Άμυνα και εξωτερική πολιτική: τι μπορεί να αλλάξει;

14/7/19 | 5 | 3 | 1,144 εμφανίσεις

του ΠΑΝΤΕΛΗ ΣΑΒΒΙΔΗ

Υπάρχει κάτι που μπορεί να αλλάξει στην άμυνα και την εξωτερική πολιτική από τη νέα κυβέρνηση;

Μάλλον όχι, για δύο λόγους:

Ο πρώτος είναι ότι εδώ και αρκετά χρόνια τα πολιτικά κόμματα στην Ελλάδα έχουν συγκλίνει στα θέματα εξωτερικής πολιτικής και άμυνας. Εξαίρεση αποτέλεσε το σκοπιανό αλλά και εκεί, μάλλον, προσχηματικές ήταν οι διαφωνίες.

Ο δεύτερος είναι ότι τόσο η εξωτερική πολιτική όσο και η άμυνα προσδιορίζονται από τη συμμετοχή της χώρας σε διεθνείς θεσμούς αλλά, κυρίως, από εγγενείς δυσχέρειες. Για την άμυνα υπάρχουν τα αρνητικά οικονομικά δεδομένα και η εξωτερική πολιτική της χώρας ασκείται στο πλαίσιο των διεθνών δεσμεύσεων. Ευρωπαϊκή Ένωση και Δυτική συμμαχία. Οι περιορισμοί μπορεί να αρθούν στην περίπτωση που διακυβεύεται μείζον εθνικό συμφέρον αλλά δεν είναι καθόλου σίγουρο πως υπάρχει άλλος δρόμος που μπορεί να αξιοποιήσει η χώρα.

Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση της υπαγόρευσης από τις Ηνωμένες Πολιτείες να μην διευκολύνει η Ελλάδα τη Ρωσία με τις λιμενικές της εγκαταστάσεις, θέση προς την οποία, μάλλον, συμμορφώνεται η Αθήνα. Δεν το κάνει, όμως, η μικρή Κύπρος η οποία στη μακρά περίοδο κατοχής του νησιού είχε τη Μόσχα συμπαραστάτη στο Συμβούλιο Ασφαλείας και τον ΟΗΕ πολλές φορές. Ενώ την Ουάσιγκτον απέναντι. Στην ουσία οι ΗΠΑ δια του Χένρυ Κίσσιγκερ υποστήριξαν την εισβολή και κατοχή της Κυπριακής Δημοκρατίας.

Τα συμφέροντα της Ουάσιγκτον αλλάζουν στην περιοχή και η αμερικανική διοίκηση θα πρέπει να αναζητήσει έναν άξονα σταθερότητας αν η Τουρκία, όπως όλα δείχνουν, αποστασιοποιηθεί από την επιρροή της υπερδύναμης. Και επειδή η εξωτερική πολιτική, συνήθως, ασκείται με ρεαλισμό εκείνο που μετρά είναι το τώρα και όχι το παρελθόν.

Υπάρχουν πολλά περιθώρια ανάπτυξης των ελληνοαμερικανικών σχέσεων αν και η αμερικανική υποστήριξη προς την Ελλάδα και την Κύπρο περιορίζεται, προς το παρόν, στο διπλωματικό πεδίο.

Οι ελληνοαμερικανικές σχέσεις είναι ευκαιρία να αναπτυχθούν αλλά αυτό δεν μπορεί να γίνει σε βάρος εναλλακτικών λύσεων που θα πρέπει να έχει η χώρα. Η αμερικανική απαίτηση για περαιτέρω όξυνση των ελληνορωσικών σχέσεων δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή. Το τραγικό λάθος Κοτζιά δεν μπορεί να επαναληφθεί. Η χώρα ανήκει στη Δύση και έχει αποδείξει την πίστη της στη Συμμαχία αλλά κάποιες δυνατότητες ευελιξίας πρέπει να της παρασχεθούν.

Στον αμυντικό τομέα το ελληνοτουρκικό εξοπλιστικό ισοζύγιο βαραίνει υπέρ της γειτονικής χώρας αλλά, προς το παρόν, οι ελληνικές δυνατότητες αποτροπής είναι υπαρκτές.

Σε τέτοιες περιπτώσεις σημαντικό ρόλο παίζει και το φρόνιμα των Ενόπλων Δυνάμεων. Στην ελληνική πλευρά, το φρόνημα είναι υψηλό. Η αίσθηση υπεράσπισης της πατρίδας δεν έχει αποδομηθεί στις Ένοπλες Δυνάμεις παρά την κυριαρχία μιας εθνομηδενιστικής απόψεως στους κυριότερους μηχανισμούς του κράτους. Επι πλέον, την στρατιωτική ετοιμότητα, και αποφασιστικότητα, ενισχύει και η ψυχολογική κατάσταση στην οποία έχουν περιέλθει οι Ένοπλες Δυνάμεις από τη μακροχρόνια αναμονή μιας σύγκρουσης. Έχουν αγανακτήσει.

Ένας από τους λόγους που ο πρώην υπουργός Εθνικής Άμυνας Ευάγγελος Αποστολάκης αποστράτευσε τον νυν υφυπουργό  Αλκιβιάδη Στεφανή, ο οποίος διετέλεσε Α! ΓΕΣ, ήταν η εύφημος μνεία την οποία απέδωσε ο κ. Στεφανής, ως Α! ΓΕΣ, στους στρατιώτες ελληνικού νησιού που άνοιξαν προειδοποιητικά πυρά κατά τουρκικής δύναμης, διότι είχαν τέτοιες εντολές. Ο κ. Αποστολάκης ζήτησε να διεξαχθεί ΕΔΕ και ο κ. Στεφανής του είπε πως μόλις τους επαίνεσα.

Υπήρχε και ένας δεύτερος λόγος ρήξης τους που είχε να κάνει με το «Μακεδονία ξακουστή» και την απαίτηση Αποστολάκη να μην το τραγουδούν στις Ένοπλες Δυνάμεις.

Ο ελληνικός στρατός δεν αποτελείται από ξένους μισθοφόρους. Ή κρατάς ψηλά το ηθικό του στη βάση αξιών που πρέπει να υπερασπιστεί, ή τον ευνουχίζεις.

Πλην του κ. Στεφανή ως υφυπουργού Άμυνας, υπουργός ορίσθηκε ο βουλευτής Καβάλας Νίκος Παναγιωτόπουλος, μάλλον νεόφερτος στο χώρο.

Αλλά, ούτε και ο νέος Υπουργός Εξωτερικών έχει κάποια εμπειρία από το δύσκολο αντικείμενο που καλείται να χειριστεί.

Η πρώτη δήλωσή του περί παρανόμων ενεργειών της Τουρκίας στην κυπριακή Αιγιαλίτιδα Ζώνη δείχνει ότι το πλαίσιο άσκησης της εξωτερικής πολιτικής δεν αλλάζει.

Στο υπουργείο εξωτερικών θα μπορούσε να αναλάβει ενεργό ρόλο ο καθηγητής Διεθνούς Δικαίου Αγγελος Συρίγος, ο οποίος εκλέχθηκε βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας στην Α! Αθήνας. Ο κ. Συρίγος γνωρίζει άριστα τα θέματα εξωτερικής πολιτικής και σε μια συγκυρία όπου η Ελλάδα έχει ως αιχμή της το Διεθνές Δίκαιο θα μπορούσε να συνεισφέρει στον χειρισμό των υποθέσεων.

Όσοι παρακολουθούν την εξωτερική πολιτική ανέμεναν να ανατεθεί κάποιος σημαντικός ρόλος και στον επικεφαλής εκπρόσωπο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Μαργαρίτη Σχοινά αλλά ούτε αυτό συνέβη. Αν προστεθεί και ο Δημήτρης Καιρίδης που, επίσης, εξελέγη βουλευτής, η νέα κυβέρνηση έχει καλό πάγκο για το υπουργείο εξωτερικών.

Τέλος, άμεση προτεραιότητα της νέας κυβέρνησης είναι η ενίσχυση της αποτρεπτικής δύναμης των Ενόπλων Δυνάμεων.  Αναμένεται πρόσκληση του πρωθυπουργού στις ΗΠΑ, σύμφωνα με το ιστολόγιο Hellas Journal.

Ας ελπίσουμε ότι η νέα κυβέρνηση θα είναι πιο αποτελεσματική από την απελθούσα. Γιατί διαφορετική πολιτική δεν είναι ορατή.

 

 

 

 

Category: Διπλωματία, Κυριο Θεμα, Το σχόλιο της ημέρας

( 5 )

Trackback URL | Comments RSS Feed

  1. 1
    Επισκέπτης says:

    Σωστή η ανάλυσή σας, κ. Σαββίδη. Δυστυχώς, ουδεμία αλλαγή αναμένεται, διότι και τούτοι απλά τσιράκια είναι. Δεν βλέπετε τι κάνουν με την Βενεζουέλα, επειδή έτσι θέλει η ΕΕ, που τι δουλειά έχει κι αυτή εκεί;

    Όσον αφορά στις ΕΔ, θα ήθελα να προσθέσω ότι, ενώ οι τουρκικές έχουν εμπλακεί σε πολέμους τα τελευταία χρόνια κι έχουν πολεμική εμπειρία, οι δικές μας έχουν να πολεμήσουν 70 χρόνια.

  2. 2
    Σ.Α.Ν says:

    Πολλα απλα και πολυπλοκα μπορει να αλλαξουν σε θεματα εξωτερικης πολιτικης και Αμυνας απο την κυβερνηση της Ν.Δημοκρατιας , – μιας Παραταξεως ,που απο το 1962 υπο διαφορους Αρχηγους της επαυσε να ειναι η θεραπαινιδα των ΗΠΑ(σχεσεις με Ντε Γκωλ ,ΕΟΚ και Σοβιετικη Ενωση ), ιδιαιτερα αν διαρραγουν εν μερει -εστω- οι σχεσεις ΗΠΑ και Τουρκιας, λογω του αυθαδους κ. Ερντογαν , που -αν μη τι αλλο- αμφισβητει,δυο χρονια τωρα ,την πρωτοκαθεδρια των ΗΠΑ στο ΝΑΤΟ επι Προεδριας μαλιστα του ρηξικελευθου και πεισματαρη κ. Τραμπ.
    Φυσικα ουσα συμμαχος στο ΝΑΤΟ απο το 1952 θα συμμορφωθει στην απαγορευση του ελλιμενισμου των Ρωσικων πολεμικων σκαφων σε Ελληνικα αγκυροβολια- η Κυπρος δεν ειναι στο ΝΑΤΟ και γιαυτο το επιτρεπει ,αναμενουσα και την βοηθεια της Ρωσιας στο Συμβουλιο Ασφαλειας με το βετο της τουλαχιστον- ,οπως ακριβως συνεμορφωθη -επι κυβερνησεως του Τσιπροσυριζα-στην πιοστη τηρηση του εμπαργκο προς την Ρωσια , λογω του προβληματος της Κριμαιας και οπως τωρα συμμορφουμενη με ομοφωνη αποφαση της Ευρωπαικης Ενωσεως ανεγνωρισε ως Προεδρο της Βενεζουελας τον κ. Γκουαιδό.
    Στο Σκοπιανο ομως μπορει να μη βλεπουμε ως πρωτη ειδηση σε καθε Δελτιο Ειδησεων της Δημοσιας Τηλεορασης τον κ. Ζαεφ , να παγωσουμε την Συμφωνια -οσο ”κρατουν μανιατικο τον εκτεταμενο αλυτρωτισμο τους ” οι Σκοπιανοι- και να αποφυγουμε τις επαφες χωρις προηγουμενη καλη προετοιμασια και οταν γινονται αυτες να εχουν εθνωφελες αποτελεσμα στην αντεθνικη και αντιιστορικη κληρονομια , που μας αφησε η προηγουμενη κυβερνηση.
    Εδω δεν μιλιουνται αδερφια ισοβιως οταν διαφωνουν για την κληρονομια των γονεων τους και εμεις οι ”επιλυποι κατα τον Καβαφη” θα σφιχταγκαλιαζομαστε , επειδη σφιχταγκαλιαζονταν οι κ.κ. Τσιπρας, Ζαεφ , Κοτζιας και Δημητρ-ωφ;;;.
    Οταν το 70-80% των Ελληνων ενοχληθηκε απο αυτην την Συμφωνια υποχρεωτικως και η σημερινη κυβερνηση , που διαφωνουσε συνεχως με αυτην ,θα δειχνει την ενοχληση της , οπως πρεπει να την δειχνει και η παμψηφια των Βορειων Ελληνων , που δεν ζουν για επενδυσεις και ”δουλιτσες” , με τους Σκοπιανους.
    Στην Αμυνα ευκολωτερα μπορει να αλλαξει το δογμα για ανυψωση του ηθικου-που φαινεται πεσμενο απο της υπουργιας του ναυαρχου ε.α κ. Αποστολακη, κυριως επειδη υπεστηριξε στην Βουλη την Συμφωνια των Πρεσπων ,ταυτισθεις με την απο του 1944 πολιτικη των Αριστεροκομμουνιστων για ανεξαρτητη Μακεδονια , για την Ελληνικοτητα της οποιας μεχρι το 1949 επεσαν κορμια φερελπιδων στρατιωτων μας .
    Ποιος δεν θα αισθανεται υπερηφανος αν γινει η καλη φυλαξη των συνορων ,χερσαιων και θαλασσιων , για αποτροπη εισοδου μεταναστων-πρακτορων και φιλοπολεμων και κυριως για παγιωση του αισθηματος ασφαλειας στις παραμεθοριες περιοχες , οπως ηταν στις προηγουμενες 10ετιες απο το 1974 , με μια εξαιρεση την περιπτωση των Ιμιων το 1996;;;.
    Η, μηπως δεν μπορει να ανεβει περισσοτερο το ηθικο αν ξαναμιλησουμε στους ”ενστολους” -επαγγελματιες και κληρωτους- για τον Ελληνισμο και οχι τον εθνοκτονο διεθνισμο , οπως την τελευταια 4ετια;;;.
    Τι μαθαιναν στα σκλαβοπουλα στα κρυφα ,η, φανερα σχολειά οι παφτωχοι ιερωμενοιμας ;;;.
    ” Τι ειχαν , τι εχασαν και τι πρεπει να αποκτησουν”.
    Ετσι απλα ,για να μειωθει αναγκαστικα το εκλογικο αποτελεσμα του ΤσιπροΣυριζα , που ζει ακομη με το δικωχο του Δημοκρατικου στρατου , τον οποιον ειδαμε απο τις 25 -1-2015 να παρελαυνει καθημερινως σχεδον στην Δημοσια τηλεοραση.

    • 2.1
      Επισκέπτης says:

      “Φυσικα ουσα συμμαχος στο ΝΑΤΟ απο το 1952 θα συμμορφωθει στην απαγορευση του ελλιμενισμου των Ρωσικων πολεμικων σκαφων σε Ελληνικα αγκυροβολια”

      α) Η απαίτηση τής απαγορεύσεως ήταν των ΗΠΑ και όχι τού ΝΑΤΟ.
      β) Η Τουρκία αγνόησε τις ΗΠΑ και πήρε τούς S-400, καίτοι μέλος τού ΝΑΤΟ.

      Η Ελλάδα είναι κράτος ραγιάδων, διότι πολλοί σκέφτονται σαν κι εσένα. Έτσι και το 2014, υπακούοντας στις προσταγές των Βρυξελλών (άραγε, ρωτηθήκαμε καθόλου;), συμμετείχαμε στις κυρώσεις κατά τής Ρωσσίας, βλάπτοντας τα συμφέροντα τις χώρας μας και μάλιστα σε τέτοια δεινή οικονομική κατάσταση που είναι. Όμως, το 1982, όταν και πάλι η ΕΕ, που χώνει παντού την μύτη της, ως μη όφειλε, αποφάσισε κυρώσεις κατά τής ΕΣΣΔ, για δήθεν ανάμειξή της στο πραξικόπημα Γιαρουζέλσκι στην Πολωνία, ο Α. Παπανδρέου -η Ελλάδα ήταν ακόμη “ψαράκι” στην ΕΕ- ζήτησε να εξαιρεθεί η χώρα μας, για να μην διαταραχθούν οι οικονομικές σχέσεις μας με την ΕΣΣΔ, άλλως, όπως δήλωσε, θα έβαζε βέτο στο συμβούλιο ΥπΕξ τής ΕΕ, ακυρώνοντας εντελώς κατά τον τρόπον αυτόν τις κυρώσεις. Η ΕΕ μάς εξαίρεσε. Το παράδειγμα τής Ελλάδος μιμήθηκε η Δανία και εξαιρέθηκε και αυτή. Το ίδιο έκανε ξανά η Δανία, το 1984, όταν και πάλι (για ποιον λόγο άραγε;) η πολυπράγμων ΕΕ αποφάσισε κυρώσεις κατά τής Αργεντινής, λόγω των Falklands(*). Tίποτε απ’ αυτά δεν θυμήθηκαν οι Σαμαροβενιζέλοι και οι διάδοχοί των.

      (*) Η περίπτωση των Falklands ήταν σαφώς διμερές πρόβλημα μεταξύ ΗΒ και Αργεντινής, που ουδόλως αφαρούσε την ΕΕ. Το πρόβλημα, όμως, τής τουρκικής κατοχής τού 38% της Κυπριακής Δημοκρατίας από το 1974 (κράτους-μέλους τής ΕΕ από το 2004) είναι σαφώς πρόβλημα και τής κίβδηλης ΕΕ. Όμως, ουδέν έπραξε γι αυτό. Αντιθέτως, κάλεσε τον κατακτητή να γίνει μέλος της. Οι ευρώδουλοι εξακολουθούν να εθελοτυφλούν

    • 2.2
      Επισκέπτης says:

      Αναφέρθηκα παραπάνω στην ζημιά που έκαναν στην γεωργία οι γιεσμεν των Αθηνών, δηλώνοντας συμμετοχή στις κυρώσεις κατά τής Ρωσσίας, μη τυχόν κα τούς πει η αφέντρα-Ευρώπη “κακά παιδιά”.

      Στο πλαίσιο αυτό επίδειξης καλής διαγωγής, οι Σαμαροβενιζέλοι έκαναν ζημιά και στον τουρισμό τής χώρας, όταν εμπόδισαν την τότε υπουργό τουρισμού, Όλγα Κεφαλογιάννη, να μεταβεί στην τουριστική έκθεση τής Μόσχας και απαγορεύοντας στην μπάντα της Πολεμικής Αεροπορίας να πάει Ρωσία, όπου όμως γινόταν πάντα δεκτή με ενθουσιασμό.

      Όταν ανέλαβε το 2015 η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, έστειλαν αμέσως την νέα υπουργό πολιτιμσου, Έλενα Κουντουρά, στην Μόσχα, καθώς και την μπάντα της αεροπορίας. Μάλιστα, η κ. Κουντουρά, προκειμένου να αμβλύνει το εμπόδιο τής βίζας, που απαιτείται από τούς Ρώσσους, προκειμένου να επισκεφθούν κράτος-μέλος τής ΕΕ (η Τουρκία δεν τούς απαιτεί βίζα), εφάρμοσε την τριετή και πενταετή βίζα, κερδίζοντας μ’ έναν σμπάρο δύο τρυγόνια. Αφ’ ενός, για 3, ή 5 χρόνια, οι κάτοχοι τής βίζας απαλλάσσονταν από την φασαρία της και, αφ’ ετέρου, αφού είχαν ήδη βίζα για την Ελλάδα, αναγκάζονταν να έλθουν στην χώρα μας για διακοπές.

      Επίσης, ορθότατα είχε αντιδράσει τότε η νέα κυβέρνηση στην εξαγγελία νέων κυρώσεων κατά τής Ρωσίας, χωρίς να ερωτηθεί η Ελλάδα.

      Αν αργότερα τα χάλασε και η “πρώτη φορά αριστερά”, είναι άλλη ιστορία. Πάντως, είχε αρχίσει καλά.

      Τώρα, με την αναγνώριση τού Γκουαιδό, η κυβέρνηση Μητσοτάκη δίδει και πάλι τα διαπιστευτήρια τού καλού και υπάκουου παιδιού στην μαμά-Ευρώπη. “Πετά ο γάιδαρος; Πετά”.

      • 2.2.1
        Επισκέπτης says:

        Διόρθωση: “την νέα υπουργό πολιτιμσου, Έλενα Κουντουρά” => την νέα υπουργό τουρισμού, Έλενα Κουντουρά,

  3. 3
    θ.Γ. says:

    “οι ελληνικές δυνατότητες αποτροπής είναι υπαρκτές”: Όποιος έχει υπηρετήσει στον στρατό σε μάχιμη μονάδα κρούσης, γνωρίζει ότι όχι απλώς είναι υπαρκτές αλλά εξαιρετικά δυνατές και εφάμηλες προηγμένων στρατών.

  4. 4
    ἀκούετε λεῷ says:

    https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Theodoros_Vryzakis,_Grateful_Hellas_(1858).jpg *

    Βρωμ89κιαμ,

    μητσοτακιαμ-δραγασακιαμ-εβραιοδαμανακιαμ-αλαβανακιαμ-νικοκωνσταντοπουλακιαμ…, 98πυριτιδομαριχριστοφιαμ…,

    σάς πήρ’ ουρέ 30 χρουνάκιαμ νά μί ξιπουλήσ’τι ντιπγιαντιπ,
    σκατόψ’χα…

    *
    https://el.wikipedia.org/wiki/Η_Ελλάς_Ευγνωμονούσα_(Βρυζάκης)

  5. 5
    Α.Δ.Δ. says:

    “Εξαίρεση αποτέλεσε το σκοπιανό αλλά και εκεί, μάλλον, προσχηματικές ήταν οι διαφωνίες.”

    Πιθανότατα ήταν προσχηματικές οι διαφωνίες εκ μέρους της αξιωματικής αντιπολίτευσης (ΝΔ) ή και του ΚΙΝΑΛ. Το ΚΚΕ ούτως ή άλλως έχει διαφορετική προσέγγιση της εξωτερικής πολιτικής.
    Ωστόσο η τεράστια διαφορά ανάμεσα στην τότε κυβέρνηση (ΣΥΡΙΖΑ) και στην τότε αντιπολίτευση είναι το γεγονός ότι αντίθετα από τα άλλα κόμματα, το θεωρητικό υπόβαθρο του ΣΥΡΙΖΑ περιέχει έναν δεδηλωμένο “Μακεδονισμό” ο οποίος αποτελεί θεμελιώδη λίθο του ιδεολογήματός του. Ως εκ τούτου ο ΣΥΡΙΖΑ θεωρούσε την απόδοση “μακεδονικής” εθνικότητας στους Σκοπιανούς ως μία δίκαιη αξίωση των γειτόνων.
    Μολονότι δεν εμπιστευόμαστε καθόλου στα εθνικά θέματα τα υπόλοιπα κόμματα που κυβέρνησαν κατά τις προηγούμενες δεκαετίες, πάντως δεν έχουμε κάποιον λόγο να πιστεύουμε ότι θα παρέδιδαν ασμένως την εθνικότητα, επειδή ει μη τι άλλο θα ελάμβαναν υπόψιν το τεράστιο πολιτικό κόστος. Τουλάχιστον στο Βουκουρέστι το 2008 κράτησαν μία πατριωτική και αξιοπρεπή στάση (με διπλωματικές κινήσεις οι οποίες στο κάτω κάτω είχαν γίνει δεκτές κατά πλειοψηφία από την διακομματική Επιτροπή Εξωτερικών και Άμυνας της Βουλής). Τέλος πάντων δεν μπορούμε να γνωρίζουμε πώς θα ενεργούσε η σημερινή κυβέρνηση αν υφίστατο πίεση από την Γερμανία για κλείσιμο του Μακεδονικού, πάντως περιθώρια ελιγμών υπήρχαν και ήταν στο χέρι της εκάστοτε διπλωματικής αποστολής να τα αξιοποιήσει. Η διαφορά είναι ότι ο ΣΥΡΙΖΑ δεν ήθελε κάτι άλλο, τουναντίον επεδίωκε μια λύση ευνοϊκή κυρίως για τα Σκόπια.
    Δεν είναι τυχαίο ότι οι γραφιάδες του ΣΥΡΙΖΑ όλα αυτά τα χρόνια εφεύρισκαν επιχειρήματα υπέρ του αντιπάλου (των Σκοπίων). Παράληλα εξαπέλυσαν όλη αυτήν την πολεμική κατά του λαού που διαμαρτυρόταν στα συλλαλητήρια, στις μαθητικές κινητοποιήσεις και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Έτσι επέλεξαν να επιτείνουν το εμφυλιοπολεμικό κλίμα, με αποτέλεσμα η Συμφωνία των Πρεσπών να φέρει αρνητικές συνέπειες όχι μόνο στο εξωτερικό ως προς την διεθνή θέση της χώρας, αλλά και στο εσωτερικό, ως προς την εθνική και κοινωνική μας συνοχή.
    Συνεπώς η περίπτωση άσκησης εξωτερικής πολιτικής για σοβαρό εθνικό θέμα από την προηγούμενη κυβέρνηση δεν βρίσκει το όμοιό της σε καμία άλλη κυβέρνηση στα χρονικά, τουλάχιστον κατά το διάστημα της μεταπολίτευσης.

Back to Top

Leave a Reply

 

Το σχόλιο της ημέρας

Διαφήμιση

Ροή Ειδήσεων




Εφημερίδες


Φωτογραφία της ημέρας