«Εμπάργκο» Αγ. Ορους στον Τσίπρα

Print Friendly, PDF & Email
- Advertisement -

Ο Αλ. Τσίπρας είχε επισκεφθεί τον Αύγουστο του 2014 το Αγιον Ορος, ως αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης.

Ισχυρές αναταράξεις στις σχέσεις κυβέρνησης και Αγίου Ορους, με αντίκτυπο στον κόσμο των ορθοδόξων πιστών, προκάλεσε η ματαίωση της επίσημης επίσκεψης του κ. Αλέξη Τσίπρα στις Καρυές, την περασμένη Τετάρτη, όπου πλην των επαφών με την ηγεσία των αγιορειτών και την περιήγηση σε μοναστήρια επρόκειτο να συναντηθεί και με τον Οικουμενικό Πατριάρχη κ.κ. Βαρθολομαίο.

Η Ιερά Κοινότητα, το ανώτατο διοικητικό όργανο του Αγίου Ορους, σε μια θυελλώδη συνεδρίασή της τη Δευτέρα, αποφάσισε να μην υποδεχθεί επισήμως, αποδίδοντας του τις τιμές που προβλέπει το αγιορείτικο τυπικό, τον πρωθυπουργό της χώρας, διαμηνύοντας στην κυβέρνηση ότι ο κ. Τσίπρας μπορεί να ταξιδέψει στον Αθω, αλλά ως ιδιώτης προσκυνητής!

Ο λόγος; Σύμφωνα με την άποψη που κυριάρχησε στη σύναξη, δεν μπορεί το Αγιον Ορος να αποδώσει τιμές σε έναν πρωθυπουργό που «έχει δηλώσει άθεος», ψηφίζει νόμους και εφαρμόζει πολιτικές που πλήττουν την Ορθοδοξία. Ωστόσο, δύο χρόνια πριν, τον Αύγουστο του 2014, ως αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης, ο κ. Τσίπρας είχε γίνει δεκτός με θέρμη –όχι με ιδιαίτερες τιμές, καθώς αυτές αποδίδονται μόνο στους πρωθυπουργούς και αρχηγούς κρατών– στις Καρυές, όπου μάλιστα είχε ζητήσει –και λάβει– την «ευλογία» των μοναχών να παραμείνει επί δεκαπέντε λεπτά μόνος του και να διαλογιστεί με την εικόνα της Παναγίας του «Αξιον Εστί», προστάτιδας του Αγίου Ορους.

Εκτοτε, πολλά άλλαξαν. Ο κ. Τσίπρας έγινε πρωθυπουργός, η κυβέρνησή του άνοιξε μέτωπα με την Εκκλησία που δεν άρεσαν στην «Ιερή Δημοκρατία» και κυρίως στην πιο συντηρητική της πτέρυγα, με την άρνηση του πρωθυπουργού και των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ να ορκιστούν στο ευαγγέλιο και ενώπιον του θεού ως υπουργοί, να εξαγριώνει τους σκληροπυρηνικούς ζηλωτές στις μονές, τις σκήτες και τα κελιά.

Το ότι η κυβέρνηση του κ. Τσίπρα, με την ψήφο και των κομμάτων της αντιπολίτευσης (πλην Ποταμιού), απάλλαξε από την καταβολή ΕΝΦΙΑ τα εκτός Ορους ακίνητα των μοναστηριών, φαίνεται ότι ουδόλως μέτρησε στην απόφασή τους να αρνηθούν την απόδοση τιμών και να ματαιώσουν, έτσι, την επίσκεψή του.

Από το Μαξίμου μεταδόθηκε λίγες ώρες προτού συνεδριάσει, τη Δευτέρα, η Ιερά Κοινότητα και επισημοποιήσει το ήδη αρνητικό κλίμα, ότι η επίσκεψη του κ. Τσίπρα (Τετάρτη 27 Σεπτεμβρίου) η οποία ήδη είχε γνωστοποιηθεί, με διαρροή, αναβάλλεται «λόγω φόρτου εργασίας».

Ωστόσο, με διαρροή επίσης σε εκκλησιαστικές ιστοσελίδες, από τις Καρυές μεταδόθηκε ότι «ακυρώνεται η επίσκεψη του πρωθυπουργού στο Αγιον Ορος από τους Αγιορείτες και όχι λόγω βεβαρημένου όπως ακούγεται προγράμματος».

Λόγω του εκρηκτικού κλίματος στον Αθω –στη μονή Δοχειαρίου είχαν αναρτηθεί μαύρες σημαίες και πανό με συνθήματα περί…αντίχριστων– και βεβαίως της ματαίωσης του ταξιδιού του κ. Τσίπρα, δεν ταξίδεψε στο Αγιον Ορος και ο ευρισκόμενος στη Θεσσαλονίκη κ.κ. Βαρθολομαίος για να εγκαινιάσει τη νέα πτέρυγα στη Μονή Παντοκράτορος, όπου θα συναντούσε και τον πρωθυπουργό. Από το Φανάρι, πάντως, διέρρευσε ότι τα εγκαίνια δεν ήταν στο επίσημο πρόγραμμα του πατριάρχη στην Ελλάδα.

Εκκλησιαστικές πηγές, σχολιάζοντας τις πρωτοφανείς εξελίξεις στον Αθω, έκαναν λόγο για ενέργεια δίχως προηγούμενο, να απαγορευθεί, δηλαδή, η είσοδος του πρωθυπουργού της χώρας σε τμήμα της ελληνικής επικράτειας και ειδικά στο Αγιον Ορος, και μιλούσαν για «αγία απρέπεια», ανεξαρτήτως πολιτικών προσεγγίσεων ή ενδεχόμενων επικοινωνιακών κυβερνητικών σκοπιμοτήτων.

Επισήμαιναν, δε, ότι μεταξύ των μοναστηριών που εναντιώθηκαν (δεκαπέντε από τα είκοσι), ήταν και τα τρία στα οποία εγκαταβιούν ρωσικής, σερβικής και βουλγαρικής καταγωγής μοναχοί.

Συντηρητικοποίηση

Πιο ψύχραιμοι και διεισδυτικοί παρατηρητές των αγιορείτικων πραγμάτων θεωρούσαν την όλη στάση της Ιεράς Κοινότητας απόρροια κλίματος συντηρητικοποίησης, με χαρακτηριστικά ενίοτε ορθόδοξου φονταμενταλισμού, που κερδίζει ραγδαία έδαφος στην αθωνική πολιτεία.

Σημειώνεται, τέλος, ότι ο Οικουμενικός Πατριάρχης παρευρέθη σε έκθεση του φωτογράφου του Οικουμενικού Πατριαρχείου, κ. Νίκου Μαγγίνα, στην Αρχαία Αγορά, με τίτλο: «Ο Πατριάρχης της αγάπης, της ειρήνης και του διαλόγου». Μέσα από το φωτογραφικό του φακό, ο κ. Μαγγίνας, αποτυπώνει τη δράση του κ.κ. Βαρθολομαίου, σε όλα τα μήκη και πλάτη της γης, φανερώνοντας, με τον πιο απτό τρόπο, την οικουμενικότητα της Ορθοδοξίας.

“Καθημερινή”

spot_img

9 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Όταν η πίστη γίνεται εμπόδιο στον πιστό γίνονται αυτά που συμβαίνουν στο Αγ όρος.
    Το Αγ όρος ,σαν μέρος της επικράτειας ,οφείλει ν αποδώσει τιμές στον πρωθυπουργό όπως ορίζει το πρωτόκολλο .
    Ας παρουσιάσει τις απόψεις του στις ομιλίες και τις αντιφωνήσεις , στις ιδιαίτερες συνομιλίες , στον τρόπο που θα συμπεριφερθούν στον πρωθυπουργό αλλά το αρνούμαι να σε δω δεν είναι καθόλου ορθόδοξο.
    Πριν λίγες ημέρες το Αγ όρος έβγαλε μια ανακοίνωση για την μεγάλη σύνοδο εξαιρετικά συντηρητική και τώρα αρνείται να δει τον πρωθυπουργό!
    Η επίδραση της πίστης στον λαό και εξ αυτού η ισχύς των ιερωμένων πάντα ήταν ισχυρό ερέθισμα / εργαλείο στα χέρια των ιερωμένων.
    Ο άμβωνας υπήρξε και υπάρχει βήμα απόψεων χωρίς απάντηση από το ακροατήριο και κηρύγματος με την μορφή της εντολής σε συνειδήσεις ευάλωτες στο σχήμα του ιερέα.
    Αν η εκκλησία αρνούμενη κάθε κοσμική διοίκηση και εναντιούμενη σ αυτήν κήρυττε μόνον την βασιλεία των ουρανών και το ‘ουκ έχωμεν ώδε πολιτείαν αλλά την μέλλουσα επιθυμούμε’ , όπως είναι το κήρυγμα του ίδιου του Χριστού, τότε θα ήταν απολύτως σύμφωνη με την πίστη της.
    Όταν όμως η εκκλησία παίρνει το μέρος ενός τρόπου / πολιτικής/ κόμματος διοίκησης τότε μοιχεύει με τον σατανά κατά την έκφραση της ίδιας της εκκλησίας.
    Όταν η εκκλησία και το Αγ όρος εισπράττουν επιδοτήσεις από την πολιτεία και την επάρατη ΕΕ τότε καλό είναι να σιωπούν και να υποδέχονται τον χρηματοδότη τους με σεβασμό.
    Δεν είναι δυνατόν να εργάζεσαι και για τον θεό και για τον μαμωνά.

    • Συμφωνώ απολύτως. Από την στιγμή που η Εκκλησία ανακατεύτηκε στα κοσμικά, έχασε την πραγματική της αποστολή.

      Το κράτος των μοναχών
      Μέρος: A, B και Γ

  2. Υπολογιζω μαζι μου να εξαπλαγησαν οι περισσοτεροι συνανιχνευτες με τις αποψεις των κ.κ. Χριστου και Επισκεπτη , για το θεμα που προεκυψεν -αν επιβεβαιωθουν- οι πληροφοριες του δημοσιογραφου κ. Τζιμα , που θετει την λεξη εμπαργκο εντος παρενθεσεως-.Παντως δεν υπαρχει επισημη ανακοινωση της Αθωνικης Πολιτειας, η ,του κυβερνητικου εκπροσωπου. Ενα να γνωριζουμε ολοι. Εκει στο ΑΓΙΟΝ ΟΡΟΣ δεν εχουμε Ελληνες πολιτες, αλλα πολιτες του Χριστου και της Ελληνορθοδοξιας και πρεπει να ευφραινομεθα γιατι απο το 963 μ. Χ αγωνιζονται και προσευχονται νυχθημερον για ολους μας σαυτον τον καθαγιασμενο απο την Παναγια μας βραχο. Δεν ειναι ολοιοι ανθρωποι ‘΄’σαν τα μουτρα μας” και ”σκληρον προς κεντρα λακτιζειν ” . Ανυπομονω να αναγνωσω το σκεπτικο της αποφασεως της Ιερας Επιστασιας για τελικη αποψη, αλλα ενθυμουμαι και τα ΟΥΑΙ του Χριστου μας και τα ”κατηγορω” των Πατριαρχων της Κων/νου-πολεως προς τους εκτος του χριστιανικου δογματος και βιου δρωντας Αυτοκρατορες της Ελληνορθοδοξης -απο τον Ιουστινιανο και μετα- μεγαλης μας Αυτοκρατοριας. Δεν αποκλειεται -τωρα πια- να ζησουμε και πατροΚοσμαδες Καντιωτηδες και Χριστοδουλους . Θα το επιτρεψει ο Παναγαθος.. Παντως η πιστη μας δεν θελει χριστιανους ηλιοσπορους , να αναζητουν τον οποιο ηλιο.

  3. Σεβόμαστε και γονατίζουμε μπροστά στους ασκητές του Αγ όρους όχι γιατί είναι εκεί αλλά γιατί αγίασαν εκεί.
    Όμως και οι άγιοι κάνουν λάθη και καμιά φορά μεγάλα σαν άνθρωποι που είναι.
    Ακόμη περισσότερο όσοι δεν έφθασαν στην αγιότητα και βρίσκονται σε αναζήτηση ακόμη κάνουν περισσότερα λάθη.
    Ο Άρειος μητροπολίτης ήταν όταν αφορίσθηκε για την αίρεση του.
    Μη προσκυνάτε τύπους αλλά πρόσωπα κ ΣΑΝ γιατί δεν ξεχνάμε την ταλαιπωρία των πιστών από την δίκη Εφραίμ.
    Και μιας και είναι πολίτες Χριστού ας φερθούν έτσι.
    Κατανοώ το συμφέρον του άθεου πολιτικού να φτιάξει την εικόνα του εκεί για ψήφους αλλά είναι αφορμή η επίσκεψη στους εκεί να τον παραλάβουν και να τον αλλοιώσουν ,θεολογικά , να του αλλάξουν τα μούτρα κυριολεκτικά στην απλή , και να αισθανθεί την δύναμη της πίστης μας .

    • Το ότι τούς απάλλαξε από τον ΕΝΦΙΑ, που πολλοί Έλληνες φορολογούμενοι αδυνατούν να πληρώσουν, ένας άθεος, δεν φαίνεται να τούς χάλασε ποσώς. Τι πάει να πει πολίτες τού Χριστού και τρίχες κατσαρές; Σωστά το είπες στο πρώτο σου σχόλιο. Η Αθωνική Πολιτεία είναι ελληνική επικράτεια και οφείλει να αποδώσει τις προσήκουσες τιμές στον Έλληνα Πρωθυπουργό. Τελεία και παύλα.

      • Οι πολίτες των διαφόρων κρατών ανάλογα με την πίστη τους , ακόμη και οι άθεοι / αθεϊστές , είναι και πολίτες πνευματικού πολιτεύματος.
        Αυτά μέσα στην ανθρώπινη ύπαρξη δεν διαχωρίζονται αλλά ούτε συγχέονται ενώ μπορεί να συγκρούονται.

        • Μού είναι ακαταλαβίστικα αυτά που γράφεις. Κατά την άποψή μου, οι με θρησκείες έχουν πιστούς, τα δε κράτη πολίτες. Όλα τα υπόλοιπα είναι ασαφή, συγκεχυμένα και ακατανόητα.

  4. Πού και πότε είδατε Εργολάβο του Δημοσίου…Άθεο;
    Δεν κάνεις δουλειές εργολαβικές στην Ελλάδα, ΕΑΝ δεν πάρεις τη συγκατάθεση Μητροπολίτη και τοπικών παπάδων! Τελεία και Πάυλα!

    Και φυσικά η εκκλησία δεν μπλέχτηκε με τα κοσμικά, ΕΊΝΑΙ το κοσμικό μας ΌΛΟΝ και μ’αυτό πορευόμαστε και υπάρχουμε ως κοινωνία διακριτή σε τούτο τον πλανητικό ντουνιά.

    Όσο κι αν διαφωνώ καθέτως και οριζοντίως….

Leave a Reply to Στέφανος Ακύρωση απάντησης

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Διαβάστε ακόμα

Stay Connected

2,900ΥποστηρικτέςΚάντε Like
2,767ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
29,800ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής
- Advertisement -

Τελευταία Άρθρα