ΗΠΑ: Ανεξέλεγκτα τα λόμπι των όπλων και των βιντεοπαιχνιδιών

Print Friendly, PDF & Email
- Advertisement -

της Ingrid Riocreux*

Σύμφωνα με τα ΜΜΕ, η κυκλοφορία των όπλων είναι η μόνη αιτία των μαζικών δολοφονιών στις ΗΠΑ.

“Πρέπει να τερματίσουμε την εξύμνηση της βίας στην κοινωνία μας, ειδικά στα απαίσια και αποτρόπαια βιντεοπαιχνίδια”. Αυτή η φράση του Ντόναλντ Τραμπ είχε ως υπέροχο αποτέλεσμα, αν και δεν ήταν ο μόνος λόγος κατά την εκτίμησή μου, να χάσει 4 δις δολάρια σε μια μέρα η βιομηχανία βιντεοπαιχνιδιών.

Αυτή η πληροφορία παρουσιάστηκε με τρόπο που αξίζει να σχολιαστεί:

“Ο Ντόναλντ Τραμπ επιτίθεται στα βιντεοπαιχνίδια: η βιομηχανία βιντεοπαιχνιδιών χάνει 4 δις δολάρια την ημέρα”.

Έχω ήδη δείξει αλλού ότι το ρήμα “επιτίθεμαι” παραπέμπει πάντα, στη γλώσσα των ΜΜΕ, σε μια επιδερμική και μη νόμιμη αντίδραση.

Παραλλαγή:

“Ο Τραμπ απορρίπτει τα βιντεοπαιχνίδια; ”

Το συμπέρασμα της αντιπαράθεσης αφήνεται στον δημοσιογράφο – ειδικό στις νέες και ψηφιακές τεχνολογίες (στον geek της ομάδας, δηλ.): ο κίνδυνος των βιντεοπαιχνιδιών είναι ένας «αστικός μύθος».

Δεδομένου ότι ο τίτλος έχει τη μορφή μιας ερώτησης, δεν μπορούμε να μιλήσουμε αμέσως για ενημερωτική μεροληψία. Φανταστείτε όμως το αποτέλεσμα μιας άλλης ερώτησης που θα ήταν ο τίτλος της ίδιας αντιπαράθεσης: “Τα βιντεοπαιχνίδια είναι η αιτία της βίαιης συμπεριφοράς;’’ Αυτό είναι που ονομάζουμε ψευδή ερώτηση. Και όταν μια ψευδή ερώτηση χρησιμεύει ως τίτλος μιας αντιπαράθεσης, έχουμε  ψευδή συζήτηση.

Και πράγματι, οι αντιδράσεις για τη φράση του Tραμπ είναι όλες γελοίες επειδή υποθέτουν ότι τα βιντεοπαιχνίδια είναι αποκλειστικά υπεύθυνα για τη βία. Εντούτοις, αυτό που καταδικάζει είναι η εξύμνηση της βίας, στην οποία τα βιντεοπαιχνίδια παίζουν, σύμφωνα με τον ίδιο, μείζονα ρόλο. Ζητεί μια πολιτιστική αλλαγή, πολύ πέρα ​​από την καταπολέμηση μόνο των βιντεοπαιχνιδιών.

Επομένως, αυτό που μπορούμε να του προσάψουμε είναι ότι εμφανίζεται να θέλει να περιορίσει το πρόβλημα στα βιντεοπαιχνίδια αποσιωπώντας τον κίνδυνο από την κυκλοφορία των πυροβόλων όπλων. Αλλά η στρατηγική των ΜΜΕ είναι εξίσου κακοήθης: φαίνεται να θέλει να επικεντρωθεί αποκλειστικά στο θέμα των όπλων, απαλλάσσοντας από κάθε ευθύνη τα βιντεοπαιχνίδια. Ωστόσο, μπορούμε να θεωρήσουμε ότι, εάν η κατοχή όπλων είναι το μέσο που τελικά επιτρέπει τη μετάβαση στην πράξη, το βιντεοπαιχνίδι μπορεί, σε ένα μυαλό που στερείται οιασδήποτε ηθικής εκπαίδευσης, να προσφέρει την ιδέα, να ενεργοποιήσει τη φαντασία, με λίγα λόγια, να συμβάλλει, λίγο-πολύ, στην μοιραία απόφαση.

Έτσι, το περιοδικό L’ Obs δεν διαλέγε και απαντά στον Ντόναλντ Τραμπ: “Όχι, όχι και πάλι όχι, Ντόναλντ Τραμπ, τα βιντεοπαιχνίδια δεν δημιουργούν μαζικούς δολοφόνους“. Ας γελοιοποιήσουμε τη θέση του αντιπάλου και ας του απαντήσουμε γελοιοποιώντας το θέμα, αυτή είναι η επιλογή του συντάκτη αυτού του κειμένου. Πρέπει να διαβάσουμε αυτό το άρθρο, το οποίο πιστεύουμε ότι μας καθησυχάζει εξηγώντας ότι οι γονείς είναι τόσο προσεκτικοί στην επιλογή των βιντεοπαιχνιδιών των παιδιών τους που μάλιστα παίζουν μαζί τους! Ελεος. Με συγχωρείτε, τα παιχνίδια για ενήλικες έχουν λιγότερες πωλήσεις από παιχνίδια ποδοσφαίρου ή αγώνες αυτοκινήτων. Εντάξει: τα παιδιά μας είναι απλά εντελώς ηλίθια, αλλά δεν είναι βίαια. Ουφ.

Δεν χρειάζεται να είστε ειδικός για να διαπιστώσετε ότι ακόμη και τα μικρά ηλίθια παιχνίδια που παίζουν οι νέοι μας στα τηλέφωνά τους δημιουργούν νευρικότητα και επιθετικότητα. Για να μην αναφέρω ότι χάνουν τον έλεγχο των δακτύλων τους σε σημείο να μην μπορούν να κρατήσουν ένα στυλό. Αλλά ας επιστρέψουμε στον Tραμπ και τους δημοσιογράφους μας.

Ας σημειώσουμε δύο στοιχεία του προηγούμενου λόγου των ΜΜΕ που έρχονται σε αντίθεση με την τρέχουσα αντιμετώπιση των δηλώσεων του Tραμπ:

1) ενώ μιλούσαν ακόμα και πρόσφατα για το “λόμπι των βιντεοπαιχνιδιών” (αλλά, τότε, είναι αλήθεια ότι δεν απαντούσαν στον Ντόναλντ Τραμπ), η έννοια του λόμπι χρησιμοποιείται πλέον αποκλειστικά για το χώρο των πυροβόλων όπλων.

Ο όρος “λόμπι βιντεοπαιχνιδιών” έχει χρησιμοποιηθεί ευρέως, ειδικότερα

όταν ο ίδιος ο Ομπάμα είχε ζητήσει μια μελέτη σχετικά με τη σχέση μεταξύ των βιντεοπαιχνιδιών και των πράξεων βίας.

… αλλά όταν ο Tραμπ υπερασπίζεται την ίδια θέση με τον Oμπάμα, η έννοια του “λόμπι βιντεοπαιχνιδιών” εξαφανίζεται. Και η γραμμή άμυνας που υιοθετείται από αυτή την ομάδα πίεσης γίνεται η επίσημη εξύμνηση.

_ όταν ο ΠΟΥ τον περασμένο Ιούλιο, τόσο πρόσφατα, ταξινόμησε τον εθισμό στα βιντεοπαιχνίδια στην κατηγορία των σοβαρών ασθενειών.

2) η αιτιώδης σχέση μεταξύ των βιντεοπαιχνιδιών και της ενεργοποίησης ήταν μια θέση την οποία υποστήριζαν τα ίδια τα ΜΜΕ για τους τζιχαντιστές στη σειρά των επιχειρημάτων εναντίον του “αμαλγάματος”. Οι τρομοκράτες είναι ανισόρροποι … και “gamers” (το λέμε και αυτό).

Τζιχάντ και βιντεοπαιχνίδια

Πριν από δύο χρόνια, η Λέσχη Mediapart δημοσίευσε ένα πολύ ενδιαφέρον άρθρο, με τίτλο “Τζιχαντισμός και βιντεοπαιχνίδια”, το οποίο έδειχνε, με εικόνες, την ομοιότητα μεταξύ ορισμένων επιθέσεων και επεισοδίων του σεναρίου GTA**. Ο συγγραφέας του εξηγεί καλά τη στρατηγική της θετικοποίησης του κακού που λειτουργεί σε αυτό το παιχνίδι:

Τι σημαίνουν για τον παίκτη τα σώματα που περνά κάτω από τους τροχούς του; Οι άλλοι, όλοι οι άλλοι, δεν είναι εχθροί αλλά βαθμοί επιτυχίας.

Για ένα υγιές μυαλό, δηλαδή σε ένα άτομο που απέκτησε ηθική συγκρότηση σε ένα στέρεο και εποικοδομητικό οικογενειακό περιβάλλον (αλλά αρκετά χαλαρό για να υποχωρεί στην ιδιοτροπία των βιντεοπαιχνιδιών …), αυτή η ανατροπή μπορεί να παραμείνει αναποτελεσματική, ευτυχώς. Σε κάποιον που δεν έχει κανένα κέντρο αναφοράς και ξοδεύει τις ημέρες του μπροστά στην οθόνη του, είναι διαφορετικά …

Τέλος, θυμηθείτε ότι τον περασμένο Μάιο ένα τηλεοπτικό παιχνίδι είχε πολύ δίκαια προκαλέσει εκτεταμένη αποδοκιμασία, ακόμα και των ΜΜΕ: Το “Active Shooter” έδειχνε μια μαζική δολοφονία σε ένα σχολείο. Και δεν βρέθηκε ούτε ένας που να πει ότι δεν υπήρχε σύνδεση μεταξύ βιντεοπαιχνιδιού και βίας. Εκτός από τον σχεδιαστή του παιχνιδιού.

Μετάφραση: Ευάγγελος Δ. Νιάνιος

*Η Ingrid Riocreux είναι πτυχιούχος της σύγχρονης λογοτεχνίας, διδάκτωρ και συνεργάτης του πανεπιστημίου Παρίσι-Σορβόννη, ειδική στη γραμματική, τη ρητορική και την τεχνοτροπία, και ιδιαίτερα στη γλώσσα των ΜΜΕ.

**Grand Theft Auto: Σειρά βιντεοπαιχνιδιών ανεξέλεγκτης βίας. Λανσάρεται ως σειρά δράσης!…

Πηγή: https://www.causeur.fr/dayton-elpaso-trump-jeux-video-164287

spot_img

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Διαβάστε ακόμα

Stay Connected

2,900ΥποστηρικτέςΚάντε Like
2,767ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
30,600ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής
- Advertisement -

Τελευταία Άρθρα