Δίνοντας τα χέρια στους προστάτες των δολοφόνων – Ένας διαχρονικός εξευτελισμός της Κυπριακής Δημοκρατίας

13/8/19 | 0 | 0 | 190 εμφανίσεις

Είκοσι τρία χρόνια πέρασαν από τις εν ψυχρώ δολοφονίες του Τάσου Ισαάκ και του Σολωμού Σολωμού. Η μια εικόνα, που παραμένει στη μνήμη, είναι αυτή με τους «Γκρίζους Λύκους» να κτυπούν μέχρι θανάτου τον Τάσο. Το… έγκλημα του; Συμμετείχε σε μια πορεία διαμαρτυρίας για να προβάλει την ανάγκη, την απαίτηση, για την απελευθέρωση της πατρίδας του. Περικυκλώθηκε και κτυπήθηκε με ξύλα και πέτρες με τη μανία του φανατισμού, με τη βαρβαρότητα του κατακτητή.

Η δεύτερη εικόνα είναι αυτή με τον Σολωμό να ξεφεύγει από τον κυανόκρανο, να τρέχει, να ανεβαίνει στον ιστό με την κατοχική σημαία, με το τσιγάρο στο στόμα και με τη δύναμη, τη μαγκιά, της αποφασιστικότητας. Δεν έφθασε μέχρι την κατοχική σημαία καθώς δέχθηκε πυρά. Δέχθηκε τα πυρά από τη βεράντα του διώροφου σπιτιού-φυλακίου του κατοχικού στρατού, από ένα έποικο αξιωματούχο του ψευδοκράτους.

Ο έποικος, πρώην αξιωματικός του τουρκικού στρατού, Κενάν Ακίν, ο οποίος πυροβόλησε τον Σολωμό διετέλεσε «υπουργός» και «βουλευτής» του ψευδοκράτους, μετά από ενέργειες της Κυπριακής Δημοκρατίας καταζητείται από την Ιντερπόλ. Το ίδιο και οι δολοφόνοι του Τάσου. Ο Ακίν πριν και μετά τη δολοφονία του Σολωμού ήταν άνθρωπος του παράνομου καθεστώτος, τον οποίο τον προστάτευε αλλά και τον επιβράβευσε πολιτικά.

Θαυμαστής του Ερντογάν ο δολοφόνος

Στα εγκαίνια για το έργο μεταφοράς του νερού από την Τουρκία στα κατεχόμενα ήταν στην εξέδρα και ήταν από εκείνους που ασπάσθηκαν τον Ερντογάν. Οι δολοφονίες θεωρήθηκαν από το κατοχικό καθεστώς ως… αυτοάμυνα. Ήταν άγριες εν ψυχρώ δολοφονίες της κατοχικής δύναμης, που όπλισε τους δράστες. Οι εγκληματικές δολοφονίες ξεχάστηκαν από το αναγνωρισμένο κράτος της Κυπριακής Δημοκρατίας, που ασχολείται με τη μετακίνηση ενός μικρού μνημείου για τον Τάσο και το Σολωμό. Την ουσία την διατύπωσε η κόρη του Τάσου Ισαάκ, Αναστασία, το βράδυ του Σαββάτου στην εκδήλωση μνήμης:

«Γιατί να σεβαστώ μια κοινωνία που δεν σέβεται την ιστορική της συνέχεια. Τόσα χρόνια κρύφτηκα μέσα στον θυμό μου. Προσπάθησα να τον ξεπεράσω μέσα στην αφάνεια, μα με έπνιξε η απογοήτευση. Πολλά αναπάντητα ερωτήματα με βασανίζουν και γι’ αυτό είμαι εδώ. Κλειστήκαμε στο “εγώ” μας, χωνεύουμε τα εγκλήματα, απλοποιούμε τα γεγονότα, ώστε να συμφιλιωθούμε μαζί τους. Χαρακτηριζόμαστε από αδράνεια. Αποδεχόμαστε και αδιαφορούμε για το διαρκές έγκλημα εις βάρος της πατρίδας μας …».

Η Αναστασία, είχε τότε μόλις γεννηθεί, δεν γνώρισε τον πατέρα της. Το «χελιδονάκι», όπως την τραγούδησε η Χαρούλα, το αγκάλιασε τότε η Ελληνική Πολιτεία, η οποία την είχε βαπτίσει, διά του τότε υπουργού Εξωτερικών, Πάγκαλου. Δεν είπε καμία υπερβολή το περασμένο Σάββατο, ως αποτέλεσμα του πόνου από την απώλεια του πατέρα της. Είπε την ψυχρή αλήθεια της κατάντιας μιας κοινωνίας, που όχι μόνο ξέχασε, αλλά που επιμένει να αντιμετωπίζει επιδερμικά τα πάντα. Που προσαρμόζεται με την κατοχή και βλέπει το άλλο μισό της γης μας… τουριστικά!

Σήμερα, 23 χρόνια μετά: Οι δολοφόνοι του Τάσου και του Σολωμού παραμένουν ασύλληπτοι και προστατεύονται από το κατοχικό καθεστώς. Η Κυπριακή Δημοκρατία, ακολουθώντας το δρόμο που βαθμηδόν αναγνωρίζει τα κατοχικά δεδομένα, ανταλλάσσει με το ψευδοκράτος υπόπτους. Για την βελτίωση του κλίματος, αλλά και της δίπλα-δίπλα συνεργασίας. «Γιατί πρέπει να καταπολεμείται η εγκληματικότητα». Το μεγάλο έγκλημα της κατοχής πώς ανατρέπεται;

Είναι πλέον λεπτομέρεια το γεγονός ότι η παράδοση υπόπτου σε ένα παράνομο καθεστώς, αποτελεί πράξη αναγνώρισης. Γιατί αναγνωρίζεται σε αυτό η δικαιοδοσία να ασκεί κυριαρχία, να ασκεί εξουσία στην κατεχόμενη Κύπρο. Αλλά δεν κολλούν οι αρμόδιοι σε αυτά. Άλλωστε λαμβάνουν και πιστοποιητικό «καλής διαγωγής» από τις πρεσβείες. Τις γνωστές πρεσβείες.

Δίνοντας τα χέρια στους προστάτες των δολοφόνων – Ένας διαχρονικός εξευτελισμός της Κυπριακής Δημοκρατίας

Category: Ειδησεις

Leave a Reply

 

Το σχόλιο της ημέρας

    18/1/20 | (3 σχόλια)
    Του Δημήτρη Κωνσταντακόπουλου 17 Ιανουαρίου 2020 slpress.gr  Tα όσα γίνονται στην ελληνική εξωτερική και αμυντική πολιτική έχουν προκαλέσει έναν αριθμό από εύλογες απορίες και ανησυχίες. Πιστεύουμε ότι θα ήταν σκόπιμο να τα ξεκαθαρίσει αυτά τα θέματα και η κυβέρνηση και ...

Διαφήμιση

Ροή Ειδήσεων

    19/1/20 | (0 σχόλια)
                          ΓΙΑ ΑΝΑΛΗΘΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑ Βάση για να ξεσπάσει ιταλοτουρκικό επεισόδιο αποτέλεσε ένα δημοσίευμα του τουρκικού πρακτορείου ειδήσεων Anadolu για τον αγωγό φυσικού αερίου «EastMed». Συγκεκριμένα, το Anadolu, μετά τις εμπρηστικές δηλώσεις του Ερντογάν για τη Λιβύη και την ανατολική Μεσόγειο, επιχείρησε ...

    18/1/20 | (0 σχόλια)
    ΑΡΘΡΟ ΠΡΙΝ ΤΗ ΔΙΑΣΚΕΨΗ ΒΕΡΟΛΙΝΟΥ Ενα 24ωρο πριν την κρίσιμη Διάσκεψη του Βερολίνου για το μέλλον της Λιβύης, ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν επιλέγει να στείλει το μήνυμα στους ηγέτες που θα παραβρεθούν. Σε άρθρο του στο Politico, ο Ερτνογάν επιτίθεται ...

    18/1/20 | (1 σχόλια)
    ΑΙΧΜΕΣ ΚΑΤΑ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΓΙΑ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΤΙΚΟ Παρασκήνιο από την πτώση της κυβέρνησής του το 2015 και αιχμές για τον ρόλο του τότε πρώην κυβερνητικού του εταίρου Φώτη Κουβέλη, αποκαλύπτει ο πρώην πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς. Σε συνέντευξή του στην εφημερίδα «Φιλελεύθερος» ο ...

    18/1/20 | (0 σχόλια)
      Της ΛΙΑΝΑΣ ΜΥΣΤΑΚΙΔΟΥ Η φωτογραφία με τις τέσσερις κυρίες μονοπωλεί το ενδιαφέρον της πολιτικής και κοινωνικής ζωής στην Τουρκία. Οι τέσσερις κυρίες είναι  η Σελβί Κιλιτσντάρογλου (σύζυγος του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης), η Μπασάκ Ντεμιρτάς (σύζυγος του αρχηγού του κουρδικού κόμματος Hadep, Σελαχαττίν Ντεμιρτάς , που κρατείται στις Φυλακές της Αδριανούπολης ), Ντιλέκ Ιμάμογλου (σύζυγος του Δημάρχου του Μητροπολιτικού Δήμου Κωνστνατινούπολης) και η Τζανάν Καφταντζίογλου (σύζυγος του προέδρου της νομαρχιακής επιτροπής Κωνσταντινούπολης  του CHP). Η φωτογραφία τραβήχτηκε στην αίθουσα του Θεάτρου Κεντέρ, όπου οι κυρίες παρακολούθησαν την παράσταση  Devran που είναι μια  διασκευή του ομώνυμου  έργου του Σελαχαττίν Ντεμιρτάς Η Ζουλιντέ Κουράλ και ο Ομερ Σαχίν διάβασαν το έργο, εντυπωσιάστηκαν και αποφάσισαν να το διασκευάσουν σε θεατρικό έργο. Η παράσταση εξόργισε τον σουλτάνο, ο οποίος δήλωσε “Η κορυφή και αντιπροσωπεία της αξιωματικής αντιπολίτευσης παρακολούθησε τη θεατρική διασκευή ενός έργου που έγραψε ένας τρομοκράτης. Ο λαός όταν έρθει η ώρα θα τους δώσει το μάθημα που χρειάζονται”. Ο δημοσιογράφος Χασάν Τζεμάλ (Τ24), αναφερόμενος στο θέμα γράφει: “Δεν μας εκπλήσσει. Όποιος σηκώνει το κεφάλι, όποιος κάνει σοβαρή αντιπολίτευση, όποιος βάζει εμπόδια στο πολιτικό μέλλον του Ερντογάν , χαρακτηρίζεται αμέσως τρομοκράτης ή πραξικοπηματίας ή κατάσκοπος. Δεν βάζει κανείς σκόνη στον Ερντογάν διαφορετικά λειτουργεί η δικαιοσύνη του. Ανοίγουν οι πόρτες των Φυλακών. Με λίγα λόγια μεγαλώνει ο φόβος του, γιατί γνωρίζει ότι όπου υπάρχει δημοκρατία , ελευθερία δεν υπάρχει χώρος για εκείνον. Εφιάλτης για τον Ερντογάν θα ήταν η συμμετοχή της Μεράλ Ακσενέρ και των συζύγων του Νταβούτογλου και του Μπαμπατζάν στην φωτογραφία. Ειιι Ερντογάν , όπως έχασες με 800 ψήφους στην Κωνσταντινούπολη από εκείνους που δεν αποκαλούν τρομοκράτη τον Ντεμιρτάς, έτσι θα υποστείς μεγάλη ήττα  στο σύνολο της Τουρκίας. Δεν μπορείς να σωθείς από αυτό”. Η έγκριτη δημοσιογράφος και συγγραφέας Ογια Μπαϊντάρ γράφει ότι θα επιθυμούσε να δει στην επίμαχη φωτογραφία και την κυρία Εμινέ μαζί με την Ακσενέρ.  Δεν αντιλαμβάνεται τις αντιδράσεις που προκάλεσε η παρουσία των τεσσάρων κυριών στην παράσταση ενός τόσο ανθρώπινου, φιλειρηνικού, δημοκρατικού έργου. Αλλά και ο Τζελάλ Μπασλανγκιτς (Arti Gercek)  υποστηρίζει ότι η κυβέρνηση δεν φοβάται το θεατρικό έργο του Ντεμιρτάς, αλλά τη συσπείρωση των δημοκρατικών δυνάμεων. “Φοβούνται, γράφει, γιατί η φωτογραφία φανερώνει πως οι Κούρδοι που ζητούν δημοκρατία, ειρήνη και ίσα δικαιώματα , δεν είναι μόνοι. Για τον κυβερνητικό συνασπισμό ο μεγαλύτερος κίνδυνος είναι οι Κούρδοι που διεκδικούν ίσα δικαιώματα. Η συνύπαρξη τους με τις άλλες δημοκρατικές δυνάμεις αποτελεί τον πραγματικό εφιάλτη της εξουσίας. Παρά τη φιλολογία τους ότι δεν είμαστε εναντίον των κούρδων αλλά μόνο των τρομοκρατών, ο φόβος και ο τρόμος τους είναι οι Κούρδοι. Αυτό το δείχνουν διαρκώς με τις πράξεις τους.  Για παράδειγμα στο νέο Αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης έχουν τοποθετήσει ένα μηχάνημα που κάνει αυτόματες μεταφράσεις σε 36 γλώσσες και 80 διαλέκτους. Ξέρετε ποια γλώσσα δεν υπάρχει; Φυσικά η κουρδική. Η κυβέρνηση φοβάται τις γυναίκες που διεκδικούν μαζί με τους Κούρδους την ειρήνη, τη δημοκρατία και τα ίσα δικαιώματα”. Όσο κι αν φοβούνται, ό,τι κι αν κάνουν στο τέλος  επικρατεί πάντα η νομοτέλεια….




Εφημερίδες


Φωτογραφία της ημέρας