Από τη Γενοκτονία στις σημερινές ψευδαισθήσεις

19/5/19 | 7 | 9 | 541 εμφανίσεις

του ΠΑΝΤΕΛΗ ΣΑΒΒΙΔΗ

Όλα τα ακαδημαϊκά ντοκουμέντα αποδεικνύουν, προϊόντος του χρόνου, ότι οι Τούρκοι, και στην οθωμανική περίοδο και στην κεμαλική, διέπραξαν γενοκτονία κατά των χριστιανικών λαών της Ανατολής. Σήμερα τιμούμε τη μνήμη των δολοφονημένων Ελλήνων Ποντίων και ας εστιάσουμε στην επέτειο των 100 χρόνων από την έναρξη της τελευταίας, και ίσως οδυνηρότερης, φάσης του κεμαλικού εγκλήματος.

Σαν σήμερα, πριν από 100 χρόνια, ο Κεμάλ αποβιβάζεται στη Σαμψούντα και αρχίζουν οι διώξεις.

Η Γενοκτονία άρχισε νωρίτερα, από το 1913-14, αλλά κορυφώθηκε στο διάστημα 1919-1922. Τριακόσιες πενήντα τρεις χιλιάδες ψυχές Ελλήνων Ποντίων αντιμετώπισαν οικτρό θάνατο, είτε από τις κακουχίες είτε από τα τάγματα εργασίας είτε στην αγχόνη.

Η Τουρκία είναι υπόλογη στην πολιτισμένη ανθρωπότητα και θα πρέπει να απολογηθεί, ζητώντας πρωτίστως συγνώμη.

Η συγκυρία ήταν τραγική. Ο κουρδικής καταγωγής διανοούμενος Ζιγιά Γκιοκάλπ συλλαμβάνει την έννοια του τουρκισμού και ζητά τη διαμόρφωση της οθωμανικής αυτοκρατορίας σε ένα ομοιογενές σώμα Τούρκων.

Η Γερμανία, που μόλις πριν από λίγα χρόνια αναδύθηκε στην ιστορία ως ενιαίο κράτος, ζητά μερίδιο στην αποικιοκρατική μοιρασιά και διαπιστώνει ότι θα το βρει στον άξονα Βερολίνο-Βαγδάτη, ο οποίος διέρχεται από τα εδάφη της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας. Το 1913 στέλνει στην Κωνσταντινούπολη τον συνταγματάρχη Σάντερς, ο οποίος υποδεικνύει όλες τις βάρβαρες μεθόδους που ακολούθησαν οι Οθωμανοί και οι κεμαλιστές για να εξοντώσουν τους χριστιανικούς πληθυσμούς της Αυτοκρατορίας ή να τους εκμουσουλμανίσουν.

Ήταν η πρώτη εφαρμογή του ναζισμού.

Οι δυνάμεις που στη συνέχεια αναμίχθηκαν, χρησιμοποίησαν τους Έλληνες και την Ελλάδα αναλόγως των συμφερόντων τους.

Εκατό χρόνια μετά, η Τουρκία συνεχίζει να έχει την ίδια συμπεριφορά. Την βλέπουμε στη Συρία, στην οποία εισέβαλε, στις νοτιοανατολικές περιοχές της ίδιας της χώρας της, στο πώς συμπεριφέρεται στα Κατεχόμενα, στη συμπεριφορά της προς όλες τις χώρες της περιοχής, περιλαμβανομένης και της Ελλάδας.

Βλέπουμε όμως και την ίδια υποκρισία από τις διεθνείς δυνάμεις. Λίγο πολύ είναι οι ίδιες. Αγγλία, Γαλλία, Γερμανία, Ρωσία, ΗΠΑ.

Δυστυχώς, παρά τις τραγωδίες που έχουμε βιώσει ως λαός συνεχίζουμε, ακόμη, να πιστεύουμε πως η διεθνής κοινότητα διέπεται από αρχές και πολιτισμό. Αυτή είναι μια ψευδαίσθηση που συνεχίζει να μας διακατέχει.

Βιώνουμε όμως και μια άλλη τραγωδία. Την ανικανότητα και τη διαφθορά των ηγετών μας, αλλά και την ευπιστία που μας διακρίνει.

Είμαστε εκτεθειμένοι απέναντι σε ένα δύσκολο διεθνές περιβάλλον. Δεν θα μας σώσει κανείς αν δεν σώσουμε οι ίδιοι τον εαυτό μας. Δυστυχώς, οι οιωνοί δεν είναι αίσιοι.

Category: Προτεινόμενα άρθρα, Το σχόλιο της ημέρας

( 7 )

Trackback URL | Comments RSS Feed

  1. 1
    ερωτων says:

    “Δυστυχώς, παρά τις τραγωδίες που έχουμε βιώσει ως λαός συνεχίζουμε, ακόμη, να πιστεύουμε πως η διεθνής κοινότητα διέπεται από αρχές και πολιτισμό. Αυτή είναι μια ψευδαίσθηση που συνεχίζει να μας διακατέχει.”
    Πολύ σωστά, αλλ’ απ την άλλη καμαρώνουμε υπέρμετρα όποτε επιτυγχάνουμε διεθνείς διακρίσεις, ομοιάζοντας με τον περιφρονημένο που ξαφνικά νιώθει ότι αποκτά αξία επειδή τον πρόσεξε ο περιφρονητής.

    • 1.1
      Επισκέπτης says:

      Ομολογώ ότι δεν καταλαβαίνω το σκεπτικό σου. Τι σχέση έχει το ένα με το άλλο; Όλοι καμαρώνουν όταν η χώρα των επιτύχει διεθνείς διακρίσεις, ασχέτως τού αν η διεθνής κοινότητα διέπεται, ή όχι, από αρχές και πολιτισμό.

      • 1.1.1
        ερωτων says:

        Η έμφαση ήταν στο υπέρμετρα. Μια επιτυχία είναι επιτυχία από μόνη της αλλά αν για παράδειγμα στις διεθνείς διακρίσεις (που φέρουν εκ των πραγμάτων μεγάλο συγκινησιακό φορτίο) οι αντιδράσεις μας θα ήταν ακριβώς ίδιες τόσο στη περίπτωση που η διεθνής κοινότητα
        θα διήπετο από αρχές και πολιτισμό, όσο στη περίπτωση που αυτό δεν θα συνέβαινε, πως θα μπορούσε να φανεί τότε ότι ως λαός ”δεν
        συνεχίζουμε να διακατεχόμεθα από την ψευδαίσθηση και την πίστη ότι η διεθνής κοινότητα έχει αρχές και πολιτισμό ”; Με ποιους τρόπους θα φαινόταν ότι ως λαός το ‘χουμε επιτέλους εμπεδώσει;
        https://blog.plaisio.gr/whats-new/gkrigkori-perelman-o-exypnoteros-anthropos-tou-kosmou/

        Τέλος πάντων.

  2. 2
    Κων/νος Α. Καραγιαννίδης says:

    Χαίρετε.

    Επί τη ευκαιρία της αναφοράς σας στον παρασκηνιακό ρόλο των Γερμανών, επιτρέψατέ μου να προτείνω δύο κατατοπιστικά βιβλία επί του θέματος:
    α) Atatürk in the Nazi Imagination, του Stefan Ihrig (τίτλος ελληνικής μετάφρασης: Ατατούρκ και Ναζί).
    β) Πώς η Γερμανία κατέστρεψε τον Ελληνισμό της Τουρκίας, του Μιχαήλ Ροδά.

    Και μια ερώτηση για την από πλευράς μας αντιμετώπιση της γενοκτονίας.

    Όταν η γενοκτονία αυτή ήταν κάτι καθολικό και ευρύτερο, όπως τεκμαίρεται και στο σημερινό σας κύριο θέμα, με το άρθρο των Benny Morris και Dror Ze’evi, πόσο σώφρων είναι να περιοριζόμαστε μόνο στην Ποντιακή της διάσταση;

    Αναγνωρίζω ότι το κράτος αδιαφορεί ή φοβάται (θυμίζω την απόρριψη από τον ΠτΔ Στεφανόπουλο της επετείου της 14ης/9), αλλά μήπως μπορείτε να ερμηνεύσετε γιατί αποτυγχάνει σε επίπεδο συλλόγων/σωματείων κάποια κίνηση που θα συζητά για γενοκτονία του χριστιανικού πληθυσμού της Ανατολής, ή έστω του ελληνισμού (εν όλω) της Ανατολής;

    Νομίζω είναι προσβλητικό η διάσταση αυτή να αναγνωρίζεται από δύο ξένους (χωρίς να παραβλέπω φυσικά και την πιθανότητα πολιτικής σκοπιμότητας, αφού η εργασία τους συνέπεσε με την όξυνση των σχέσεων Τουρκίας-Ισραήλ), απ’ εναντίας οι Αρμένιοι να ασχολούνται μόνο με την περίπτωσή τους κι εμείς – έτι χειρότερα – να ομιλούμε χωριστά για μεμονωμένους διωγμους Ποντίων, Μικρασιατών, Κων/πολιτών, πιστοί στον διαχρονικό μας εθισμό, της διαίρεσης!

  3. 3
    anixneuseis says:

    Η άποψη ότι γενοκτονία υπέστη το σύνολο του ελληνισμού της Ανατολής μαζί με τους Αρμένιους και τους Ασσύριους κερδίζει ολοένα και περισσότερο έδαφος. Πιστεύω πως κάποια στιγμή θα επικρατήσει.

  4. 4
    Σ.Α.Ν says:

    Να ξαναθυμηθουμε την δηλωση του Αμερικανου πρεσβευτου στην Σμυρνη το 1922 Τζωρτζ Χορτον οτι οι ΝεοΤουρκοι ειναι ανικανοι να διοικησουν χριστιανικους λαους , γιαυτο και αρχισαν τοτε επι ΚΕΜΑΛ με τους Αρμενιους και Ποντιους και συνεχιζουν να τους εξοντωνουν απο Κων/πολη και Κυπρο και ο,που αλλου.
    Το οξυμωρο και ”ολιγον παλαβο” ειναι οτι αυτον τον σφαγεα των Χριστιανων της Μεσης Ανατολης Νεοτουρκο ΚΕΜΑΛ τον προτεινε ο δικος μας ”μεγαλος” Ελευθεριος Βενιζελος να παρει το Νομπελ Ειρηνης και το τελειως αδικαιολογητο αυτον τον Βενιζελο να τον λατρευουν οι γενοκτονημενοι Ποντιοι και Μικρασιατες.
    Αυτο δεν συνιστα την επιτομη του μαζοχισμου και των ”ψεξασμενων” Ελληνων προσφυγων ;;;.
    Να μη παρουμε το νημα απο την αρχη ουτε και τωρα που περασαν 100 χρονια απο την γενοκτονια των Ποντιων;;;.
    Τι φοβουνται οι ιστορικοι και οι ερευνητες ;;;

    • 4.1
      Ελένη Π. says:

      Ἡ διχόνοια σέ ἕνα λαό δέν εἶναι καλός σύμβουλος. Ποῦ ὀφείλεται αὐτή ἡ διχόνοια, ἄν ὑπάρχει, ἄν συμφέροντα ἤ ἡ ἄγνοια τήν ΄φαντάζονται ΄ , ΄την΄ τροφοδοτοῦν;

      «Μεγάλος είσαι.
      Κι αν περιμένης
      γύρω ο λαός σου γνωρίζοντάς σε
      βάγια να στρώνη, για να διαβαίνης,
      παιδί που θα’ σαι!
      Μεγάλος είσαι.
      Κι αν το πιστεύης
      το μίσος, που έρπει γυρεύοντάς σε,
      πως δε θεριεύει κι όσο θεριεύεις,
      παιδί που θα’ σαι!
      Μεγάλος είσαι.
      Και θα πεθάνης.
      Και θα σε θάψουν. Και θα σου φτύνη
      κι ο τιποτένιος κι ο μπεχλιβάνης
      την τρανοσύνη.
      Και θα πεθάνης.
      Κι άλλο το αστέρι
      της τρανοσύνης σου δε θα γίνη
      παρά κεράκι σε παιδιού χέρι,
      να τρεμοσβήνη.
      Μόνο το ανάθεμα,
      που θα στήση
      μια οργή στον ήσκιο, στα κόκκαλά σου,
      θα πάη σε ψήλος, που θα θυμίση
      το ανάστημά σου».
      (από ποίημα της συλλογής «Παθητικά Κρυφομιλήματα», 1920)

      τοῦ Κωστῆ Παλαμᾶ γιά τόν Βενιζέλο.

      • 4.1.1
        Σ.Α.Ν says:

        Για την διχονοια ο λογος , αλλα ποιος ξεκινησε την διχονοια και ποιος πολιτικος -που σε μια Δημοκρατια εναλλασσεται στην εξουσια ανα 4ετιαν με την καθημερινως ευμεταβολη κοινη γνωμη -νομιμοποιειται να επιμενει στην διχονοια και να δημιουργει στην Πατριδα του δυο κρατη -αλληλομισουμενα δε-;;;.
        Ο ευρων αμειφθησεται .
        Υ.Γ. Μηπως να γραφατε και λιγες στροφες απο την Φλογερα του Βασιλια και τον Δωδεκαλογο του γυφτου (οχι του Ρομα)του Παλαμα;;;.

        • 4.1.1.1
          Επισκέπτης says:

          Πολύ χειρότερα. Ο Βενιζέλος πήγε στην Θεσ/νίκη, όπου είχαν αποβιβασθεί χωρίς άδεια τού Ελληνικού Κράτους, Οι Γάλλοι, άρα ήσαν κατακτητές, κι έκανε επανάσταση στηριζόμενος σε “γαλλικές λόγχες”, όπως γράφει ο Ιωάννης Μεταξάς, στην μεταξύ των ανταλλαγή άρθρων. Οι ίδιες λόγχες τον έφεραν και τον επέβαλαν στην Αθήνα, υποχρεώνοντας τον βασιλέα Κωνσταντίνο σε παραίτηση.

          Η πράξη αυτή, καμιά τριανταριά χρόνια μετά, ονομάστηκε συνεργασία με τον κατακτητή κι έστειλε φυλακή τούς Τσολάκογλου, Λογοθετόπουλο και Ράλλη. Ο μεν “εθνάρχης”, οι δε προδότες για την ίδια ακριβώς πράξη. Ωραία Ιστορία διδασκόμεθα, αντικειμενικότατη!

    • 4.2
      anixneuseis says:

      Κύριε ΣΑΝ δεν έχεις προσεγγίσει στις βαθύτερες διαστάσεις του το θέμα και το επαναλαμβάνεις συνεχώς. Ο Βενιζέλος είναι διπλωματικά δυσνόητος.

      • 4.2.1
        Σ.Α.Ν says:

        Ευχαριστω για την απαντηση σας ,αγαπητες ΑΝΙΧΝΕΥΣΕΙΣ και απολογουμαι για την αντιβενιζελικη οξυτητα μου ,- που ομως στηριζεται στα λεγχθεντα και τα πεπραγμενα του, που δεν δικαιολογουνται απο την ”κλαση του ” και δεν θελω να ακουστεί και να γραφεί στα επομενα χρονια οτι και ο κ. Τσιπρας για την Συμφωνια των Πρεσπων ειναι διπλωματικα δυσνοητος.
        Δεν διεσαφηνισε βλεπετε ο αειμνηστος Βενιζελος κανενα απο τα δυσνοητα του , ενω μεχρι το 1935 προκαλουσε και επωφελειτο των στρατιωτικων κινηματων.
        Ισως μια ενδελεχης ερευνα σε ξενα αρχεια-Βρετανικα, Γαλλικα, Αμερικανικα και Ρωσικα-θα διασαφηνιζαν την όποιαν δυσνοητη διπλωματια του.
        Δεν τολμω να προτεινω και ερευνα στα Ελληνικα Βασιλικα αρχεια της 8ετιας 1914-22, που οπωσδηποτε τηρουσαν οι ”περιπαιζομενοι” και πιεζομενοι βασιλεις μας,- που και αυτοι δεν καταλαβαιναν μαζι με τους ”Ιαπωνες”της πιο μορφωμενης ηνωμενης αντιπολιτευσεως των ετων 1914-1920 και τους μοναδικους Ιωαννη Μεταξα και Ιωνα Δραγουμη (που ”σαπιζαν” στις εξοριες) την περισπουδαστη και δυσνοητη διπλωματικη ”ιδιορρυθμια” του αειμνηστου Βενιζελου -, οπως και τωρα τα ”μειρακια” κατα τον κ. Τσιπρα της συνόλης Ελληνικης αντιπολιτευσεως δεν κατανοουν την υψηλη διπλωματια στην Συμφωνια των Πρεσπων.
        Ελα μου ομως που εχουμε ισοτιμη και ισοκυρη ψηφο ολοι οι Ελληνες και στην Δημοκρατια ολοι και ολα υπολογιζονται , ιδιαιτερα σε εθνικα θεματα.

  5. 5
    Ελένη Π. says:

    “Στόν  Πόντο ἄνθισε, γιά εἰκοσιοχτώ ὁλόκληρους αἰῶνες, ἕνας πολιτισμός— ὄχι ἡ φυλή ἁπλῶς ἤ τό γένος τῶν Ἑλλήνων. Ὁ ἴδιος ἐκεῖνος πολιτισμός πού κόμισε στήν ἀνθρωπότητα τήν ἔκπληξη, γιά πρώτη φορά, τῆς κριτικῆς σκέψης, δηλαδή τή βάση τῆς ἐπιστήμης καί τῆς ἔρευνας. Κόμισε, γιά πρώτη φορά, τήν ἐκδοχή τῆς συλλογικότητας ὡς κοινοῦ ἀθλήματος προκειμένου νά «ἀληθεύει» ὁ βίος, τοῦ ἀθλήματος τῆς πολιτικῆς. Δίχως αὐτό τόν πολιτισμό ἡ ζωή τῶν ἀνθρώπων σήμερα, σέ καθολική κλίμακα, θά ἦταν ἄλλη. Ἡ Γενοκτονία τοῦ ποντιακοῦ Ἑλληνισμοῦ στοιχειοθετεῖ, πρωταρχικά, ἔγκλημα ἀπέναντι σέ ἕναν πολιτισμό μέ πανανθρώπινη ἐμβέλεια.”
    “Πόντος χωρίς Ἑλληνισμό σημαίνει ἐξάλειψη καί διακοπή τῆς συνέχειας μιᾶς πληθυσμικῆς παρουσίας ταυτισμένης μέ πρόταση πολιτισμοῦ πού ἐνδιαφέρει πανανθρώπινα.”
    ἀπό τόν λόγο τοῦ Χ. Γιανναρᾶ στήν ἐπέτειο τῆς μνήμης

    http://www.anixneuseis.gr/λόγος-στήν-ἡμέρα-μνήμης-τῆς-γενοκτον-2/

    Εἶναι ἀδιανόητη ἡ ζωή χωρίς μνήμη.

    Κι ἕνα ἀγγούρι νά ἐξετάσεις ἐπιστημονικά, θά βρεῖς τήν διαδρομή του, ἀπό ποῦ ἔχει περάσει, ἀπό ποῦ ξεκίνησε. Πόσο περισσότερο τόν ἄνθρωπο, τόν κάθε ἄνθρωπο.
    Γονεῖς, ἀδέλφια, παιδιά καί ὃλο τό γενεαλογικό δένδρο τοῦ καθενός δέν ἀλλάζουν.
    Τά βιώματα δέν ἀλλάζουν. Ὁ πόνος μπορεῖ νά γίνει στήν καλύτερη περίπτωση ἀγάπη, ἐλπίδα γιά κάτι καλύτερο στό μέλλον. Ἔχουν ὅμως γράψει καί γραφτεῖ στήν μνήμη, στό dna αὐτῶν πού ἔχουν ζήσει τέτοια βιώματα. Ὁ Ποντιακός Ἑλληνισμός, αὐτή ἡ βαθειά ρίζα τοῦ Ἑλληνισμοῦ, δέν ξέχασε τίς ρίζες του. Μᾶς τίς θυμίζει, μή ξεχνώντας τίς συνήθειες, τά ἤθη τά ἔθιμά του, τόν πολιτισμό του.
    https://www.ypsilantio.gr/content/istorika-stoixeia/istoriko-kai-gewgrafiko-periballon/trapezoynta/46-oi-rizes-twn-prwto-pontiwn
    Μία ρίζα πληγωμένη, εἶναι πληγή γιά ὅλο τό δέδρο. Οἱ πληγές τους, πληγές μας. Τό νοιάξιμο σέ μία οἰκογένεια γιά τά ἀδέλφια, εἶναι ἡ ἀρχή τῆς ἀγάπης.

  6. 6
    αφ' τό λογιστήριο says:

    «…για να μη δυσαρεστήσουν
    τους Βρετανούς ιδιοκτήτες του πλοίου και τους Γάλλους αγοραστές.
    »

    “Βρετανοί καί Γάλλοι”,
    όπως “Γερμανοί”, οί Βαυαροί
    – άπαντες εβραίοι τής κόκκινης ασπίδας τού Λονδίνου, θά πεί!…, λέω

    πού ρήμαξαν μέχρι τά Μοναστήρια μας,
    χώρια τήν Εκκλησία τής Ελλάδος,
    διά τού δικού τους φαρμακιδη…

    ~~~

    Στήν αποκεφαλισμένη ακόμη σήμερα Θεσσαλονίκη τής σάπιας έως μυελού οστέων
    Α΄ Εκλογικής Περιφέρειας τών 86 βενιζέλων καί τών μισελλήνων εβραίων
    έξ εισβολέων τού 1492, πού μάς σκότωσαν καί μάς εκμεταλλεύτηκαν γιά αιώνες
    μέ τήν αβάντα των άλλων εισβολέων καί στρατηγικών συμμάχων τους αιώνων,
    τών τουρκομογγόλων,

    τών μισελλήνων εβραίων χανουκατζήδων, πού
    έστρεψαν όπλα κατά τού Απελευθερωτικού Στρατού τών Ελλήνων στά 1912
    κι έν συνεχεία μάς έσφαζαν τούς Έλληνες κι όλους τούς Χριστιανούς τής Μικρασίας μας
    γιά περισσότερα από δέκα χρόνια,
    διά τού εβραιομασόνικου κομιτάτου(ιδρ.: Θεσσαλονίκη τών εβραιότουρκων*, 1908)
    “ενωσις και προοδος”,
    κατά παραπλανητική ονομασία “νεοτουρκοι”,
    σάν “νέο” προϊόν καρφουρ,
    τού έξ αυτών(τών ακόμη έν Θεσσαλονίκη εβραίων, λέμε)… “ατατουρκ”:

    «…οι κεμαλιστές διατηρούν το μοναδικό προνόμιο να είναι οι μόνοι που κατάφεραν να αξιοποιήσουν οικονομικά τα υπολείμματα των θυμάτων τους πουλώντας τα οστά τους για «βιομηχανική χρήση» στους δυτικούς τους φίλους.

    Η πλέον γνωστή τέτοια πράξη έγινε τον Δεκέμβριο του 1924, όταν φορτώθηκαν από τα Μουδανιά, σε βρετανικό πλοίο-φορτηγό που έφερε το όνομα «Ζαν Μ.», τετρακόσιοι τόνοι ανθρώπινα λείψανα, που αντιστοιχούσαν σε 50.000 ανθρώπους, για να μεταφερθούν σε γαλλικές βιομηχανίες της Μασσαλίας. Οι ιθύνουσες γαλλικές ελίτ, πολιτικές και οικονομικές, που στήριξαν με κάθε τρόπο το κεμαλικό εγχείρημα δημιουργίας έθνους-κράτους καθαρού από τα «καρκινώματα» -όπως αποκαλούσαν οι Νεότουρκοι σύντροφοί του τους Ελληνες και τους Αρμένιους- δεν είχαν κανένα απολύτως ηθικό πρόβλημα να αγοράσουν τα οστά των θυμάτων για «βιομηχανική χρήση». »,

    βλέπε: http://www.enet.gr/?i=news.el.article&id=385632

    *
    31 Ιουλίου 1492

    150.000 Εβραίοι εκδιώχνονται από την Ισπανία. Ο σουλτάνος της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας Βαγιαζίτ Β΄, μαθαίνοντας για την εκδίωξη των Εβραίων από την Ισπανία, στέλνει το οθωμανικό ναυτικό να φέρει τους Εβραίους με ασφάλεια(αμέε!… σσ) στην οθωμανική επικράτεια και κυρίως στη Θεσσαλονίκη και τη Σμύρνη.

    31 Δεκεμβρίου 1492

    Περίπου 100.000 Εβραίοι εκδιώχθηκαν από τη Σικελία
    -δέεεν έστειλε τό Στόλο ό… Λεγάμενος νά μάς τούς κάτσει στό σβέρκο κι αυτούς;
    γιατί μάς έκατσε πολλούς ακόμη πού μάς κουβαλήθηκαν από τήν υπόλοιπη €υρώπη! σσ

    http://el.wikipedia.org/wiki/1492 – περιεχόμενο πού αφανίστηκε τόν Μάρτιο τού 2015…

    είχε αναρτηθεί τόν Φεβρουάριο τού 2014,
    σέ σχόλιο κάτω από άρθρο τού Δημήτρη Μακροδημόπουλου μέ τίτλο:
    «Γιατί όλοι εναντίον του Ερντογάν;»,
    εδώ:

    http://www.anixneuseis.gr/?p=86711#comment-165418 – Sorry … Page Not Found

    http://www.anixneuseis.gr/?p=86711 – Sorry … Page Not Found

    http://www.anixneuseis.gr/γιατί-όλοι-εναντίον-του-ερντογάν-2/ – Sorry … Page Not Found

    λυπάμαι…

  7. 7
    Ελένη Π. says:

Back to Top

Leave a Reply

 

Το σχόλιο της ημέρας

    19/9/19 | (1 σχόλια)
    ΑΛΕΞΗΣ ΠΑΠΑΧΕΛΑΣ  18.09.2019 : 20:55 Εχει έλθει ίσως η ώρα για τους οικονομικά πολύ ισχυρούς αυτής της χώρας να βάλουν το χέρι στην τσέπη. Οχι για να βεβαιωθούν ότι μπορούν να «κάνουν τη δουλειά τους», αλλά για να βοηθήσουν τον τόπο ...

Διαφήμιση

Ροή Ειδήσεων




Εφημερίδες


Φωτογραφία της ημέρας