ίδια λογική.

    • 4.1
      Σ.Α.Ν says:

      Αναφεροντας χρονολογιες -2008- δεν νομιζετε οτι ”βγαζετε απ’εξω τις κυβερνησεις του κ. Κωστα Καραμανλη και φορτωνετε ολες τις ευθυνες στην 10ετια 2009-2019;;;.
      Αλλα ο ΟΣΕ -με το συνδικαλισμενο μεχρις ωτομοτρις προσωπικο του ,συνδικαλισμο που τον επεβαλε σε ολα τα κομματα- δεν ηθελε να σωθει περιοριζοντας τα καλουδια του και γιαυτον ισχυσε η παροιμια ”οποιος δεν θελει να σωθει κανενας δεν τον σωζει”. Καλη συνεχεια.

  5. 5
    Μακροδημόπουλος Δημήτρης says:

    Όχι αγαπητέ. Εμπευστές της διάλυσης είναι οι κυβερνητικοί του Καραμανλή. Αμφιβάλλω αν κατάλαβε ο κ. Χατζηδάκης τί πρότεινε τότε. Προφανώς θα συμβουλεύτηκε του συνδικαλιστές της ΝΔ που δυστυχώς ακόμη είναι στον αφρό.

Back to Top

Leave a Reply

 

Το σχόλιο της ημέρας

    13/11/19 | (2 σχόλια)
    ΧΡΗΣΤΟΣ ΓΙΑΝΝΑΡΑΣ 10.11.2019 : 21:06 "Καθημερινή" Ανερμήνευτη, σωστό αίνιγμα, η παθητικότητά μας των σημερινών Ελληνώνυμων για όσα συμβαίνουν στη χώρα μας, στο (ακόμα ή περίπου) κοινό μας σπίτι. Θυμίζω: Επίσημη «Ανεξάρτητη Αρχή» ανακοινώνει ότι «μεγάλη μερίδα» παιδιών (δεν λέει αριθμό ούτε ποσοστό) ...

Διαφήμιση

Ροή Ειδήσεων




Εφημερίδες


Φωτογραφία της ημέρας